Det finns en blogg

Som jag tror inte riktigt är sann..

Personen som har bloggen skriver om sin cancer.. och när jag läser så får jag känslan av att den inte stämmer.

För några dagar sedan så kom ett inlägg som gjorde att jag verkligen drog åt öronen åt mig.. och jag gjorde en liten grej.. jag mailade till cancerfonden för att höra att mina antaganden var rätt och det var dem…

Så sorry… jag tror inte att den personen har cancer.. för det är för mycket som inte stämmer…

Det är så trist att det sitter människor i vårt land och skriver att de har en viss sjukdom för att få uppmärksamhet.. och så stämmer det inte..

Speciellt vi som har samma sjukdom och verkligen kämpar med att försöka bli friska.. och så kommer de här och dyker upp som svampar ur jorden..

Det skulle finnas något filter…. ett äkthets filter…

Ps. Nä.. jag tänker inte länka till den här bloggen.. den får ni leta upp själva…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

12 svar

  1. Skakar på huvet…

    Ja.. det har jag också gjort…

  2. Bloggvärlden består av många idioter tänkte jag skriva!Men just att anspela på cancer tycker jagä’r för jäkligt, det räcker med er som verkligen drabbats.Hata cancer!

    Ja.. det är ju så konstigt det som står i bloggen.. Det känns inte rätt..

    Jag kämpar på.. operation i morgon.. lokalbedövning.. ny port-a-cath och sen på torsdag börjar cyton..

    Kram Pys

  3. Det är verkligen illa om det är så. Men så har man ju hört om människor som försöker få uppmärksamhet på det mest märkliga sätt…
    Men lögner brukar ju som sagt hinna ikapp en..
    sedan har vi ju dom som verkligen tror på det dom säger…mytomaner.

    Kram

    Ja.. men det stämmer inte riktigt här… det är lite för många fel…

    Är så trist..

    Kram Pys

  4. Så sorgligt… Tänk vilket fattigt liv en människa har om han/hon simulerar cancer, snacka om att behöva hjälp!!
    Lycka till med operationen och behandling Pysan!
    Mina tankar, ”hållna tummar” och önskan om bättre mående är hosDIG!
    Kramar!

    Ja.. en vän har fått länken och ska läsa igenom den.. och sen får jag se hur jag agerar.. för jag kommer att göra något..

    Tackar för morgondagens övningar.. rapport kommer… och på torsdag följer den älskade maken med till sjukan.. så skönt..
    Kram Pys

  5. Hur kan man ens vilja låtsas att man inte är frisk? Det övergår mitt förstånd…

    Ja.. det är skrämmande..
    Det stämmer inte.. ordningen.. medicinerna.. etc.

    Kram Pys

  6. Va??? Har inte folk bättre saker för sig. Helt vrickat att man orkar hålla på med sånt! Lycka till med dina strapatser i morgon. Kram Gunsan

    Ja.. vi jobbar med den…
    Skriver upp allt just nu.. som inte stämmer..

    Kram Pys

  7. Det finns mycket skit i bloggosfären, men att fejka cancer för att få uppmärksamhet?! Går det att sjunka lägre? Fy fan, rent ut sagt…

    (Jag vet btw att jag är dålig på att kommentera, men det är mest för att det är svårt att hitta orden. Jag tänker ofta på dig, ska du veta, och läser varje ord)

    Kram!

    Att det finns mycket skit på nätet visste jag om… och detta är inte första gången som någon har sagt att den har cancer vilket den inte har…

    Jag läser dig också.. varje dag.. varje inlägg.. men jag kommenterar inte heller jämnt… Stå på dig…

    Kram Pysis

  8. Om man låtsas att man är sjuk är man inte frisk…jag trodde inte det fanns folk som är så knäppa. Man kan ju skriva så mycket anonymt på nätet, så jag borde inte bli förvånad!
    Kram på dig från mig (jag finns på riktigt 😉

    Nä, det är inte friskt att göra så här… knäppa människor finns överallt…

    Ja, jag tror på dig.. att du finns alltså..
    Kram Pys som nu ska åka till sjukhuset och bli opererad..

  9. Jag håller tummarna för att allt går smidigt idag Pys!
    Angående den bloggare som ev låtsas ha cancer, så är ju detta ett sjukdomstecken i sig…..man kan bara beklaga att denne person mår så dåligt.
    Kram

    Hemma..
    Mår lite illa.. ska lägga mig..

    Det är skrämmande..

    Kram Pys

  10. Det verkar ju helknasigt, hur kommer man ens på tanken?

    Sen finns det ett par andra bloggar som jag undrar över…men inget så drastiskt.

    Ha en fin kväll, Pysan!

    Kramar

    Vet inte hur man kommer på detta.. trodde någon visste..

    Jasså.. det finns fler..

    Kram Pys

  11. Om det är sant att nån sitter och ”låtsas” ha cancer så är det ju helst sjukt!

    Ja.. det är sjukt… det är läskigt och det är obehagligt..
    Kram Pys

  12. Hur ska vi andra göra om vi inte vet vilken blogg det handlar om? Kanske sitter vi och läser och läser och ger stöd åt något som inte är på riktigt.

    Därför att det kommer mer om denna bloggen när jag har fått lite mer kött på benen..

    Dessutom kan man skriva ett mail till mig och be mig om adressen.. Det är bara ett förslag..

    Fast det lutar mer och mer åt att jag kommer att lägga ut den här.. så fort jag vet lite mer…

    Kram Pys

Kommentera

