Det ska ske direkt

Det ska gå på en vecka högst.. från besök på vårdcentralen till cancerbesked..

Själv fick jag vänta i 1 ½ månad.. innan jag visste… 25 april till den 8 juni.. det var längsta tiden i mitt liv…

Som patient ska du inte behöva tjöta dig till en undersökning.. det ska ske per automatik… att inte sjukvården kan förstå detta…

Vi har år tvåtusennio.. och detta är skandal att det inte fungerar….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 svar

  1. Hej! För mig tog det 2 veckor från samtal till bröstmottagning och därefter ett samtal på eftermmiddagen att proverna inte var klara den eftermiddagen,fick en läkartid dan efter med uppmaningen att ta med mig en anhörig…….de kunde lika gärna tagit det dåliga beskedet via telefon samma dag eftersom jag fattade att det inte var OK. Helvetesdygn så jag tycker att det är otroligt att du orkade gå så länge utan att flippa! Kram Gunsan

    Vännen.. jag flippade något otroligt…
    Förutom att ringa och skälla ut växeltelefonisten på sjukhuset så började jag med att blogga.. så jag kan väl säga att jag flippade rätt så bra…

    Kram Pys

  2. Det beror mkt på var i landet du bor har jag förstått, för mig gick det också snabbt, fastän man som patient kan tycka att det aldrig går snabbt nog….

    KRAM

    Ja.. men cancervård ska vara lika överallt i detta landet.. anser jag…

    Fast som du säger.. Man vill veta nu direkt på en gång..

    Kram Pys

  3. Det beror på fler saker än var man bor. Jag har då inte bröstcancer, men för mig tog det från 29 Juli till 1a oktober. Visserligen var inte cancer på tapeten 29/7-1/9, vilket nog var tur. Värst var ändå sista veckan då jag fick beskedet att ja, det är cancer, men vi är osäkra på om det är den varianten som går att bota eller den som det inte ens finns en standardbehandling för. Det var nog de värsta 4 dagarna i mitt liv.

    För mig var det ju den svullna lymfkörteln som hittades när jag var på vårdcentralen.. och det vet man ju att de svullnar när det gäller cancer.. och knölen i tutten.. Så det var inte direkt någon dans på rosor…

    Det hade räckt att få en lapp med ett telefonnummer.. ring det här om man mår dåligt… så hade man nog mått betydligt bättre.. nu var man liksom ingenstans.. inte inskriven.. men ändå led man av någonting..

    Kram Pys

Kommentera

