TENS apparaten

Så här ser den ut:

bild-051

Tittar man på dosan så står det högst upp P6 och det är programmet som jag kör..

Under står det 6:38 det är tiden som är kvar.. den börjar på 10 minuter.. och när jag tar kortet så är det alltså 6 minuter och 38 sekunder kvar innan den slutar..

05.0 är den styrka jag kör just den här gången.. jag kan ställa in vilken styrka jag vill ha.. vilket är jättebra… det gör jag på pilarna som är närmast min hand.. och pilen som är där uppe höjer styrkan och den andra sänker styrkan.. och knappen i mitten är on/off…

Genom att jag kör ett program så stänger den av sig själv efter 10 minuter…

Kanon sak….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

7 svar

  1. Modern och fin! Sist jag såg en tens apparat var när jag gjorde min praktik inom mödravården för 14 år sen….då var de betydligt mer klumpiga.
    kram

    Ja.. jag kan ha den runt halsen och den väger inte mycket…

    Kram Pys

  2. Minns att det fanns på förlossningen, eller innan, tror jag?

    Vad är den bra för, illamående?

    BRA att den tydligen hjälper dig i alla fall.

    Styrkekramar!

    Ja.. den hjälper ju mot lite allt möjligt… det programmet jag kör är mot illamående och det hjälper faktiskt…

    Kram Pysis

  3. Hejsan tjejen!

    Tänker mycket på dig, vill att du ska veta det.
    Kämpa på och ha det så bra du kan!

    *kramar om*
    //Anki

    Hej Anki..

    Ja, jag har ju inte så mycket mer att göra just nu.. nästa vecka blir väl lite tuffare.. men det är bara att kavla upp ärmarna och sätta igång..

    Kram Pys

  4. P6 heter faktiskt akupunkturpunkten mot illamående, och den finns just där du har elektroden.

    Funkar det bra för dig, eller?

    Ja.. faktiskt.. jag har kunnat äta en glass idag.. det har jag inte kunnat på jättelänge.. bara tanken på glass har fått mig att må illa..

    Så jag är så jättenöjd..

    Kram Pys

  5. Skönt att den fungerar så bra 🙂

    Kram

    Ja.. den och sidenlakan.. det är himmelriket.. vet inte om jag ska fråga om en sjuksäng också.. sån där elektrisk…nu när jag ändå flyttar….

    Kram Pys

  6. Grattis Myspys till dina fyra TEN’S och en femma ;o)
    Hurra på födelsedan!!
    KRAMAR från Katja som för en gångs skull kom ihåg att gratulera…
    *go’natt från mig, hörs!*

    Tack så mycket..
    Glad att jag inte är en femfemma än…
    men det är ju några fingrar kvar…

    Kram Pysis

  7. Hej,

    Har du köpt din apparat eller hyr du den? Om du köpt den, vart köpte du den och hur mkt kostade den?

    Jag ska nämligen oxå köpa en Tens-apparat mot mitt illamående.

    Jag har fått låna den av sjukgymnasten på mitt sjukhus.. Så jag betalar ingenting för den..

    Så jag kan tyvärr inte svara på dina frågor..
    Kram Pys

Kommentera

