Tror inte det

Det står så här på Aftonbladet:

Aaaaj… Stramar det i ryggen när du läser detta?

Jag måste ju svara ”Ja!” på den frågan.. men jag tror inte att pilates är svaret…

Tyvärr så står det inte att man måste först veta varför man har ont i ryggen och nacken innan man börjar träna…

Tänk om jag satt igång och tränat som en galning… då hade jag kanske brutit ryggen med en mindre katastrof som följd… För benen blir ju ur kalkade vid metastaser…

Så det är jätteviktigt att veta VARFÖR man har ont…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

4 svar

  1. Kloka ord från din sida! Visst kan pilates, yoga och andra metoder vara bra och hjälpa men det är otroligt viktigt att veta att det inte finns en bakomliggande sjukdom! Annars kan det bli väldigt fel…

    Kram!

    Ja, och det ska komma fram i artiklarna.. men det gör det inte..

    Kram Pys

  2. Man måste absolut först ta reda på varför man har smärtor..innan man börjar tokträna😉

    Jag har just pratat med min läkare om att få en tid för undersökning av min rygg och höger ben som ger mig enorm smärta…
    Var en gång tidigare och då menade han att jag kanske hade en inflammation..men det gick aldrig över och nu är det RIKTIGT besvärligt. Höger fot är alldeles het på kvällarna…

    Kram

    Ja, och det är ju det jag efterlyser..
    Det där med ditt ben är bra att kolla upp.. all värmeökning är inte bra… Hör av dig när du kollat upp den så jag får veta hur det är med dig…

    Kram Pys

  3. Hmmmm…jag har jätteont i korsryggen av och till!!
    Nu har jag både fibro och psoriasisartrit…och har väl skyllt på dessa sjukdomar, men tänk OM….
    Och visst går det ner i benet oxå…..ibland iaf….nääää usch vad kusligt! Tror jag ska kolla upp detta ….
    Ia

    Ja.. jag har ont i svanken.. och det är ju där metastasjävlarna sitter…
    Fast du har inga metastaser… för det är tillräckligt med såna just nu…

    Kram Pys

  4. Vi brukar skoja lite om att vi kan skicka in mig till en kiropraktor för att se om han är seriös eller inte för en seriös skulle aldrig ta i en som mig utan röntgen gjord. Själv tänker jag gå till en sjukgymnast efter min skelettscint, när jag vet varför jag har ont. Fast idag har jag mått bättre, tänkte nästan försöka ta mig upp på hästen men jag vågade inte om värken skulle komma tillbaka.
    Kram Ewa

    Ja.. jag funderar på att gå till sjukgymnastiken här.. och påtala att jag har ont i ryggen.. och se vad de säger.. om de sätter igång och gör i ordning en massa övningar för mig… eller om de säger att jag ska iväg till doktorn först….

    Jag kommer knappt upp ur sängen vissa mornar..

    Kram Pys

Kommentera

