I väntan på cyton

Nu är jag uppe.. taxin kommer klockan 07.50 och hämtar mig för vidare färd mot storstaden och sjukhuset…

Klockan 09.30 ska jag börja få min lilla cocktail i form av hur många dropp som helst… allt från vanligt koksalt till den där sista.. som jag helst inte vill prata om.. men som jag är så tvingad att göra… för då blir den mer verklig… pratar jag inte om den så finns den inte.. ja, jag är lite av en rumpnisse och en vildvittra… och strustar gör jag ju när jag vill…

Vill fortfarande att ni läser det här inlägget… det är viktigt…
Det är naket.. det är barnen vi pratar om…

Sprid det.. sprid Davids insamling… för blev det så att Victor fick in 100 000 så ska vi väl kunna hjälpa David så att han når sitt mål…

Hör av mig då jag återigen träder in i min bloggatmosfär..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Hej,

    Nu drar Mustaschkampen igång i år igen! Vi skulle vilja ha din hjälp med att sprida information om insamlingen även detta år!

    Om du är intresserad av att vara med i kampen, kontakta mig så berättar jag mer på föjande adress; roberto@prontocommunication.se

    Mvh,
    Roberto Ordenes på uppdrag av Cancerfonden

    Jag har ingen mustasch och jag fick inte in några pengar förra året.. känner att jag inte orkar i år med cyto och insamlingar..
    För jag har min egen till cancerfonden..

    Jag stöttar er.. och det hoppas jag att ni vet om..

    Men denna insamling orkar jag inte med i år..

    Kram Pys

  2. Håller tummarna för dig idag!
    Angående Davids insamling, så håller jag absolut med om att den är angelägen….men det är svårt att ha råd att bidra överallt, det pågår ju en massa insamlingar samtidigt. Det finns oxå flera olika ”pins” att köpa….även om man vill väl så räcker inte inkomsten till.
    Vad jag vill komma fram till, är att det skulle räcka med en liten slant per persom….OM alla hjälptes åt!!
    Konstigt nog är det ofta människor som inte har ngt överflöd att ta av, som bidrar…..
    Kram

    Ja.. det är ju så.. jag tror att ju mer pengar desto snålare… och en liten slant blir så stor om alla ger…
    Om alla svenskar ger mig en krona så har jag snart över 9 miljoner… det du.. och en krona är ju inte mycket…. 🙂

    Kram Pys

  3. Hej Pys.

    Tänker på dig idag och hoppas det inte är för jäkligt.

    Kram Lillemor

    Det gick bra idag.. förutom att jag var så trött att jag sov en runda där… hela sjukhuset gör att jag blir trött…

    Kram Pys

  4. Tack Pys, som jag sagt tidigare så är jag jättetacksam för det här.

    Det finns massor med angelägna och viktiga insamlingar. De flesta kan inte ge till alla, men alla kan ge något till någon. Många är idag tvungna att vända på slantarna och mina och andras förväntningar på deras bidrag är inte så stora. Men jag tror att det ändå finns en ganska stor grupp som även om de inte har en massa pengar över som de inte vet vad de ska göra av, så kan de med en enkel uppoffring, som att avstå från sista ölen på krogen på lördag, skippa chipspåsen på fredag, eller ta ett billigare vin till söndagslunchen, faktiskt få lite pengar att istället ge till något gott ändamål.

    Det är också så att den här sköna känslan man får av att ge är proportionell till hur mycket uppoffring man måste göra för att kunna ge. Dvs precis tvärtom mot att göra en riktigt dyrt impulsköp. Trots att man ger så mycket att man nästan ångrar sig, så infinner sig den där känslan av att man faktiskt försakat något för att hjälpa en annan människa.

    Kram David

    Jag lägger in din insamling under mina insamlingar..
    Kram Pys

Kommentera

