Datorn, slagbord och sonen

Fick kaffe som vanligt uppe hos maken.. då jag inte har fått hitt mitt slagbord som står i förrådet i gamla huset… men svärfar kommer idag och då ska de där starka männen få över bordet hit.. så jag också kan få fixa mat och dylikt nere hos mig…

Jag kom på runt klockan 1 natten till igår om vad som kunde vara fel med att få igång nätet.. och detta talade jag om för maken igår.. och då ramlade polleten ner även hos honom… ja, just så var det ju… och detta ska vi testa idag… För det var så att förra gången det strulade så kom vi på att det måste vara min dator som är server… och nu försökte vi med makens.. så idag ska vi testa att min dator återigen blir server.. så håll tummarna…

Sonen har suttit här nu på morgonen och försökt skriva.. för han kom med ett sånt där block som man har för att skriva handlingslista.. och nu kom vi på att han kunde försöka med ordet lördagsgodis.. och detta fixade han.. och när han börjat så tyckte jag att han kunde testa med mitt namn.. och det gick strålande.. så han fortsatte.. han skrev den älskade makens namn, Åke, Liza, hans ena systers namn och så skrev han Daisy (Åke och Liza är våra katter och Daisy är den köttätande växten).. så han var jätteduktig.. höll sig fint på linjen och bokstäverna var lika stora.. och det var riktigt snyggt gjort…

Hur är det med mig då.. jodå… jag har upptäckt vissa saker… jag har ont i ett ben.. och det är höger.. det känns lite som kramp.. och det är alltså bara höger ben…
Sitter jag så känns det inte alls… men när jag är uppe och går eller ligger i sängen och ska byta sida.. då känns det… ibland gör det rejält ont.. men det är inte den smärta som var innan…
Vet inte varför det blir så här… jag är inte värmeökad och foten känner jag och jag ser inga konstigheter på utsidan av benet… Har inga nervstickningar.. utan det kommer bara ibland… Får fråga cytotjejerna på onsdag då jag ska få cyto igen..

Jag har också gått över till att ta 3 långtidsverkande morfin på morgonen eftersom jag fortfarande har lite ont… och det var som smärtsköterskan sa igår att jag är fri att testa mig fram tills vilket som känns bäst.. för det är så att smärtlindring är det optimala.. och helst ingen smärta alls… så nu testar jag under helgen med dessa 3… så nu är det en halv frukost mediciner…

Kan också få lite nervstickningar i någon av mina armar.. och det är lite småläskigt.. när det bara sätter igång att sticka i fingrarna… Detta kan bara sätta igång.. och så plötsligt sluta.. lika fort som det kom… och man vet aldrig när det sätter igång…

4 svar

  1. Så där lagom då med andra ord… Men skönt att flytten är avklarad. För visst är det betydligt trevligare att få i ordning på det nya än att städa något gammalt…
    Ha en bra lördag!

    Ja… och det enda som är kvar är lite lådor.. med mitt porslin i…
    Och det är så kul att packa upp.. fast det går långsamt…

    Ha en bra lördag själv
    Kram Pys

  2. Kramar från mig i massor!

    // Christel

    Kram tillbaka…

    Pys

  3. Skönt att se att du är tillbaka på nätet 🙂

    Så du har benproblem…det är inte kul. Har du fått det nu eller hade du det tidigare?
    Jag har ännu inte fått en läkartid för mitt benproblem….och min varma fot

    Maken har stått på loppis och hjälp mina föräldrar i helgen..själv har jag ingen ork ..har fått lite snuva och haft en fruktansvärd huvudvärk hela dagen..sitter än kvar 😦

    Min mor har hjärtproblem och orkar mer än mig idag…det säger en hel del. Har begärt att få komma och ta lite prover också..för att se om det står rätt till i kroppen…

    Kram

    Japp.. tillbaka är jag.. jag säger ju det.. ni blir inte av med mig…
    Benproblemen har jag fått så sakteliga… och det är lite krampaktigt… Mitt ben är inte värmeökat.. så jag tror inte på att det är någon propp..

    Sen har jag betapred smak i munnen.. och så har jag lukten av ingenting i näsan…

    Kram Pys

  4. ser att du har flyttat nu ..har du haft orken att hitta den dära flytta hemmifrån känslan man hade i tonåren…den hittade jag när jag flyttade till eget efter separationen ..ja nu har ju inte ni separerat förstås men endå ..att få ha sitt eget ..att stänga å öppna dörrar närman själv har lust å slippa ta så stor hänsyn till en partners egenheter på gott å ont ..jag tror att särbos skulle passa mig perfekt om jag hade en gubbe….fast vi skulle bo nära så man lätt kan slinka in till varandra …hehe ..glöm inte ta vara på de bra stunderna ..hoppas du har orken kvar till lite tok ..som att steka ägg mitt natten å knacka på hos gubben med en kortlek i handen å säga ..jag kan inte sova ..göra en fika korg å sitta ute mitt i natten och kolla på stjärnorna bara han å du ..hoppas du orkar ta vara på stunderna av glädje och samhörighet.. medans fdu håller på att friskna till dig ….kram

    Det känns skönt.. igår sov vi alla hos mig.. fast jag ville titta på Robinson och de andra på AFV… så då satt jag här.. sen kom sonen ner och la sig… och maken satt kvar uppe hos sig och glodde på film på Canal + eller vad det var.. för det var visst fri visning i helgen.. Det är så skönt att gå här och pyssla.. och när maken kom ner så bjöd jag honom på ett glas saft.. och det var urkul…
    Jag sover så gott om nätterna nu…
    Galenheterna kommer.. jag lovar…

    Kram Pys

Kommentera

