Dagen efter

Trodde att jag skulle ligga totalt utslagen i en blöt fläck idag.. men jag är piggare än på länge..

Det ända som kändes igår var att det kändes som om metastaserna i ryggen ville ut och stod och ryckte i gallret…

Jag har på något sätt gått mellan två negativa pooler.. en för att jag har metastasjävlar och en för att jag ska få ny cyto..

Jag har pendlat däremellan som en sån där våg man kan se när man ha olika apparater eller statistik.. och det har varit lite sådär konstig känsla.. man har pendlat upp och ner och när man har nått ena målet och då är det ju den där negativa poolen om cyto.. så har man snabbt vänt och börjat den där bergodalbanan tillbaka mot något som man tror är bättre och så kommer man till nästa pool.. och då är det den där med metastasjävlar… varvid man försöker sväng fort som fan därifrån…

Det går bra att dricka kaffe…

Lite metallsmak har jag i munnen.. annars känner jag inte mycket mer…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 svar

  1. Va skönt att höra. Trodde inte du skulle orka blogga idag, men blev sååå glad när jag såg att du hade 2 nya inlägg 🙂

    Att pendla som du har gjort tror jag är mer än normalt. Ett sätt att försöka anpassa sig till sin situation, som i många fall är oviss. Hur kommer man må? Hur kommer medicinen påverka dig fysiskt/psykiskt? Kommer jag bli frisk? NÄR kommer jag bli frisk? Kommer man åka på en massa skit som förra gången osv. Så tänkte jag, o tänker fortfarande. Tänk om ja får tillbaka skiten, vilken prognos får jag då….
    Det är en del i bearbetningen och vägen mot återhämtningen. Det tror ja stenhårt på.
    Härligt att höra att du är pigg.
    KRAM

    Jag har ju minnet sedan förra gången.. och fast jag inte vill så tror jag hjärnan är mer på G nu.. den vet vad som väntar.. hela kroppen minns och det är den som ställer till det…

    Därför blev jag glad att jag mår som jag gör och jag kan dansa hambo om jag vill… för det föreligger ingen frakturrisk i min höft.. för den där metastasen? som kanske satt där.. men det är visst bara lite ojämnheter och inte direkt en metastas.. men kunde bli…

    Kram Pys som är så glad för alla goa kommentarer från dig..

  2. Mår illa bara jag ser bliderna på droppaggregat 😦
    Men vad skönt att du känner dig relativt pigg ändå, och att metastaserna mår blä är ju gör-postivt! På de jäklarna bara.

    kramar Effie

    Sorry.. Jag lovar att sätta ut små varningstrianglar i fortsättningen om jag har fler droppräknare med.. 🙂

    Jag är skitpigg.. och metastaserna har väl börjat fatta vem de har gett sig på.. men de kommer ingen vart… moahhahha..

    Kram Pys

  3. Skönt att du känner dig pigg….
    jag sa ju det..dom vill hoppa ut på en gång när dom känner av den dryck dom inte vill ha…det är en för stark snaps för dom små jäklarna 😉

    Kram

    Ja.. de har rist i de där gallret hela dagen.. fattar inte att de orkar..

    Kram Pys..

Kommentera

