Sjukskrivnings intyg

När jag kom hem låg sjukskrivningen från min doktor i brevlådan..

Det står så här:
Diagnos för sjukdom som orsakar nedsatt arbetsförmåga:
Bröstcancer med skelettmetastaser

Anamnes för aktuell sjukdom:
För knappt 2 år sedan cytostatikabeh. och op för bröstcancer och nu metastasering i skelettet.

Hur begränsar sjukdomen patientens förmåga på individnivå:
Förnyad cytostatikabeh inleds

Jag bedömer patientens arbetsförmåga i förhållande till
Nuvarande arbete: undersköterska
Helt nedsatt: 2009-03-20 2009-05-31

Övriga upplysningar:
Pat har smärttillstånd pga skelettmetastaseringen och kommer att få cytostatika och effekten av denna kommer att utvärderas fortlöpande och ev ytterligare tilläggsbeh kan bli aktuell.

Så nu vet jag hur livet ser ut framöver…

Och jag hoppas att inte Försäkringskassan inte tror mig.. för då kommer jag personligen att trotsa mina smärtor och vandra upp som den anka jag är och visa upp mig…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentera

