Jag blir lite ledsen när jag läser det här

Jag har följt Sabina lite till och från..

Sabina gick över den 31 mars..

Det är nu det som jag inte kan förstå händer…

Innan har Sabina haft runt 200 kommentarer per inlägg… och det är ju trevligt.. dem såg hon.. hon läste och gladdes..

Men så gick då Sabina bort.. hon orkade inte med kampen… utan cancerjäveln vann…
Det är nu det händer… hon har över 1600 kommentarer…

Tänk om hon hade fått alla dem när hon levde…

Jag har så svårt för detta… har man inte kommenterat när personen levde.. då ska man inte komma när personen är död..

Jag vet inte om det bara är jag som tänker så.. men jag kan inte förlika mig med detta…

Skicka gärna en kommentar som bloggaren kan läsa… när den lever.. istället för att beklaga sorgen när bloggaren är borta…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

14 svar

  1. Väldigt bra sagt. Därför lämnar jag en liten kommentar nu! Jag har precis börjat följa din blogg och jag har redan insett vilken kämpe du är! (förresten, du kommer bli jätteinne när du inte har något hår, precis som du skrev 😉 )
    KRAM Sofia

    Välkommen Sofia..
    Ja.. jag uppskattar ju kommentaren och blir så glad när jag får några… Du får gärna fortsätta läsa.. för nu lär jag ju blogga tills det inte är lönt längre..
    Jag har som tur va en snygg huvudform.. det märkte jag förra gången jag var utan hår…

    Kram Pysis

  2. Jag tänkte på det jag oxå, själv skrev jag med jämna mellanrum….vilket jag gör i alla bloggar jag läser!
    Även om jag tror att alla vackra ord och hälsningar gladde hennes familj, så ska man som du säger, höra av sig medan personen lever……hur är det sången går….”Kom till mig med dina blommor mens jag lever”….
    Nu är det förresten dags att börja med min 50-lapp här vid pension igen…:))
    Kram Ia

    Jag skrev aldrig något till Sabina.. och detta gör att jag inte heller skriver något nu när hon inte finns längre..
    Jag vill gärna veta innan jag kilar vidare…

    Kram Pys

  3. Så är det ju… alla vackra ord, alla blommor och alla människor kommer… till begravningen! Kan bero på att det är lättare att ”prata” med en död… ibland fattas orden och modet att prata med dom levande…
    För egen del vill jag ha ALLT medan jag lever och begravningen hoppar jag gärna över, tror jag!

    Ja.. jag bävar för detta… blommor är ju en sak.. men alla som man inte har pratat med på år och dar.. men när man är död då måste de visas upp.. att ”jag” också sörjer… pyttsan..

    Jag vill också veta allt innan jag dör… och begravningen ska ske med bara mina närmaste…

    Kram Pys

  4. Så sant Pys…det är betydligt bättre att alla kommer när man lever..under den tid man har fått på jorden…för här dansar vi omkring bara en kort stund.
    Jag tror att folk är rädda för att kommentera när det kommer till svår sjukdom..dom vet nog inte vad dom ska säga….det är synd.
    När jag blev sjuk försvann mina vänner…med andra ord var det inga RIKTIGA vänner.

    Jag är ju så funtad att jag tror på ett liv efter detta…min far säger att jag är galen..är det slut så är det säger han…och jag kontrar med att han kanske blir glatt överraskad 😉

    Döden talas det väldigt lite om i vårt land…den stuvas liksom undan..jag har faktiskt börjat ta med den i livet den är ju en del som tillhör..som ingen har kommit undan…hehe.
    JAg vet hur jag vill ha det den dagen…till och med sångerna…allt för att göra det lättare för mina nära och kära..

    Kram

    Din kommentar säger allt… behövs inget svar från mig.. så du får en kram

    Kram Pysan

  5. Jag tittade in på Sabinas blogg…det var första gången jag såg den….men så är det ju….det är många bloggar och man hinner inte med en bråkdel.
    Mycket tragiskt med hennes bortgång..unga människan. …
    Hoppas att hon nu har det bra därborta på andra sidan staketet…

    Kram

    Ja.. hon var ung… och efterlämnar små barn..

    Jävla sjukdom

    Kram Pys

  6. Jag vet inte Pys… Jag tror att många har läst hennes blogg ganska länge, men kanske bara skrivit ett fåtal gånger eller kanske ingen alls. Jag tror att de skriver för att trösta hennes familj.
    Men jag förstår dina tankar. Tror kanske inte att det är så illa menat…
    Kram på dig!

    A-K.. jag har inte sagt att det är illa menat.. det jag menar är att det hade varit mycket roligare att få läsa kommentarer innan man lämnar in handduken… Förstår du nu hur jag menar… Om jag går in och läser och inte skriver någon kommentar.. då ska jag inte heller skriva någon när bloggaren har gått ut genom grinden heller… Då är det bättre att de inte vet att jag läser…

    Jag vet hur många sidvisningar jag har per dag.. och jag vet hur många kommentarer jag får.. och den dagen jag dör så vill jag inte att det ska dyka upp en massa kommentarer från människor som aldrig har kommenterat min blogg…

    Kram Pys

  7. Jag håller definitivt med dig! Jag brukar alltid lämna ett litet avtryck i de bloggar jag besöker, om så bara en liten kram på vägen ut 🙂
    Men du får en STOR kram

    Tackar så mycket för detta… jag har skickat en SMS till dig.. med ett tack…

    Kram Pys

  8. Jag tycker att det verkar som att du är en ytterst bitter människa. Har kommit in och läst här några gånger och jag beklagar verkligen att du är sjuk, cancer är en hemsk sjukdom! Men att hela tiden klaga på människor på det sättet du gör, det kan väl knappast få dig att må bättre?

    Verkar som att det är någon som tar åt sig!

  9. Jag håller med A-K.
    Totalt på sin blogg har hon nog fler än 1600 olika personer som läst varierande ofta, kanske inte alltid kommenterat.
    Det sista inlägget är som ett adjö & tack från hennes familj och då kanske man som läsare vill säga adjö & tack tillbaka…? OCH beklaga sorgen som ju gärna gör automatiskt när någon sörjer tydligt.
    Alla tycker vi olika och hennes anhöriga kanske får stöd i sin sog genom alla kommentarer.
    Kram på dig.

    Jag hade tyckt att det hade varit trevligt att få kommentarer.. innan jag ställer tofflorna.. men det är ju jag..

    Kram Pys

  10. Tänkte ofta att jag skulle kommentera när jag läste Sabinas blogg, men hittade aldrig de ”rätta orden”, så när jag såg att hon gått vidare så tänkte jag som du ”har jag inte skrivit innan”…
    Jag hoppas att det dröjer länge innan du ”ställer tofflorna” och att jag får oändliga chanser att kommentera!
    Kramar!!

    Ja.. hittar man inte ”de rätta orden” när någon lever.. då lär man ju inte hitta dem när personen är borta.. Det är ungefär som när någon dör och det kommer den ena efter den andra fram och beklagar.. men som aldrig har frågat hur man har mått innan…

    Jag ska göra vad jag kan för att inte dö.. inte än i alla fall… för det har jag inte tid med…

    Kram Pys

  11. Jag tänkte också detsamma, sjukt många kommentarer, över 1600…vem tror att familjen orkar sitta och kolla alla dem? Det är väl bättre att tänka en vänlig tanke och kanske göra något gott för någon som är i behov av det. Men internet är fantastiskt, man är ju så anonym, på gott och ont. Inte alla är snälla…Hittade hit via Vimmelmamman, hon får också mycket uppmärksamhet, presenter och så vidare, det är nog fler som skulle behöva lite sånt, fast alla är ju inte ”kända”. Du får en ”tanke-present” av mig här iaf!
    Kram.

    Jag får tacka så mycket för din ”tanke-present” och de är värda så mycket så mycket.. Vimmelmamman är otrolig.. henne skriver jag en och annan kommentar till.. eftersom vi suttit i samma sits.. fast jag fick veta lite tidigare att jag har metastaser.. och jag hoppas att hon inte har några…En tanke.. en trevlig kommentar.. en kram.. det räcker…

    Kram Pys

  12. Jag tror att alla bloggare blir glada för en kommentar eller en hälsning. Men ibland vet inte folk hur de ska förhålla sig när det gäller allvarlig sjukdom. Märkte det så tydligt när min pappa blev sjuk… Men det behöver inte vara så svårt.
    Kram!

    Jag kan tänka mig det.. men en kram kan man alltid skicka…

    Nu väntar Dr House.. återkommer..

    Kram Pys

  13. Inte ska vi väl behöva planera våra begravningar ännu, det hinns nog med!
    Men visst är det bra att ha en framförhållning, vill inte ännu bara………

    Kram
    E

    Nä.. men nog finns tanken där…
    Jag kommer att stänga av mina kommentarer sista gången jag orkar sitta vid datorn… för en massa kondoleanser vill jag inte att bloggen ska bli full av… Det är ok med de som skickar kommentarer.. men de där andra..

    Kram Pys

  14. Anonym har tydligen dålig koll på dig Pys..du är verkligen ingen bitter människa.
    men så här är det ofta med dessa anonyma som inte kan stå för den dom är…..

    Kramisar till världens bästa Pysan..

    Ja.. tydligen.. Men man är ju rätt så van sen AB tiden av Anonyma kommentarer..

    Kram Pys

Kommentera

