Den typiske bloggaren idag

Igår efter min lilla övning så tog jag det lugnt.. jag svarade på kommentarer och jag gick bort med familjen till makens lägenhet där det serverades riktiga delikatesser i form av stekt falukorv och spiralmakaroner…

Sedan så satte jag mig och tittade på House och så Hells Kitchen..

Eftersom maken kände sig som Dr House igår när han sa att det säkert var mina mediciner som var boven i dramat och han plockade faktiskt ut rätt medicin som visade sig vara den där äckliga saken som fick mig till att improvisera Tjajkovskijs Svansjön

Så jag läste inte den här artikeln förrän jag skulle gå och lägga mig och tänkte att det få blir dagens första inlägg idag..

Så nu ska jag sätta in min blogg i det som Aftonbladet skriver om bloggar, håll tillgodo:

Så ser den typiska svenska bloggaren ut
BloggSverige är en enkätundersökning där drygt 1000 personer med egen blogg svarat på frågor om sina bloggvanor.
Undersökningen visar att den typiska svenska bloggaren
• är kvinna (82 %) Ja.. det får jag skriva under på
• är i åldern 16-20 år (43,5 %) Nä.. jag är liiiite äldre..
• vet inte vilket parti hon (eller han) skulle rösta på (37,2%) Jodå.. det vet jag visst det..
• läser mellan 6 och 10 olika bloggar varje dag (32,9%) Nä.. här läses minst det dubbla… och hade jag inte haft feadreadern så hade jag inte klarat mig..
• lägger mer än 5 timmar per dag på att läsa bloggar (över 50%) Nä.. så mycket blir det inte.. läs också varför jag fixar att läsa mer bloggar i svaret ovan…
• ägnar sig åt bloggandet på kvällstid, cirka kl 18-24 (88%) Nä.. här bloggas det när det blir tid för det… hade jag inte skrivit på morgonen så får jag såna där kommentarer om jag lever… 🙂
• intresserar sig för mode och design, vardagsbetraktelser, foto och konst (kvinnor). Män anger att de är intresserade av it & bloggande, journalistik och media, politik och samhälle. Nä.. inget av det.. ok.. jag fotograferar.. jag lägger ut halvnakna kort på mig själv.. och jag tycker det är kul med konst… men mode är inte alls min sak..
• läser bloggar för att bli underhållna Nä.. jag läser för att bli berörd.. för att se att jag inte är ensam.. och få något att skratta åt ibland..
• startade sin egen blogg för att hon (eller han) gillar att skriva Nä… här var det för att få ut den där gallan som satt i min hals och hotade med att strypa mig… och det ser vi ju hur det har gått idag.. jag kanske inte hade suttit här om jag inte hade haft bloggen..
• skriver inte på mikrobloggar som t ex Twitter (över 80 %) Jodå.. det har hon visst det.. och du hittar mig uppe till vänster både till Twitter och bloggy…

Så jag är alltså inte den där typiske bloggaren längre.. som jag var här..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

8 svar

  1. hurra för oss som sätter statistiken litt på huet!

    Ja.. och vem fan har lust att fylla i en massa bloggenkäter? Jo, små tjejer.. de älskar sånt..för då är det någon som ser dem…

    Kram pys

  2. Jag är inte heller nån typisk bloggläsare…fel ålder och fel intressen. Fast det är ju tur att det finns bloggar för alla smaker! Hellre en mådä-blogg än en mode-blogg! ;
    Och ibland undrar jag hur många bra bloggar det finns därute som jag inte har hittat…men lika bra det, för då skulle jag nog få sitta här hela dagen, det räckte inte med en liten ”bloggingrunda” då!
    Min har jag bara för att jag gillar att skriva lite faktiskt!
    Hälsningar från ett kyligt Karlstad

    Ja.. du hittar ju allt bland bloggarna.. fast ibland kan jag bli lite rädd när jag ser att det viktigaste är mode och skönhet.. och yta och utseende.. för det är i grunden inte viktigt.. därför försöker jag att inte skriva om detta.. och gör jag det så gör jag det med en stor portion med ironi…

    Jag kör ju feedreadern.. utan den hade jag inte fixat mitt bloggläsande…

    Kram Pys

  3. Nej, Pysan, jag är inte heller någon typisk bloggläsare jag heller. Men det funkar ändå! Eller hur? 😉

    Ja.. och det funkar så jättebra.. minns du när vi var i AB.. *ler*

    Fast modebloggarna har jag inte mycket till övers för… För livet är såååååå mycket mer…

    Kram Pys

  4. Hej Pys.

    Läser en del bloggar, men modebloggar och vilken rynkcreme som passar det är ointressant.Brukar läsa några matbloggar som är väldigt bra men jag blir så hungrig så det blir korsdrag i köket.Men en del fastnar man i .House är ju verkligen för knasig men duktig.
    Hoppas på en så bra dag som möjligt för dig.
    Varma tankar
    Lillemor

    Rynkkrämer är ju så bra.. speciellt om man är 18 år och modebloggar.. *asg*
    För de vet väl inte vad en rynka är för något…

    Matbloggar är ju så bra… har en del som jag riktigt vältrar mig i.. speciellt nu när jag inte har så mycket matlust.. men att läsa om det.. och se mat på bild… mumsigt…
    Kram Pys

  5. Hej Pys!
    Följt din blogg ett tag o tycker att du skriver riktigt bra.
    Hemskt hur det gick här om dgn, sista du behöver.
    kram o kämpa på tjejen. a

    Ja.. jag väljer livet och ger mig inte i första taget…

    Kram Pys

  6. Jag är verkligen ingen typisk bloggläsare….jag tycker att det finns så himla många att man har sina favoriter och håller sig till dom…ja någon gång kan jag ju kolla extra..OM jag får tid över 😉

    Kram

    Jag läser.. jag tänker.. jag upprörs.. och jag fortsätter att både läsa och skriva själv…
    Någon måste ju hålla fanan hög mot de där ytliga bloggarna om mode och utseendefixering.. och en och annan päls…

    Kram i massor
    Pys

  7. […] David Gottlieb, [ s-buzz ], Ting och Tankar, Federley, Kent Persson (m) blo…, opassande, Pysans tankar: Metas… och Mad World – Medierna blåser upp bloggarnas betydelse, säger medieforskaren Annika […]

  8. Hej Pysan!
    Kända att nu när du skriver om bloggar och bloggläsande så är det väl läge att ge sig till känna… 🙂

    jag läser din blogg sen några veckor tillbaka. Varför – jo för att precis som du se att man inte är ensam om att bo i helvetet. På nåt märkligt sätt känner man inte sig så ensam då. Jag får bekräftelse och uppmuntran genom att läsa. Det blir oxå ett sätt att ibland få gråta ut bara.
    Alla har väl sitt helvete men visst kan jag väl känna mig som ett måndagsex ibland. Förklaring kan jag aldrig få så det är bara att kämpa vidare. Jag vet vart min situation slutar men ibalnd försöker jag förtränga det och strutsar lite….

    Synd att ingen hann filma din lilla balettpremiär – hade blivit en fullträff på youtube!!
    Ha de gott å en stor kram
    A

    Hej Anna..

    Jo.. jag hade slagit ”knäckebrödsdansarna med hästlängder… men ändå glad att ingen gjorde det… för det var inte direkt något himmelrike.. och jag har aldrig varit med om den skräck och den smärta som fanns i min kropp just då och där…

    Aldrig mer…

    Att blogga blev terapi för mig.. och jag har aldrig ångrat mig.. faktiskt… och det är så skönt att bara vräka ur sig.. få skrika och gapa och ändå få gehör…

    Så jag bloggar på..
    Kram Pys

Kommentera

