Ringt sjukhuset

Pallar inte smärtan längre..

Fick ju tiparol/tramadol utskrivet och fick veta att jag skulle ta en tablettx4, alltså 4 tabletter om dagen.. Detta gick bra första dan.. men sen har jag successivt ökat dosen till max.. alltså 2 tabletterx4.. det är 8 tabletter om dagen… och inte fan hjälper det…

Så idag ringde jag till sjukhuset och pratade med syster H.. så nu ska jag få morfin utskrivet.. för det hoppas vi hjälper på min metastassmärta…

För det gör ont…

Och jag ska ju klara mig fram tills dess att jag ska få behandling…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

7 svar

  1. Usch va ja känner med dig. Skickar över massa positiv energi.

    KRAM

    Ja.. jag stapplar mellan sängen, datorn, sängen, matbordet, sängen, soffan, datorn.. och kanske inte helt i den ordningen..

    Kram Pys

  2. Vad härligt att resan var lyckad….men usch för att
    ha så ont!
    Tur att du får starkare doningar utskrivna.
    När börjar du med dina behandlingar?
    kram Ia

    Ja, jag tror ingen kan förstå hur ont det faktiskt gör.. för det gör ONT… Men jag ger mig aldrig..
    Jag hoppas jag får kallelser nu i veckan.. vill inte vänta.. för cancern ska få vad den förtjänar..

    Kram Pys

  3. Ajdå! Hoppas att det blir lite roligare med morfinet!😉
    Kram på dig! A-K

    Tyvärr blir det ju inte så kul.. morfinet sätter sig på smärtan.. och inte på hjärnan…

    Kram Pys

  4. Jag VILL inte att du ska ha ont!!!!!!
    Vill inte, vill inte, vill inte!!
    *lägger mig ner på golvet och sparkar med benen och slår med nävarna*

    Så så.. lugn och fin nu..
    Jag överlever.. för så lätt blir ni inte av med mig..

    Kram Pys

  5. Morfinet gör att smärtan blir mindre…kommer ihåg det från det jag fick detta preparat. Tack å lov att det finns medel som tar bort smärta…för det är olidligt.

    Jag skickar dig massor med positiv energi…

    Kram

    Ja, det är väl därför jag får morfin.. för detta går inte.. jag kan ju knappt gå till köket..

    Tiparol, panodil och tigerbalsam.. då går det någorlunda..

    Kram Pys

  6. Tänk så olika vi har det, har inte ont (ännu), jobbar, jympar ock ”lever” som vanligt (nästan). Får tacksamt ta emot varje dag som är ok! Hoppas att Dina dagar blir bättre!
    Styrkekramar till Dig!
    E

    Styrkekramar till dig också…

    Ja, det är så olika.. jag har ju så ont.. eftersom jag har i kotan.. och bäckenet.. till vänster.. och den börjar jag känna av nu.. inget kul..

    Kram Pys

  7. Jäkla skit att du måste ha ont. Hoppas verkligen att smärtan minskar.
    Kram Malin

    Ja, jag har så ont att jag inte har någon matlust och illamående…snacka om att ha ont..

    Kram Pys

Kommentera

