En artikel

i Expressen fick mig till att sluta min bloggpaus…

Det står så här i en artikel nämligen:

För kvinnor över 50 är det särskilt viktigt att få i sig soja, skriver The Guardian

Fast risken för bröstcancer ökar då.. för soja ökar östrogenproduktionen och detta gör att den hormonella cancern kan öka om fler kvinnor äter soja…

Så ska man göra en sån forskning så måste man ta med bröstcancern också..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

4 svar

  1. Alla dessa rön…man vet snart inte vad man ska tro på….

    Skönt att du avslutade din bloggpaus 🙂

    kram

    Ja.. men det om soja och östrogen stämmer..

    Kram Pys

  2. Eftersom jag är väldigt förtjust i kött så tar jag det som en anledning att inte bli vegeterian och leva på sojakorv………
    Fortsätt blogga!
    Kram Ewa

    Ja.. jag gör samma sak…

    Men det informeras inte om att sojan triggar igång östrogenproduktionen..
    Trist men sant.. Och vi pratar inte lite soja i sås eller i en vårrulle.. utan större mängder.. dagligen

    Kram Pys som fortsätter..

  3. Hmmm..det fick mig att tänka till om sojan…har inte vetat om detta….men nu blir det ju inga mängder för min del.

    Tur att bloggpausen inte varade längre 🙂

    Kram

    Jag fick reda på det för några år sedan.. sen var det en sak till man skulle undvika.. men det har jag glömt.. för det använde inte jag..

    Ja.. inga anonyma fubbickar ska få mig till att sluta blogga.. blev väl lite låg igår när jag såg den..

    Kram Pys

  4. Massor med fina, varma tankar från mig till dig.
    Ville bara tala om att jag läser dig..
    Men har oftast svårt att få till en kommentar.
    Jag är bara inne i en sådan tyst period nu… tyvärr!!
    Jag läser och imponeras av din styrka och jävlar anamma!!

    Kram! / Puff…

    Tackar för de fina orden.. en kommentar till mig behöver inte vara en halv roman.. en kram räcker för att jag ska bli jätteglad.. och bara en kram ger mig styrka den också…

    Kram Pys

Kommentera

