Det perfekta instrumentet med sin skåra som passar perfekt där den ska in

Det här är det bästa verktyg som finns.. Den har en skåra som gör att det som står upp kommer in ordentligt och som gör att det inte känns överhuvudtaget när man drar ut den som står..

Det är den som är min lycka…

Vill ni se den på kort..

Varsågod.. här kommer den:

sleven

Det är den där silvriga skeden ni ska titta på.. den har en skåra som man kör in runt nålen som sitter i port-a-cathen och när de drar ut nålen så håller jag emot.. vilket gör att det inte känns alls när de drar…

Ytterligare en sak som gör att det är rena himmelriket…

Jag har nu tre saker som gör att det är lite himmel över det hela..

Skeden, sidenlakan och vrålåket…

Kan det bli bättre??

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

7 svar

  1. Åh, wow! Vem har hittat på den? Den ser ut som nåt man får med när man köper möbler på Ikea😉 Ha det (så bra du kan…)❤

    Det är en av tjejerna som kom på att den hade passat som ”dra nålen ur port-a-cathen grej”.. för det är den inte från början.. jag vet inte vad det är.. men gudomlig är den

    Och den är bra.. du märker INTE när nålen dras.. fast man får hjälpa till själv..hålla den mot huden.. och så drar de och sprutar in heparin samtidigt.. och så får man sitt lås och det gör inte ont och alla är nöjda och glada…

    Kram Pys

  2. Ja du, Pysan! Visst kan det bli bättre…, men å andra sidan så är det härligt när man får grejor som underlättar i vardagen. Kram på dig!

    Ja.. utan grejerna hade jag inte haft det så där jättekul….

    Kram Pys

  3. Hej Pys.

    Ja,man sätter verkligen värde på det lilla, som blir stort när man får omvärdera vad som är viktigt i livet.Man får sig en riktig tankeställare att man inte skall gnälla ,utan tänka på allt det bra.
    Många varma tankar till dig nu hoppas natten blir bra.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor

    Det lilla har blivit så stort.. jag är så glad för mina små hjälpmedel som jag har.. för utan dem hade jag inte klarat mig en enda dag sen jag fick min smärta…

    En del småsaker kan plötsligt bli världens hjälpmedel för några som kan ha jätteproblem och som underlättar deras vardag jättemycket

    Kram Pys

  4. Vi lever ändå i en bra tid när det finns såna fina hjälpmedel…det är tur🙂

    Kram

    Ja.. och en del saker kan faktiskt hjälpa på ett helt annat håll än vad grejen var gjort till från början..

    Kram Pys

  5. Gud Pysan….jag tänkte på ngt HEEEELT annat när jag läste beskrivningen av grejen *rodnar, skäms o fnissar*!!
    Men visst är det en fiffig grej….kram

    Men Ia då???? *fjortisfnitter*
    Vad tänkte du på.. *nyfiken som 17*

    Kram Pysisi

  6. Du är allt en kanonbrutta du. jag har länge läst din blogg och är så impad av dej att du trots ditt återfall kan se saker från den ljusa sidan.
    Jag däremot har gnällt idag över att hunden har diareé, att det är geggigt ute så att jag fick köpa nya gummistövlar sen mina gått hål på och att sambon jobbar för mycket.
    Jag borde skämmas fy fan fö mig, mitt liv är en räkmacka och så har jag mage att klaga. Du är helt enkelt en sagolik person och jag beundrar och ser upp till dig.
    Här får du en stor bamsekram av mig du är suveränt positiv och en superhjälte.
    Ellen

    *rodnar* Vilka ord.. tack så mycket för berömmet.. *rodnar igen*
    Du har all rätt att klaga.. hunddiarré är inte trevligt alls.. och jag hade vräkt ur mig både det ena och det andra… om jag hittat diarré efter någon av katterna här.. för det är inte trevligt.. *ryser*

    Jag ska se om jag kan komma på en bra superhjälte dräkt…

    Kram Pys

  7. Hej
    Tycker att du är enastående. Läser din dagbok varje dag.Du hjälper mej jätte mycke med att bearbeta min systers bortgång.Det är precis som om du vore hon och att hon förklarar för mig alla svar på dom frågor jag har.
    Tack snälla du är underbar.
    Kram
    Carina

    Så glad att jag kan glädja någon.. fast det är mitt i ett sorgearbete.. vilket gör det nästan ännu mer glädjande för mig.. (förstå mig rätt nu.. )

    Jag hoppas att du får svar på dina frågor.. annars så får du säga till.. om det är något du vill ha svar på..

    Kram i massor Pysis

Kommentera

