Syskon, relationer och svårigheter

Idag i Aftonbladet så står det om att man ska vara glad om man har en syster.. för de gör att man har lätt att prata om sina känslor och dessutom ställer de upp i svårigheter

Jag bara undrar vad som är fel

Fast jag håller inte med forskningen för den stämmer inte hos mig…

För vilka svårigheter är det.. en skilsmässa är inte hela världen.. Man överlever..
Bröstcancer är inte heller hela världen… du överlever oftast
Fast kronisk cancer och att veta att jag aldrig blir frisk.. då kan vi börja prata svårigheter… eller är det också en skitsak För här vet jag inte hur länge till jag faktiskt kommer att leva.. varje dag är en gåva…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

9 svar

  1. Så borde vi alla se det… att var dag är en gåva… jag tränar!

    Jag kan inte se att det är en gåva.. inte som hon har gjort mot mig..

    Kram Pys

  2. Jag är ledsen att dun syster inte finns där för dig…
    Själv har jag ingen syster att öppna mig för.
    Döden är ingen skitsak, den kan drabba vem som, när som, hur som.
    Gäller att ta vara på varje dag.

    En stor styrkekram från Gunilla

    Det är inte jag som har valt.. det är min syster som har lagt benen på ryggen och sprungit åt andra hållet..

    Men det betyder att hon inte behöver anstränga sig.. hon behöver därför inte heller komma den dagen jag dör.. för då behöver jag inte henne.. då är det försent..

    Kram Pys

  3. Tack för ditt stöd, ja det är tungt o tröttsamt just nu. Har svårt att hålla mig vaken, svårt att koncentrera mig o huvet känns allmänt blurrigt. Har lämnat lite rutinprover, kan ju va lågt Hb…
    eller så är det ”bara” fatigue….

    Mod o styrka hjärtat, mod o styrka!

    KRAM

    Jag är också trött.. metastaströtthet..

    Klart jag ställer upp på dig men du ställer ju upp på mig..

    Mod och stryka..

    Kram Pys

  4. Jag tänkte inte på din syster… själv har jag inga syskon… tänkte på detta ”här vet jag inte hur länge till jag faktiskt kommer att leva.. varje dag är en gåva…”

    Då missförstod jag dig.. men med din förklaring så ljusnade det…

    Varje dag är faktiskt en gåva.. att kliva upp ur sängen… fast jag har ont.. jag lever i alla fall…

    Kram i massor Pys

  5. Jag har inga systrar, men två bröder. Har bara kontakt med den ena..den andras fru vill inte ha med vår släkt att göra …och det är ju trist.
    Men men dom gör som dom vill. ..det är ju deras liv..

    Kram

    Låter bra att du har kontakt med en.. och att den andra inte är karl nog att säga till sin fru är trist.. Låter som min pappa…

    Kram Pys

  6. Kom in på din blogg. Jag har en fantastisk syster som alltid finns där för mig, jag är lyckligt lottad, Tänker på min dotter som är ensambarn hur det blir för henne om jag inte får finnas kvar….. Ska på skelettscint på måndag och se om min värk kommer från metastaser eller om det är biverkan på Zoladex och Arimidex. Kommer att fortsätta följa din blogg.
    Kramar från Ewa

    Hej Ewa och välkommen till min blogg..
    Hur gammal är din dotter?
    Vart har du ont?
    Mina metastaser sitter i bäckenet och i en kota.. men de håller på att invaggas i en falsk säkerhet.. de vet inte vad som väntar den 16.. 🙂

    Kram Pys

  7. Hej igen!
    Min dotter fyller 12 i sommar. Jag har mest ont i mina höfter och i ländryggen (men det kan vara för att jag stapplar fram). Har egentigen haft ont länge men sista månaden har det blivit mycket värre, kan inte simma och rida längre och har även vilovärk. Det är mycket tankar som snurrar.
    Kramar från Ewa

    Mina töser är 18 och 16… och sonen fyller 9…
    Jag har ont i höger höft.. men metastas i vänster..
    Kotan i ryggen har jag tre små jävlar.. men de ska få..

    Jag har haft så ont att jag inte kommit upp ur sängen själv.. utan fått be maken om hjälp.. och det är inte alltid så kul.. vill ju klara mig själv…

    Kram Pys

  8. Jag själv är ensam barn och alltid drömt om ett syskon. Därför kanske jag satsade på en stor familj med tre barn.
    Det blir många svar på en sådan här c-resa. Några oväntade o ledsamma, människor som man trodde stod en nära som bara försvann….
    Men även människor omkring en, som man ej förväntade något av som frågade, stöttade och inte var ett dugg rädda.
    Mycket tror jag handlar om rädsla.
    Du har sträckt ut din hand till din syster, hon läser din blogg. Valet är hennes och jag förstår att det gör ont.
    Har du fler syskon?
    Jag tänker mycket på dig Pysan och följer din kamp.
    Jag fick bra svar på min rtg och är lycklig för det. Nu kan jag ha ont i kroppen, vara trött, må lite illa och ha tryck över bröstet utan att tänka cancer.
    Kram Anna

    Vilka underbara besked Anna.. grattis till en bra röntgen.. jag gläds med dig…

    Nä.. jag har bara en syster.. och därför känns det väl lite mer i hjärteroten att hon gör som hon gör…

    Har en hel del som jag också hade förväntat mig skulle finnas.. men som kröp iväg med svansen mellan benen.. och andra som jag inte visste om.. som plötsligt bara fanns här…

    Kram Pys

  9. Hej och Grattis!!!!!!!!

    Ja, jag läser din blogg, jag läser om dej och vad du skriver om allt och alla. Ibland tar jag illa vid mej, som när du säger att det var jag som la benen på ryggen. Det var du som flyttade från vårt kära skåne, du som inte hörda av dej när jag behövde dej, när jag hjälpte DIN äldsta dotter ut ur en kris som kanske slutat under jord.
    Du ber mej ringa, jag som sliter med jobb, barn, häst, hund och min älskade man som tar sig fram i rullstol var dag. Som aldrig kommer att kunna gå, där ingen medicin någonsin kommer att göra honom fri från sitt handikapp och sin smärta.
    Lägg inte skulden på mej, Du har också gjort ditt val!

    Ja.. och du vet mycket väl varför jag flyttade ifrån Skåne… För hade jag inte gjort det så hade jag idag varit änka efter en man som i så fall tagit livet av sig.. eller så hade jag suttit som en ensamstående mamma där jag bodde sist i Skåne.. hade det varit bättre?

    Jag hörde visst det av mig när I mådde dåligt… jag vet inte hur många gånger jag ringde för att försöka få till något bra.. men du hade INTE tid att prata… eller så skulle jag vänta till du visste.. för jag skulle enligt dig inte höra av mig.. varken till dig eller henne….

    Jag sitter idag med skelettmetastaser i kroppen.. jag blir aldrig av med cancern.. men det är ju ditt val… Jag vet att du har mycket omkring dig.. det har jag också… jag har en son med ett handikapp.. vilket du inte har förstått eftersom du faktiskt frågade om sprutorna… och du vet inte hur det har tagit på oss.. vi har haft ett dödsfall i familjen som bara hände… och så nu.. jag är obotligt sjuk i cancer… jag kan vara död om ett halvår…

    Så vi är väl lika skyldiga…

    Kram Sys

Kommentera

