Ringt en hel del

Nu har jag pratat med cytostatika enheten på KSS.. om mitt illamående..
Jag fick veta att jag ska testa en TENS apparat och därför ska jag träffa sjukgymnasten för utprovning..

Så nu har jag pratat med J som är sjukgymnast och så ska jag träffa henne den 8 april för utprovning av TENS… för samma dag ska jag operera munnen.. lika bra att slå två flugor i ansiktet… än att bara försöka fånga dem…

Jag har också pratat med min underbara kurator och det var så skönt så… vi ska träffas när jag gör cyto nummer 2… den 23 alltså…

För jag ska få cyto en gång i veckan och så en vilovecka.. och så cyto igen en gång i veckan.. och så vilovecka..

Så nu vet jag hur min framtid ser ut….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 svar

  1. Hej!
    jag har också haft hemska problem med illamående och trodde jag provat allt. Det som till slut fungerade är en kur där man de första dagarna efter en cellgiftskur tar Betapred (kortison), Ondansetron, och primperan. Efter ca 4 dagar övergår man till bara primperan. Just kombinationen av kortison och anti-illamående medicin verkar bra.
    Hoppas TENS löser dina problem. Det finns nästan inget värre än illamående.
    kram
    David

    Hej David

    Jag fick den där kombinationen, med cortison, när jag fick FEC-behandlingen för min bröstcancer och mådde faktiskt inte illa en enda gång…

    Jag mådde illa när jag fick min sepsis och då av antibiotikan som jag fick intravenöst..

    Tydligen så är det så att den här cyton tydligen inte ger lika mycket illamående.. och det är ju bra.. men den här betingade är inte kul alls…

    Kram Pys

  2. Hur många veckor ska du få cyto? Hoppas TENS-apparaten kan ge dig lite lindring.

    Tänker på dig
    kramar från mig

    Vet inte.. lär väl få veta det den 16.. så vi får vänta med svaret…
    Ja, det ska bli skönt…

    Tänker på dig också…
    Hur mår du nu? Piggare?

    Kram Pys

Kommentera

