Remisser, remisser och återigen remisser

Brevlådan var full av vita kuvert adresserade till mig…

I det första låg en kallelse till Röntgen av min högra höft.. för där finns något som de såg på MRT men de tog inte så långt ner utan bara anade den längst ner på plåten..

I det andra låg en remiss på Morfin.. så nu får jag ta 2-4 tabletter om dagen.. så maken får hämta ut dem när han har slutat för dagen.. för jag orkar inte gå upp en gång till..

I det tredje och tjockare brevet låg det en hel drös med papper…
Det var kallelse till cytostatikaavdelningen på KSS.. och nu vet jag när helvetet börjar.. den 16 april kl. 11.30 ska jag vara där.. och det tar 3 timmar att få i sig skiten..
Det innehöll också information om vilken cytostatika jag ska få och den heter: Paclitaxel Mayne och det är väl bra.. det tristaste är att jag återigen kommer att tappa mitt hår.. Fan… så nu ska jag ha två nya peruker… en kort och en lite längre.. rakhårig tror jag.. fan i helvete

Bara att läsa bipacksedeln fick mig att må illa… (återkommer till denna när jag orkar..)

Och så den där förbannade remissen på peruker…

Den innehöll också de blodprov jag måste gå till vårdcentralen för att ta.. och det var inte lite..

Så nu blir det gräddfil till lab igen…

Helvetet har börjat

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

8 svar

  1. Nu vet du iaf hur det blir framöver….och nu ska
    väl de små jävlarna bort snart!!!
    Hoppas att morfintabletterna tar bort all smärta.
    kram Ia

    Ja.. men jag vill inte tappa håret igen.. det är så fint just nu.. men nu kommer det att falla igen.. och tre timmar cyto… blää…

    Kram Pys

  2. Nu jävlar kavlar vi upp skjortärmarna och slåss utav bara helvete, Pysan!! Vi ska nog ge de där fulingarna!!!
    KRAM!!!!

    Ja.. vi gör ju det.. med gemensamma krafter så ska det nog gå… Fast jag har gråtit en skvätt.. för hårets skull… Fan…
    Kram Pys

  3. Jag säger bara…ut med dom små jäklarna….men gud vad jag tycker att detta är eländigt. Det är ju även jobbigt att ta in mentalt…jag utvecklade panikångest…
    Jag lider med dig…

    Tur att du i alla fall fått datum klart…det är så hemskt att vänta. Samtidgt så skulle man vilja trolla bort allt så ingen behandling skulle behövas.

    Kram

    Ja.. den där cancer bara försöker och försöker.. men jag är envisare än vad den är.. så nu ska det bekämpas.. även om jag så sliter mitt hår…

    Nu har jag något att hänga upp livet på… och ska försöka få tag på perukmakaren också…

    Kram Pys

  4. Man är starkare än vad man tror! Någonstans kommer du kunna hämta krafter ifrån – även om det känns jobbigt nu. Du ska besegra, de jävlarna. Det är bara så. Kram

    Jag vet att det blir bättre.. Mitt jävlar anamma kommer att komma och den där jäveln som sitter bak i ryggen ska bara veta vem han har gett sig på…

    Kram Pys

  5. Tänker på dig…

    Tack!

    Kram Pys

  6. Håret ja, det är borta, men inga peruker här, har sjalar ibland, men går faktiskt skallig hemma, på jobbet och på jympan, det får alla stå ut med, skönast så. Peruk är ett pinoredskap, hämtar inte ut någon……..
    Håll ut nu, det kan inte bli värre!
    Kram
    E

    Jo.. jag vill nog ha en ändå… fast jag kommer nog inte att använda den.. men sonen gillar att spöka ut sig i den.. så det är mest för hans skull.. det gör mig på gott humör…

    Kram Pys

  7. Pysan Pysan, jag sitter här och gråter. Jag visste inte..
    Jag har inte bloggat så mycket på länge nu och har därför inte tittat in hos någon av alla mina bloggvänner. När jag gör det nu i kväll så hittar jag detta. Metastaser!
    Herregud, jag vet inte vad jag ska skriva eller säga men med ditt jävlar anamma så ska du nog ta dig igenom detta också. Jag skickar dig så många och starka kramar som jag bara kan! Här kommer de, kram, kram, kram, kram, kram, kram, kram, kram, kram, kram, gånger tusen!

    Jag har mitt jävlar anamma.. och med ont ska ont fördrivas… Ja, fyra små jävlar…

    Kram Pys

  8. Alternativet till behandling vill vi inte ens tänka så det är ”bara” att sätta hårt mot hårt och slå ut jävlarna!

    kramar Effie

    Det finns bara ett ord.. och det är behandling.. annars kan man lika bra gräva ner sig direkt…

    Nu har det börjat… mot nya djärva mål..

    Kram Pys

Kommentera

