Lyckligt hemma

Det blev en sån där konstig dag…

Först var jag hos sjukgymnasten och fick utprovat en TENS-apparat.. mot mitt illamående.. och nu vet jag hur jag ska göra med den..

Sen fick jag också ett vrål åk utskrivet…..
bild-050

Så nu är jag en riktig fartdåre.. och far fram som om jag hade eld i baken..

TENS-apparaten kommer jag att tala om sen hur den är.. för batterierna ligger fortfarande på laddning…

Sonens besök gick smärtfritt…

Så var det tid för min tandoperation.. och det pratades jättemycket… tills de kom fram till att den där benbiten var inkapslad och genom att jag har haft den i mer än 18 år så var risken för en inflammation/infektion obefintlig… så de skar inte i mig…. Lycka!!

Så nu är jag hemma.. och då har jag fått en ny kallelse…

Den 20 april ska jag till Smärtenheten på KSS.. och det ska bli en ny bekantskap.. ska bli intressant.. har fått ett antal papper att fylla i om hur min smärta är.. så det kommer även rapport om detta när jag varit där…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

6 svar

  1. Tänker på dig. Vad skönt att du slapp tandoperationen och att det gick bra på sonens besök också. Önskar att du inte hade behövt ha varken vrålåk eller TENS men livet gör krumbukter ibland…

    Ja.. det var skönt att det gick så bra idag… och en krumbukt hit eller dit eller en genväg eller två.. men fram kommer jag alltid…

    Kram Pys

  2. Gud va härligt att slippa tandoperation🙂

    Ååååå vilket vrålåk..senaste modell förstås..kan tänka mig att det går undan nu..hehe. Kurvorna tar du väl i 190…

    Jag skulle behöva en sån när jag promenerar…eftersom alla som har en speedar om mig…maken tycker att jag går långsamt men det går inte för benets skull…det är elakt..usch

    Kramisar

    Klart det är senaste modellen.. du skulle sett pensionärerna när vi gick förbi affären.. de tittade längtansfullt efter den.. (fan nu klagade jag på folk igen och vart bitter)…

    Kurvorna tar jag i 320… och det är så att det skriker i däcken.. även om det regnar…

    Kram Pys

  3. Grattis! Förstår att pensionärerna blir avundsjuka! SYnd att du inte kunde få en med motor. Skämt åt sido, skönt för dig att slippa bära påsar etc och att du kan sätta dig och vila om du känner dig trött,
    Kram Jessica Väsby

    Jag frågade om jag kunde få en rullstol också.. men då sa sjukgymnasten att så hemska ska vi väl inte bli… Så någon permobil lär jag inte få i första taget… men rollatorn funkar bra…

    Kram Pys

  4. Så skönt att slippa tandoperationen. Ibland ska man inte väcka den björn som sover…

    Nä.. tänk om de gått in och det hade satt igång en massa skit…

    Kram Pys

  5. Hoppas, HOPPAS att du ska få bukt med din smärta!!
    Du lär åtminstone ta dig dit snabbt…
    Lever själv med en genetisk sjukdom som ger värk i muskler och leder; BEUNDRAR DIG som hanterar din vardag med humor!
    PS: En permobil vore väl bra!? Bara grejen att få *tuta* !…
    PåskKramar!!!

    Ja.. jag ska ju till smärtenheten.. och se om de kan hjälpa mig.. annars så lär smärtan försvinna när jag börjar med cyto och knöljävlarna krymper ihop..

    Man måste försöka se det positiva i allt.. jag är glad att jag lever…

    Ja, jag vill åka runt och tuta.. och jag vill ha en sån där som man har på sjukan där man trycker på en knapp så larmar det i korridoren…

    Kram Pys

  6. Wow!!! Vilket monsterfordon!!! Snygg!! Vilken årsmodell är den?? 🙂
    Take it easy!!

    Ja.. har du sett.. det är årsmodell 2009 och silvermetallic…och svarta detaljer..

    Kram Pys Rollatorförare

Kommentera

