I väntan på Taxi

Ja.. jag har fortfarande tillgång till nätet.. Tjohoo…

Känns så skönt att jag har det så jag kan slänga iväg det här inlägget..

För nu börjar det.. eller rättare sagt igår…

Det faller nu… håret.. och det faller i drivor…så nu har jag snart nakna partier på huvudet känns det som.. jag ska ta lite kort och lägga ut på nätet.. så fort jag hittar kameran i flyttröran…

Annars mår jag bra.. fast det var lite jobbigt i morse… för det första vaknade jag med huvudvärk.. så jag fick stoppa i mig följande:
2 panodil, 2 långtidsverkande morfin, 1 vanlig morfin, 1 prostafen, 2 tabletter mot illamående (glömt namnen på dem..), 1 tablett mot magen och så 16 betapred som smält i vatten….
Till detta har jag sköljt med dental (fluor) och så med bakteriedödande medel…

Så min morgon går helt i medicinens tecken….

Så nu ska jag iväg och få cyto…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

5 svar

  1. Hejsan!
    Hoppas allt går bra idag!
    Oj, går det såå snabbt att tappa håret, trodde det tog lite längre tid. Ska du snagga dig eller rakar du av allt
    istället? Av ngn anledning tycker jag det är jättesnyggt med helt ”kala” tjejer…..brukade du använda din peruk eller tex en scarf eller turban?
    Min moster hatade sin peruk, sade att den var som en mössa….hon körde utan nåt alls och var hur fin som helst….:))
    Önskar er en fin Valborg och 1:a Maj!
    Kram

    Jag har en sjal som är bra.. sen har jag två ska jag kalla det ”hättor” (enkelt tyg som knyts i nacken och är format efter huvudet) som är jättetunna och jättesköna.. Finns här på bild… Hemma var jag alltid utan… och det lutar nog åt det.. men jag har två peruker numera och jag får se hur jag gör….

    Kram Pys

  2. Hej Pys.

    Tänker på dig lite extra i dag.Tråkigt att förlora håret .Men tycker mig se många som snaggar sig det ser inte så konstigt ut.Med det skrivna ordet är det svårt att förmedla vad man innerst inne känner för allt du går igenom.

    Hoppas dagen inte är allt för jobbig.
    Varma tankar
    Kram Lillemor

    Nädå.. dagen har gått så bra så.. det ända är att det är så trist att ligga på sjukhuset och inte ha något att göra… jag vill ju ha en laptop…
    Jag har hellre snagg än att håret ska falla i drivor…

    Kram Pys

  3. Tänker på dig! Kämpa på, Pys! Och som du har skrivit till mig många gånger….Håret kommer tillbaka! Kram på dig!

    Ja.. och vilken kvalitet det blir när det väl vuxit ut igen… hellre snagg än hår i drivor…

    Kram Pys

  4. Å hej å hå…nu får du snart ny frilla…kan vara skönt med snaggat också 😉

    Hår ja….många säger sig ha sin personlighet i håret…tycker jag är ett märkligt ställe att ha den på..trodde att den satt i själen 😉

    Det var benne mig rejäla doningar av medikamenter…en hel coctail.

    Ha en underbar valborg!

    Kramisar

    Min personlighet sitter på ett ställe som jag inte talar om… 😉
    Det sitter inte i håret.. men mitt hår gör ju att det är jag… men så är det inte egentligen… för jag är likadan även om jag inte hade haft år och var grönrandig…
    Den yttre personligheten är det nog då.. och då är vi inne på utseende och fixering.. och det pratas inte om det här på min blogg..:-)

    Cocktail är inte gott! Smakar bläää!

    Kram Pys

  5. Hey, you used to write excellent, but the last several posts have been kinda boring… I miss your super writings. Past several posts are just a little out of track! come on!

Kommentera

