Mediciner, mediciner.. och återigen mediciner..

Nu är jag fullproppad med mediciner för min värk och så mediciner för biverkningarna av den medicin jag tar för att slippa ha ont…

Så nu ser det ut så här:

1 Burana ibuprofen 200 mg * 3 och för att inte må dåligt av denna så tar jag då 1 Omeprazol Bluefish 40 mg * 1.

Så tar jag då också morfin.. och då ser det ut så här:
1 Depolan 10 mg * 2 (depottab. långverkande morfin) och så har jag också Morfin Meda 10 mg v.b. till detta får jag då postafen 25 mg * 2 förebyggande mot illamående och så har jag fått de där dropparna.. De där cilaxoral dropparna.. mot förstoppning… och då 5-15 droppar till natten…

Så långt är allt väl nu… fick också se hur mycket jag har på recept som jag ska hämta efter nästa omgång cytostatika då det blir en hel del medicin det också i förebyggande…

Vaddå apotek?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

12 svar

  1. Var rädd om din mage!

    Omeprazolen är för magens skull.. för att jag inte ska få ont i den…

    Kram Pys

  2. Oj….. sååå många meduciner!!!!
    Du hinner äta något annat mellan varven också hoppas jag???
    KRAM!!!

    Ja.. klart jag hinner.. ska iväg och handla med maken snart.. och jag vet vad jag vill ha…. bara vill, vill, vill….

    Kram Pys

  3. Okej, Pys – nu har ”kriget” börjat! Det låter som om du har en hel medicinarmé till din hjälp! Kram

    Japp.. och det kommer att komma in ett gäng till… så jag mobiliserar så länge…

    Kram I massor
    Pysis

  4. *kramar* Håller tummarna för att alla behandlingarna gör det de ska. Bort med knölarna, bort med smärtan och heja Pysan!

    Japp.. Här är det fullt krig… och di ska bort…

    Kram Pys

  5. Hej Pys.

    Hoppas nu att du slipper att ha ont.Det måste vara mycket ångest och snurr i huvudet,men man måste kämpa på, det är något du gör.Många varma tänka på tankar till dig.

    Kram Lillemor

    Ångesten är väl egentligen inte det värsta.. det värsta är att vara så himla beroende av maken att komma upp ur sängen.. att få på mig kläderna som jag ibland inte fixar själv..utan att jag får ropa på honom.. och han får dra på mig strumpor, trosor och byxor..

    Men det är bara att ropa och så be om hjälpen.. fast det inte är kul alla gånger…

    Kram Pys

  6. Hej vännen.. Om man nu får säga så?

    Det var verkligen inte lite tabletter du äter.. Inte undra på att magen knasar ibland.. Men hjälper det mot smärtan så är det ju guld värt..

    Ta hand om dig!!!

    Kram Eva

    Kram tillbaka vännen… (klart du får kalla mig vännen)

    Idag har det faktiskt känts lite bättre.. och ska ta en tablett nu.. och så ska vi se hur dan blir.. ska utvärderas på onsdag…

    Kram Pys

  7. Jag tar ibland en blandning av 1 g paracetamol, 400 mg ibuprofen/diklofenak + omeprazol…

    När jag gick på Tramadol (morfinliknande, men ej fullt så potent, däremot lika förstoppande) hjälpte inga droppar (Laxoberal) – jag fick köra hela rasket men det som hjäpte mest var faktist psylliumfrön (loppfrön). Nuförtiden käkar jag en matsked varje morgon då min nya kost LCHF har en viss förstoppande effekt.

    Hoppas, hoppas att du kan vara smärtfri – det hjälper läkningen om du mår bra i själen!

    Jag mår rätt så bra i själen.. faktiskt.. men hade jag kunnat bli lite mer smärtfri så hade det varit ännu mer som himmelriket.. Så som sidenlakanet och som rollatorn… de är mina små änglar just nu…

    Smärtan ska utvärderas på onsdag…

    Kram Pys

  8. Det är väl tur att vi kan ha våra små apotek…annars vete tusan hur det skulle fungera. Även jag har massor mycket mediciner…och för att klara magen så har även jag omeprazol🙂

    Tramadol har min dottern för sina MS smärtor..

    Kram

    Ja, och maken bara skakade på huvudet när han såg allt.. och tyckte att går allt detta att käka utan att något händer?

    Ja, det ska det ju…

    Kram Pys

  9. tassar runt som vanligt ..lämnar lite styrke kramar🙂

    Tackar.. den kramen behövde jag..

    Kram Pys

  10. Lite sjukt är det ju med mediciner mot biverkningarna. Själv kanske jag måste operera händer p.g.a. biverkningar av Arimidexen, helt otroligt egentligen. Men om bara din smärta blir lite lindrigare så blir ju livet lättare och du orkar kämpa mot den j-vla knölen! Kramar Effie

    Ja.. men det var ju så när man gick på FEC:en också.. en hel armada av mediciner för att dämpa biverkningarna…

    Kram Pys

  11. @albertegv 1 unfollowed you between 3PM and 4PM. See who: http://t.co/x75PnCiF

  12. Thank you for a further great write-up. Where else could anybody get that sort of knowledge during this kind of a ideal means of writing? Ive a presentation subsequent week, and that i am to the design for these data.

Kommentera

