Bloggare om artikeln om Swayze

Idag läser man Aftonbladet, Expressen och Metro..

Jag brukar kolla in de bloggare som har länkat till artikeln.. och idag är inget undantag…

Alla bloggar skriver så bra om cancern.. och om Patrick.. men inte den här bloggen..

Jag blir så arg.. hur fan kan man jämföra svälten i Robinson med cancer??? Jag fattar det inte…
I Robinson kan de ge upp och får då äta sig mätta… hade man gett upp när man får cancer så hamnar man six foot under..
Vilket är att föredra?

Nu kommer säkert min lilla vän och säger att jag är bitter och klagar på folk.. men varsigod.. jag har rätt att gnälla om jag vill…

Ser nu att bloggen är bortplockad… anmäld? Eller för många kommentarer som sa att det var osmakligt? Jag vet inte… men jag har en skärmdump.. så jag ska se hur jag gör…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

10 svar

  1. Folk väljer att söka till Robinson! Vi väljer inte vår sjukdom, den väljer oss utan att fråga. Detta är lika idiotiskt som när Gynning jämförde sina implantat med cancer.
    Just nu orkar jag inte ens bli arg, jag bara suckar över alla outbildade idioter där ute.

    Mod o styrka vännen!

    Ja.. jag har inte heller valt.. jag blir så jävla arg.. mitt jävlar anamma är bra att ha ibland.

    Kram Pysis

  2. håller med soulsister här….det är okunniga människor där ute som inte fatta ett jota…
    När jag skrev ut om min son som fick psykos efter healing och som är långt ifrån bra idag fick jag höra att jag kallades den tokiga mamman med sin galna son……jag menade att det var dags att anmäla amerikanen Eric Pearl, han som höll i den så kallade reconnective healingkursen. Han menar att han kan bota cancer, Ms, Aidsrelaterade sjukdomar etc..
    Jag säger att mannen är en bluff, en scharlatan..därför fick jag min dom som tokig…av naturligtvis Eric Pearl anhängare….
    Man blir bara trött…på såna noviser.

    Kram

    Hittade en sida om honom.. rena kvacksalvaren om jag får säga vad jag tycker…

    Kram Pys

  3. Det värsta är att denna kvackare…nu har siktat in sig på en ny målgrupp..nämligen barn 4-14 år i USA och i Sverige är det barn 8-14 år..
    Undrar om man verkligen får hålla på med barn?

    Kramisar

    Det hade jag inte tyckt om ifall jag var förälder.. han ska inte komma i närheten av mina barn.. ..

    Det tror jag inte att han får.. inte utan att föräldrarna är med.. inte i Sverige i alla fall..

    Kram Pys

  4. Hej Pysan!
    Vill önska dig en fin Påsk trots metastasskiten….
    Kram Anna

    Glad påsk på dig själv…

    Vi syns väl ikväll?

    Kram Pys

  5. Hej!
    Jag har följt din blogg ett par veckor utan att kommentera. Har väl inte vetat vad man ska skriva till en människa som man aldrig träffat, men sen du skrev om Sabinas blogg häromdagen har jag tänkt till lite. Du lämnar ut ditt liv, på ett sätt som jag uppskattar att läsa, med humor mitt i allt elände.Det är inte mer än rätt att du får en kommentar när jag är inne och läser, så nu vet du att jag finns och att jag kommer att följa dig i fortsättningen. Jag håller alla fingrar och tår för att jag ska få läsa din blogg VÄLDIGT länge framöver!!
    Kram från Sia

    Hej och välkommen..

    Nu blev jag rörd av alla dessa fina ord om mig och min blogg.. tack så jättemycket.. det gör gott i hjärteroten…

    Kram Pys

  6. Brrr. Jag ryser när jag läser om denne Eric Pearl. Om det vore så lätt att bota sjukdomar då skulle väl flera vara botade vid det här laget? Och det är nog inte gratis att gå till honom…Och man får inte ens ge homopatmedicin till barn! (under 12 år tror jag det är)
    Kram och trevlig påsk till dig!

    Ja.. jag ska nog ta och läsa på lite om honom.. eftersom han säger att han kan bota cancer med healing.. vilket jag inte tror på överhuvudtaget…
    Knölarna är nämligen inte så snälla och tycker inte att de ska försvinna för att någon lägger handen på personen…

    Kram och gla påsk på dig också..

  7. Tja, då är väl jag oxå bitter då….för jag reagerade väldigt neg på den bloggen som jämförde cancer med svälten i Robinson!!
    Nu tittar jag ju inte på det programmet…jag bojkottar av princip alla dessa såpor som går ut på att förnedra, mobba och uppmunta folk att plåga varann…men man kan inte undgå att höra/läsa lite ändå ibland.
    Hets mot folkgrupp är olagligt, men hets mot enskild person då?????
    Ha en jättefin påskhelg Pys, ifall jag inte hinner skriva på ett tag…väntar hit dottern m man o tre småflickor i morgon.
    Kramar Ia

    Jag blev så arg.. för man ska inte skriva på det sättet…
    Jag skämtar rätt så bra om min cancer.. men att skriva så hade jag inte gjort..

    Kram Pysis..

  8. kikar in å önskar en fin påsk ..med sol å god mat
    kram

    Ja.. fyller ju år.. så det blir nog bra…
    och det brukar också betyda god mat..

    Kram Pys

  9. Har läst ikapp några dagar hos dig och berörs som vanligt starkt av det du skriver!
    Jag känner ibland att mina små problem är rätt futtiga….
    *kramar om*
    Glad påsk

    Mina problem är ju mina.. och dina är dina.. om du tycker att dina problem är jobbiga så är de det.. för dig.. eller hur…

    Glad påsk på dig också.. själv passar jag på att fylla år..

    Kram Pys

  10. Bitter? …Pysan?…
    Nej; ironi, självdistans, stolthet, kunskap, öppenhet osv.!
    Pysan! Jag har genomlevt en del minst sagt ”tuffa” perioder i mitt liv. Alltid strävat efter att vara sann och ärlig. Är väl inte direkt tillbakadragen och tystlåten. Jag är van vid att höra (alltid från andra ,tredje person) om vad jag sagt ,gjort, tror att jag är, kan mm.
    Jag säger till DIG PYSAN, som en (psykolog)vän sa åt mig en gång:
    -Det är sådana som DU som är jordens salt!
    Sluta aldrig vara DU!
    Kram!

    Nä.. jag tänker inte ändra på mig.. för att någon liten anonymsak sitter och tycker saker om mig som inte ens stämmer…
    Jag tar det med ro… och låter kommentaren stå där den står…

    Fick ett mess av min son i morse, det stod så här: Du är så söt, min lilla sockergris.
    Då blir man glad…

    Kram Pys

Kommentera

