Humor och cancer

Läser SvD där det står om humor och att vi måste kunna skratta och skoja om även det som är svårt

Det är så självklart tycker jag.. så varför överhuvudtagen göra undersökningar om detta…

Hade jag inte haft humorn hade jag inte överlevt.. så är det bara…

För här är det helt och hållet godkänt att skoja om cancer… och tycker man ”att det ska man inte göra” så behöver man inte läsa min blogg…

Däremot får man inte gå till personangrepp.. men knölen får man prata så mycket skit om man bara vill.. eller rättare sagt knölarna.. för de är ju inte en längre… de är en hel jävla familj..

Funderar skarpt på att jag ska döpa dem… fyra knölnamn behöver jag… och de kommer… och så två i periferin…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

7 svar

  1. Hmmm… nu satte du griller i huvudet på en Tizzel!!
    Namn säger du!….
    Tryggve & Yngve, Bertil & Bo? Humle & Dumle, Bill & Bull?
    Det här får vi tänka vidare på! Kram så länge!

    Den där som bara är en misstänkt som sitter i bröstbenet är redan döpt.. den heter Keyser Söze..

    Annars vet jag inte vad de andra ska ha för namn.. men nu vet du hur jag tänker..

    Kram Pys

  2. Det här med knölnamn… Jag har funderat på varför cancer blir så personlig… ”min cancer”… så säger man inte om kärlkramp, diabetes, hjärtinfarkt… ”min diabetes”… nej…

    Du kanske har svaret!

    Och så tycker jag det är rent omoraliskt att du ska vänta så länge på behandling!

    Ta hand om dig…

    Cancer blir personligt för det är något som växer i en.. en hjärtinfarkt är ju inget som växer.. däremot ett foster och det är ju också väldigt personligt…

    För cancer är så mycket mer än bara en sjukdom…

    I alla fall så är det så jag tänker…

    Kram Pys

  3. Humor är viktigt, precis som du säger för att orka med eländet.
    Ska fundera lite på det där med namn 🙂
    KRAM

    Ja.. tänk om man inte hade kunnat skratta…

    Kram Pys

  4. Ja nog är den berömda galghumorn bra att ha alltid. Du har ju alltid haft både humor och humör. Jag har aldrig träffat dig men tycker ändå att jag känner dig lite iaf.
    Bara skämta du på och de som inte tål det kan fara och flyga det är ju Påsk snart!
    Kram

    Ja.. morbid humor har jag.. och en humör som inte går av för hackor.. och ett jävla anamma till på köpet…
    Att vi inte träffats gör inget.. man läser och känner en del av personen…
    Kram Pys

  5. Tack för ditt svar, så är det säkert… cancer växer och har ett ”eget” liv med ”egen” vilja…
    Jag förstår om du inte orkar med barrikaderna… det är oss andra jag tänker på… vi som ännu är friska MEN TYSTA!

    I alla fall har mina knöljävlar ett eget liv.. men det ska vi snart råda bot på…

    Fast jag vill stå på barrikaden…

    Kram Pys

  6. tack vare min humor klarade jag av min cancer..under behnadlingstiden…sen pös luften ur rosenballongen 😉
    Men det var bara en kort tid…tack å lov.

    Du har en härlig inställning och en jädra kämparglöd Pys…Underbart!

    Kram

    Att luften ibland går ur Pysballongen är rent naturligt.. som tur är pyser det ut genom det stora hålet där man blåser upp ballongen… det är inte något hål på den och det är inte så att ballonggummit är för gammalt… så det spricker…

    Så det är bara att blåsa upp Pysballongen igen.. till den storlek man vill ha…

    Kram Pys

  7. min tumör hette äcklet.
    Humor är a och o!
    kämpa på!

    /chatila

    Knölen i bröstet hette knöljäveln..

    De där fyra har jag inte kommit på något namn på än..

    Och inte heller det i höften.. det i höften vet vi inte ens vad det är.. om det också är en liten ”vän”…

    Kram Pys

Kommentera

