Mediciner

Så här ser mitt nattduksbord ut på morgonen innan jag ska till sjukhuset.

mediciner

  1. Är glas vatten
  2. Är 16 betapred som ska ner i vattnet under punkt 1 tillsammans med
  3. Ranitidin och denna tillsammans med
  4. Cetirizin ska jag tas innan jag får cytostatika…
  5. Är Depolan (långtidsverkande morfin)
  6. Är Morfin Meda
  7. Är Postafen mot illamående p.g.a. morfinet.
  8. Helt vanliga panodil..
  9. har ställt lypsylen där för jag hittade inte laxoberaldropparna… eftersom de står i badrummet…
  10. Detta är omeprazolen.. för min mage…

Och idag så har man då fått ytteligare en liten tablett.. som jag ska ta varannan dag….

Furosemid Copyfarm

För mina fötter har svullnat så…

cancern

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

10 svar

  1. Så med andra ord har du eget apotek hemma! Bra att veta om man skulle behöva nått! Vissa av pillerna skulle du få bra kosing för om du sålde 🙂 Med mina kontakter via jobb kan ja få reda på de bästa ställena i Malmö om du har vägarna förbi 😉
    Fossingarna ser ju inte kul ut, stödstrumpor?

    Många kramar från krylltotten i söder

    Jag ska iväg och inhandla stödisar… och jag har ju fått urindrivande nu.. så nu ska de väl bli rätsida på detta…

    Kan du kolla dagspriset på dem.. jag har också en del tramadol.. och de har jag också för mig ger ett bra pris… 🙂

    Kram den skallige

  2. Glömde att säga att du har nått att hämta inne hos mig

    Kollar sen.. ska ut med gubbarna mina nu…

    Kram Pys

  3. Kanske skulle du sälja lite och få ihop kosing till en laptop 🙂
    Kram
    Barbro

    Ja!!
    Tyvärr känner jag inte till klientelet här på orten och vilka piller som går hem just nu.. för det brukar ju gå lite mode även i detta.. 🙂

    Tramadol eller morfin… vilket vill ni ha… ??

    Kram Pys

  4. Hoppas du har en stoor dosett till alla tabletter, fast du verkar ha bra koll! 🙂
    Själv har jag mitt waran i dosett och ändå lyckas jag blanda ihop dagarna. Ha ha,.

    Kramar om dig!
    Jessica-Väsby

    Nä.. jag har en mellan…
    Sen har jag en mini.. där jag har extra medicin med.. den är lättare att bära med sig.. så där är panodil, morfin och tramadol…

    Jag skriver datum på min dosett.. då glömmer man inte lika lätt…

    Kram Pys

  5. Jädrans i en liten låda vad du får pilla i dig! Men det är ju så typiskt, man får medicin för att överleva, men för att överleva den medicinen måste man ta ett antal andra. Bara livet blir uthärdligt så… Dina fötter såg ju inte alltför gulliga ut 😉 , hoppas svullnaden lägger sig snart.

    //Effie

    Ja.. man måst ta medicin för att inte dö.. sen måste man ta en massa medicin för att inte dö av den första medicinen.. 🙂

    Mina fötter är inte mina.. jag har lånat dem av en elefant.. 🙂

    Det är konstigt.. för jag har INTE ont i mina fötter.. fast de är svullna.. och någon DVT var det inte… *pustar ut*

    Kram Pys

  6. Ja du…vi har egna apotek…men du har baske mig mer än mig 😉

    Dottern min var och fick dropp idag…..hon har tappat känseln i ena benet…det är väl hennes MS som spökar …hon får kortison mot detta. Dom pratar om att ge henne cellgift i låg dos (dropp) …nå´t som heter Tysabri….

    Kram

    Ja… vi har ju det.. du ska se hur mitt medicinskåp ser ut…

    Oj, kan det bli så när man har MS?
    Tysabri har jag inte hört talas om.. men det är så många olika sorters cytostatika idag… jag orkar inte räkna.. jag håller mig till den sorten jag får.. annar hade jag blivit knäpp.. och cyto i tablettform vet jag inte alls mycket om…

    Kram Pys

    Ps. så vill jag helst inte se ordet cellgift på min blogg ska nog blogga om det 🙂

  7. Hörde jag inte just ordet cellgift i TV? Kan ha fel. Men vet vad du tycker om det.
    Jag kunde kanske oxå sälja alla piller läkarna velat häva på mig .
    Det är både morfin och annat gott för läkarna , men ej patienterna.
    Nåt skit hade dessutom kloroform i sig. Nu borttaget, men hur kan man få tillverka avsvällande piller innehållande kloroform. Har nog bidragit till att jag blev så sjuk av rotfyllningen med just kloroform den oxå.

    Du hörde säkert ordet c*llg*** på TVn.. för det säger de.. Jag hatar ordet.. cellhämmare är bättre och det får man lära sig om man läser till sjuksköterska att det är cellhämmare.. det hämmar cellerna…

    Det låter illa.. men genom att jag vet att morfin är bra för min typ av smärta så tar jag hellre den och slipper ha ont.. men kloroform.. det hade jag nog inte vågat trycka i mig…

    Kram Pys

  8. Hej Pys.
    Ja du, det var inte lite medicin du skall intaga.Skönt att du slipper ha ont i fötterna i alla fall.

    Varma tankar
    Kram Lillemor.

    Ja.. svullna fötter.. men inte ont.. nu har jag fått urindrivande så nu hoppas jag att jag ska bli av med mina ödem..

    Kram Pysis

  9. aj ,aj kapten…ordet skall icke upprepas 😉

    Kram

    Det är lugnt soldat.. 🙂

    Kram Pys

  10. Ja, man kan ju undra hur bra den tvåbenta elefanten går… lämna snart tillbaks fötterna!!!

    Ja.. för det ser nästan så ut.. tyvärr så finns det en sjukdom som heter elefantsjuka.. (googla så får ni se)..
    Men det är inte den jag har…

    Kram Pys

Kommentera

