Blommor och glädje…

Sitter just nu och dricker en öl.. fick den älskade maken att köpa gravlax när han ändå var iväg och införskaffade de alkoholhaltiga dryckerna.. har varit så sugen på gravlax i flera dagar nu.. och nu har jag ätit och det var så gott…

Har fått blommor…

Fick en för ett par dagar sedan och det var från dottern:

bild-048

Den andra var från två gamla kompisar…

bild-053

Den siste visste jag inte alls om att jag skulle få.. för det sa de inte när de ringde för att se om jag var hemma… så den siste buketten blev liksom en överraskning…
bild-052

Den var från mina arbetskamrater… de tänker på mig…

Så rörd så…

För jag blir glad över blommor och kommentarer.. och fina kort som jag får på posten….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

13 svar

  1. Grattis! Det är din dag idag 🙂 Hurra, hurra, hurra, hurra!

    Tackar…

    Kram Pys som är jättetrött

  2. Grattis grattis grattis till Pysan på födelsedagen!!!!
    KRAM!!!!

    Tackar…

    Kram Pys som har ätit jättemycket gott

  3. Du är värd detta och så mkt mer
    kram

    Tackar…

    Kram Pys

  4. snubbla in på din sida när jag satt och surfa. Måste vara tufft att vara i dödens väntrum. Hur lång tid har du kvar? Min pappa fick också en hel del av dom hjälpmedlena som du har fått. Han hade också spridning till skelettet.. Tyvärr finns han inte med oss mer och det gick fort. så ta vara på tiden med din familj. Styrkekramar

  5. Du senaste Anonym. Du måste ju vara ett jävla kardinal-stolpskott. Vem fan har sagt att hon är i dödens väntrum? Ta reda på fakta först innan du vräker ur dej dumheter. Ger mej fan på att du röker Blend ultra och gillar Så ska det låta. Du tillhör idioterna

  6. ETT STORT GRATTIS FRÅN MIG MED!

    Tackar för detta grattiset också..

    Kram Pys

  7. Hej Vännen!

    Först av allt: Stort grattis!

    Sedan: En stor kram tillbaka… Jag har varit väldigt dåligt uppdaterad senaste månaden, efter en lååång semester i New York och sedan internetkrasch här hemma.

    slutligen: Den där anonyma knäppskallen högre upp, skulle jag gärna vilja vrida om näsan på – dubbla varv! Innan vi rullar henne/honom i tjära och fjädrar… *grrr!*

    Keep on fighting! Slösa inte energi på anonyma idioter, utan sparka ner metastaserna istället… hårt och skoningslöst!

    Jag håller på dig jag!

    *DUNDERKRAM!*

    Tack för grattiset.. och jag har skrivit ett inlägg om den anonyme jäveln… För så här får man inte göra.. det bara är så… det skadar mer än det lindrar… och det finns ingen.. ingen som kan säga hur långt ett människoliv är… ingen vet när den ska dö…

    Kram Pysis som kämpar på…mot metastaser och fubbickar

  8. Otroligt vackra blommor….hade dom varit mina hade jag suttit som tjuren Ferdinand och bara luktat 😉

    Till anonym: ett tips…släng dig i havet!

    Kram

    Ja… jag sitter här och har alla blommorna runtomkring mig… det känns somrigt…

    Sen den där anonyme.. det är en fubbick…

    Kram Pys

  9. Tack för länken. Fubbick – ha! – jag hade gissat på något väsen ur ”sagan om ringen” annars 😉

    Nu ska jag plantera ut penséer i balkonglådorna. Även om de inte doftar lika gott som dina blommor, så blir de vackra att se på.

    Hoppas solen skiner på dig också. Ser att ni ska få upp mot 25 grader där nere i söder i veckan. *avundsjuk*

    Kram!

    Nä.. de väsen som finns i Sagan om ringen är betydligt snällare… och då menar jag alla väsen.. från Orcher till nazguler.. för de är inte anonyma.. 🙂

    Penséer är också fina.. fast jag har en tunna med grönsaksplantor.. på min balkong.. och så har jag liljor och en julros…

    Vi har varmt.. maken går i shorts.. vilket betyder att det är varmt…

    Kram Pys

  10. Ja, den anonyme uttryckte sig lite trist men kanske menade att alla cancersjuka har någon typ av prognos, tex 10-års överlevnaden är si och så många % osv?
    Och lite felaktigt kan ju alla tro att alla med cancer är döds-sjuka med mer eller mindre tid kvar?
    Tills för nått år sen så var cancer en =döden sjukdom för mig, men nu är jag mer insatt.
    Hoppas du haft en bra födelsedag i alla fall!
    Kram

    Har man läst min blogg så vet man att jag inte är dödsdömd än.. och då ska man inte fråga på det visset…
    Även om jag hade känt personen jättemycket så hade jag inte frågat på det sättet…
    Alla människor har ju en viss tid.. se bara på alla bilolyckor som sker.. de visste nog inte när de satte sig i bilen att det var deras sista resa.. för då kanske de hade levt lite på ett annat sätt… Jag försöker leva så.. i nuet…

    Genomsnittet för att överleva med skelettmetastaser efter bröstcancer är inte så där jätteglädjande och några siffror skriver jag inte ut.. för det kan den som är nyfiken googla efter själv… för jag tänker fixa de där åren med råge…

    Jag bloggar för att folk ska få upp ögonen för hur det är att leva med cancer.. och jag hoppas att jag har lärt någon någonting…

    Kram Pys

  11. Flera stora grattiskramar (lite försiktigt förståss) i efterskott.Jag förstår om du vill ta en bloggpaus, men jag skulle sakna dig. Jag känner inte dig annat än här och på forumet, men du är ju en bc-syster som jag gärna vill veta hur hur du mår. Älskade Pysan, ta hand om dig och de dina och försök strunta i puckon.

    kramar Effie

    Jag går att krama.. det är jobbigast att gå…

    Jag har tagit bloggpaus idag.. och kanske i morgon.. men den 14 måste jag blogga.. för då ska jag till Vårdcentralen och ta prover inför övningarna den 16.. och den 15 får jag porten.. så då måste jag också blogga.. så det blir ingen lång paus…

    Tänk om alla hade frågat varandra så som den anonyme hade gjort inne på forumet.. då hade det inte varit ett trevligt forum.. eller hur.. *ler*
    Bara för att förklara hur det kan kännas…

    Men jag återkommer med glädje.. men idag är det tomt i blogghjärnan…

    Kram Pys som tänker karma, karma.. karma..

  12. Hur kan man va anonym? Jag testar nu bara för att se!!!
    Nej det gick ej. Du ser ju min emailadress.Namnet kan ju va fejk!

    Jo man skriver så här:

    Anonym
    Vetej!
    hoppsan@hotmail.com

    Anonym är namnet..
    Vet ej är hemsidan
    Och hoppsan… är mailadressen..

    Ja.. namn vet jag aldrig om de stämmer… men jag hoppas att människor är så ärliga att de lämnar sitt förnamn eller sitt alias som de har på nätet.. har de en blogg så är det kul om de länkar till den.. så man kan hitta dem.. och läsa dem..

    Kram Pys

    Ps. Ser att mailadressen till den anonyme kom ut nu.. om någon vill så är ni välkomna att maila den.. och hälsa från mig.. :-)Ds.

  13. Vet du Pysan, jag tror den stackars anonyma fubbicken kanske inte menade så illa som det lät MEN det var jäkligt klantigt uttryckt. Minst sagt.

    Jag hoppas du mår bra, att du inte är alltför blodfattig efter alla provrör och att blommorna fortfarande står lika fint och att du fick många påskpussar 🙂

    En kycklinggul styrkekram !

    Då tycker jag att den där stackars anonyma fubbicken i så fall kan komma in och be om förlåtelse.. för det var definitivt inte en trevlig kommentar..

    Blommorna står så vackert fortfarande.. och två rör är inte så mycket..
    Pussar får jag alltid jättemånga..

    Stor kram tillbaka
    Pys

Kommentera

