Livet och glädjen

över att vara barn… minns ni det.. när man sprang barfota över gräsmattorna och man råkade trampa på en sten som låg gömd där i gräset.. eller man blev stucken av en humla och rusade hem och fick lite kallt vatten och ett plåster och så var man ute med kompisarna igen…

Liv och rörelse…

Liv och glädje…

Så som alla barn ska få ha det…

Det är nu det kommer… det stora MENET… ett MEN som man inte vill ska finnas….

MEN det finns barn som inte får göra detta… som aldrig kommer att veta hur det känns att klättra i träd.. bli getingstucken… få plocka en bukett maskrosor till mamma…

Det finns barn som aldrig får blir mer än barn.. och då barn som är vana vid att bli stuckna.. ha slangar både här och där i kroppen.. som vet hur det är att ha peruk.. och som tar cytostatikan som ett annat barn tar spunnet socker på Liseberg…

De barnen är de som har fått cancer…

Timpa

Gustav

Moa

David som själv har cancerdiagnosen lymfom har skapat en insamling på barncancerfonden och jag tycker att vi alla kan bidraga med en liten slant..

Hoppa över en öl/grogg/glas vin på krogen och skänk de där pengarna till förmån för ett barn.. här i Sverige..

Köp inte chipsen.. eller den där biten oxfilé, ta ryggbiff i stället och skänk mellanskillnaden till barncancerfonden…

Hjälp fler barn att få lov att vara barn.. efter att behandlingen är över…

Finns där.. var där.. och lämna aldrig…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Ett svar

  1. Så sant Pys…

    Jag gick in på länkarna och jag blir så ledsen för barnen skull…att få tampas med svåra riktigt tunga saker när man är så liten.
    Jag minns barnen på onkologen i Umeå…dom var ändå glada…medan en annan var vettskrämd.
    Jag utvecklade panikångest…den poppar upp än idag när jag minst anar det…ofta när jag är väldigt svag..kroppen signalerar väl..alarm 😉

    Sov gott vännen

    Kram

    Hej vännen.. har sovit jättegott.. fast jag vakna någon gång under natten och tryckte i mig en morfin..

    Barnen är vårt allt.. och jag tycker att en liten slant till barnen.. de har ju inte någon barncancergala… för de pengar de får in går oavkortat till forskning och till vården av barn med cancer…

    Kram Pys

Kommentera

