Dagens blodiga övningar

Först var jag på PARODONTOLOGISKA KLINIKEN där jag har tagit bort tandsten… denna tandsten har fått växa som den har velat.. eftersom jag har haft lite annat att tänka på… och naturligtvis kom jag därifrån med en påse med medicin… ny medicin… som vanligt… så nu ska jag sätta mig och skriva en lapp om vilka mediciner jag ta och hur ofta och när…
För jag fixar inte att komma ihåg saker längre…

När hela underkäken var klar så tog vi halva överkäken.. och sen stod jag inte ut längre… så då gjorde vi så att jag fick en ny tid… Så om två veckor ska jag tillbaka…
Det är nämligen så att de där tandläkarstolarna inte är anpassade efter människor med skelettmetastaser…

Så nu gick jag upp till den där avdelningen som allt en gång i tiden började.. Isotoplab… för provtagning… ett litet stick i fingret.. ett stort stick i hjärtat… För det gör så jävla jätteont… tacka vet jag venprov.. de gör ont… men det gör inte ont resten av dan.. det gör de där kapillär proven… fy.. tror jag ska bojkotta kapillärprov i fortsättningen….

Sen var det taxi hem.. och nu ska vi ta det sista….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

3 svar

  1. När jag sitter i tandläkarstolen så är jag så nervös att fingrarna spretar åt alla håll…min tandläkare sa: Ja du får gärna sätta ihop fingrarna..hehe

    Ett stort stick i hjärtat…vad gjorde dom då?

    kram

    Fingrar är väl inget.. här spretar tårna åt olika hål.. men som tur är så syns inte det.. för man har ju strumpor och skor hos tandläkaren…

    Det stora sticket i hjärtat är att jag inte tycker om isotoplab.. Det är där jag gör mina små scintar.. och om dem tycker vi inte…

    Kram Pys

  2. Aha..då förstår jag…

    Ja du det är mycket skit man ska gå igenom i detta liv..måtte nästa bli mer harmoniskt och lugnt 😉

    Har varit ut med barnbarnet och köpt nya ”springskor” ..det blev ett par som blickar i hälen på sulan…coolt..han blir ju 4 år i Juli 😉
    Men efter denna tur blev jag helt slut..fattar inte vad som är fel i kroppen…jag är så trööööött jämt..orkar inte mycket alls. Min läkare som jag skulle till är på semester än…det behövs minst sagt provtagning på rosenbusken..

    Kram

    Jag har varit till sjukhus och håller på att packa det sista… trött…

    Kram Pys

  3. Hu, vet precis hur du känner dig hos tandläkaren! För ett par månder sen fixade jag till mina tänder. Min första tanke när jag kände knutan i bröstet var ”shit att jag la så mycket pengar på tänderna” men nu när jag läser vad du skriver så var det ju bara bra. Tänderna på mig är i ordning i alla fall 🙂
    Kramar från en trots allt positiv Barbro

    Ja.. Det är bra att ha tänderna i bra skick innan sånt här.. och tänk på att cyton tar en del på tänderna också… eller rättare sagt på tandköttet… för det är slemhinna och det är snabbväxande celler…

    Kram Pys som håller på dig…

Kommentera

