Pratat med doktorn

Nu har jag pratat med doktor S på kirurgen… så nu känner jag mig betydligt friskare… *asg*

Nä.. skämt åsido.. hon hade försökt att ringa mig redan den 17 för att tala om hur det såg ut på min röntgen av höften som jag gjorde…

Den visar en liten förändring men ingenting som gör oss rädda och så ligger där ingen fraktur risk över höften… vilket betyder att hade jag inte haft ont hade jag kunnat dansa både hambo och jenka så det stod härliga till…

Vi pratade också om min smärta och den är bevisligen mycket bättre och jag rör mig också på ett annat sätt… och så pratade vi om den där morgonen då alla helvetets portar öppnade sig över mig…. då när jag trodde att nu nu är det slutet…..

Så pratade vi också lite om framtiden… så nu vet jag hur det ser ut… jag ska köra så här:
cyto
cyto
cyto
vila
cyto
cyto
cyto
vila
cyto
cyto
cyto
vila
Nu kommer den en skelettscint och efter detta så ska jag utvärderas… behövs mer cyto? Strålning? Gå ner i cyto? Upphöra helt med cyto? En annan sort cyto? Hur ser metastaserna ut? inkapslade? borta?

Så nu vet jag hur det ser ut de närmaste månaderna..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

8 svar

  1. Mitt i all cyto och vila så hoppas jag du kan klämma in lite sol vin och njutning så gott det går iallafall!
    Kram från Tizzlan

    Tizzlor, vin, sol och sång och maskrosor som får fortsätta att blomma låter jag mycket väl komma in i min somriga lilla våning..

    Njuta.. livet ska njutas… länge… och utan dröjsmål…
    Kram Pys

  2. Kanske bra med ett samtal ändå. Framförallt att du fick prata om den fasansfulla morgonen.
    Kram!

    Ja.. jag har pratat mycket om den där fasansfulla morgonen.. och det är skönt att även kirurgen vet hur det är och ligger till…

    Kram Pys

  3. Hej Pys.

    Skönt att veta vad samtalet handlade om.Det var mycket cyto men det var ju lite vila däremellan.Du måste ju även hinna med att njuta av sommaren.
    Vilket Go det är i dig.

    Nu jamar missarna får väl slita mig ifrån datorn en stund.
    Varma tankar
    Kram Lillemor

    Ja.. tänk att det är en vecka i taget.. så det är ju under 12 veckor….
    Njuta ska jag helt klart göra…

    Kram Pys

  4. vad betyder ‘asg’? asgarv?

    Ja, det gör det..

    Kram Pys

  5. Ok, det var det läkaren ville prata om. Tänker på dig.
    Kramisar Christel

    Ja.. så det var så lugnt så…

    Kram Pys

  6. Vad skönt att ha en plan för behandling!
    Du grejar detta, Pysan! Du känns stark och har en härlig inställning! Styrkekram

    Ja.. mitt liv är numera rätt så inrutat… har en del små saker kvar.. som i morgon då jag ska iväg till PARODONTOLOGISKA KLINIKEN.. man kan ju undra vad det gör där…. *fnittar*

    Kram Pys

  7. Det var ju ett rätt positivt besked iaf….:)))
    Nu får du försöka hinna med lite sol och vila oxå.
    Själv är jag gräsligt slutkörd just nu pga olika saker…men planerar att vila upp mig under helgen!
    Puss o kram

    Jag får inte sitta i solen.. inte bra när man går på cyto… Man kan få såna där pigmentfläckar och det vill jag helst undvika.. och då sitter jag inte i värsta solen heller….

    Kram PYs

  8. En kämpa-på-kram från mig

    Kramar tillbaka…

    Pys

Kommentera

