Skillnaden är hårfin

Framifrån

Pysan bild-047

Eller bakifrån

cancern 033 pys-har-2008

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

10 svar

  1. Set det positiva i kråksången, du slipper allt schampoo som går åt….o ja vet hur mkt det går åt när man har en sådan kalluffs….har ju en liknande av samma kaliber!
    Dessutom får du nytt sen! Jag gillar din skalle, så det så!

    Ja.. jag slipper även att få löss… och mjällen är som bortspolade…
    Schampoo är väl en sak.. men balsam för att reda ut det… och sånt där annat för att mjuka upp det… inpackningar hette det ja och de är också svindyra… Sen slipper jag att sätta upp det… eller göra någon form av frisyr….

    Jag gillar också huvudformen.. fast det som är inne i den… måste jag få rätsida på.. för just nu är jag jätteglömskt.. det är cyton.. i alla fall säger jag det…

    Kram Pys

  2. Jisses, vilket hårsvall du hade….speciellt fint bakifrån…..men du är faktiskt lika fin UTAN hår!
    Har du fått din peruk än?
    Kram

    Ja.. jag har fått peruken.. men jag måste vänja mig först… och så långt har jag inte kommit än…
    Håret var fint… när det inte hade ramlat av och låg i en hög..utan hängde som det var… så rakt det nu kunde hänga…

    Kram Pys

  3. Tycker du e så fin utan som med hår!

    Tack för komplimangen…

    Kram Pys

  4. Det måste väl kännas konstigt att bli av med så mkt hår? Min tunna råttsvans skulle nog knappt märkas. Alltid slickad utefter huvudet pga blir så fett. Vill röra det så lite som möjligt ,så jag slipper se eländet och behöva borsta de tunna stråna.

    Beställt havtornspulver från jemtlandica idag. Såg att det skulle minska tillväxten på tjocktarms- och bröstcancerceller.Ska skicka till väninnan,som precis tagit bort ett bröst. Själv hoppas jag det hjälper för helt uttorkade slemhinnor i hela kroppen.
    Man provar allt, men fullt av vitaminer är det iaf.

    För det första så var det ju inte första gången som håret ramlade.. och den gången tog jag allt.. på en gång…. För de märktes.. när allt försvann.. Denna gången satt jag ju och plockade hårslinga efter hårslinga.. och när en påse var klar så var jag också klar för den degen..

    Jag vågar inte prova en massa saker som jag inte vet om de är bra eller dåligt.. och vilka vetenskapliga belägg som ligger bakom…

    Fick veta på ett ställe att eftersom min bc var östrogenpositiv så skulle jag undvika soja… för sojan triggade igång kroppen på att producera östrogen.. och jag åt ju tabletter för att minska produktionen av östrogen…
    Jag frågade naturligtvis mina experter och fick till svar att jag skulle äta ca en halv dl soja varje dag om sojan skulle ge den effekten på östrogenet…
    Sen dess har jag blivit mycket skeptisk.. men är man frisk och vill så naturligtvis så ska man testa…
    Vitaminer är aldrig fel…

    Kram i mängder
    Pys

  5. Du har tappat mer hår än jag någonsin har haft på mitt huvud…

    Det har jag nog gjort ja….

    Vill du ha? Jag kan göra en peruk av det och skicka till dig.. så kan du ha den när du bränner upp bockfan i vinter….

    Kram Pys

  6. Hej Pys.

    Ja, det är en riktig hårman du har blivit av med.Men kan tänka mig att det spelar inte så stor roll i det hela,huvudsaken allt går åt rätt håll.
    Önskar dig en trevlig kväll med House i kväll.
    Varma tankar
    Kram Lillemor.

    Ja… huvudet har blivit lättare.. *skyller glatt på mycket hår*

    Nu ska jag in i morgon.. och får se vad di säger…

    Klart jag ska tillbringa min tisdag med House.. och tänk om man fick en sån doktor.. eller Dr Green.. Då hade jag myst..

    Kram i massor
    Pys

  7. Hej Pysan!
    Jag avundas din form på huvudet. Själv kommer jag nog mest att likna en fotboll 🙂
    Kram
    Barbro

    Ingen avundsjuka här.. för då bara börjar jag nynna på Nanne Grönvalls sång.. och det vill jag inte… 🙂

    Du vet inte.. jag trodde att jag var jätteknölig… men det var jag inte alls.. visade det sig… Så om du tror att du ser ut som en fotboll så lär du se ut som något helt annat….

    Kram Pys

  8. Du är fin som du är!

    Kram Gunilla

    Tackar…

    Kram Pys

  9. Hårfint var ordet!
    Kram
    E-L

    Ja.. visst är det…

    Kram Pys

  10. Du är så snygg :))))))

    Önskar att jag hade haft så snygg huvudform…men som sagt så skulle jag bli en knölsvan

    Kram

    Men svanar är ju så vackra..

    Alla kvinnor som tappar håret av cancerbehandling är vackra.. för vi strider mot något som ingen mer än vi själva kan förstå hur det är eller känns…

    Våra nära och kära förstår till en del.. men inte hela vägen ut.. det gör bara vi…
    De kära har andra saker som de vet till 110%.. och som inte vi förstår helt och hållet…

    Kram Pys

Kommentera

