Nu kommer jag att kissa

Jättemycket..

Jag fick urindrivande igår.. och i morse var första gången jag tog…

Så nu får vi ser hur många gånger jag måste springa på toa.. och så om benen minskar i omkrets….

Ska till apotektet och inhandla ett par stödstrumpor…. himmel!!!

Jag är snart färdig för att flytta till hemmet.. både rollator och stödstrumpor….

Sen är det så att jag undrar om det kommer att låta likadant om korparna ger sig på småbarn.. för risken finns… För det är många korpar.. och de är skyddade.. de får inte skjuta av några överhuvudtaget…
Fast det räcker att de skjuter en.. sen flyr de andra bara de ser ett vapen…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 svar

  1. Hej Pys!
    Stödstrumpor är jävligt jobbiga att ta på sig men ge dig inte, när dom väl är på så känns det skönt. Kanske behöver du någon som hjälper dig på med dom. Använde sådana ett tag när mina ben svullnade förra sommaren.
    Kram
    Barbro

    Hej vännen..

    Jag och stödstrumpor brukar inte vara de bästa vänner.. jag sätter ju på gamlingarna på jobbet sådan där tingestar.. och jag bara drar och drar och inte händer det någonting…
    Så maken får nog hjälpa mg….

    Kram Pys

  2. Ja du vännen, du ska visst prova på allt..:((
    Det finns en lite nättare typ av stödstrumpa oxå….knälång….kanske du kunde klara dig med den?
    Har du kissat nåt än?
    Kram

    Här är det den ena saken efter den andra…
    Jag har fått tag på någon knälång sak.. och jag har inte provat den än.. eftersom man ska sätta på den på morgonen.. strumpan alltså..:-)

    Ja.. jag har kissat.. 6 gånger redan.. och dagen är inte slut än…

    Kram Pys

  3. Hej Pys.
    Dessa stödstrumpor är ju väldigt bra, men har man äntligen fått på dom ,vill man inte ta av dom och börja om och jäklas med dom igen.
    Jobbigt att spring på toa,man skulle ha en slang som gick till en potta.Hoppas svullnaden ger med sig snart. Vad får du inte gå igenom.
    Varma tankar
    kram Lillemor

    En kateter.. ett kungarike för en kateter..

    Ja.. stödstrumpor är inte kul.. men nu är det visst så illa tvunget…

    Kram Pys

  4. Hej Pysan.
    Jag är en av dom som är in och läser din blogg varje dag och jag har snart läst ifatt allt ”gammalt”.
    Känner igen mig i mycket av det du skriver. Själv har jag äggstockscancer, men biverkningar av cytostatikan och allt ikring är ju mycket detsamma.
    Själv får jag inkontinens dagen jag får behandling + några dagar och nätter till. Jag har fått bindor + underbyxor (=nät) gratis från distriktssköterskan.
    Stödstrumpor är verkligen ett stöd. Men ta på dom innan du går upp på morron, för då är benen som smalast.
    Det gäller att hitta rätt ”teknik”.
    Håller på att lägga upp en egen blogg. Vill kunna byta tankar om livet, roligt som allvarligt och kanske få kontakt med någon med äggstockscancer.
    Det har gett mig mycket att läsa din blogg (och andras).
    Kan jag lägga ut min adress här hos dig när jag kommit så långt?
    Krjamar (kram från mig och jam från katten)
    Essge

    Cancer som cancer.. mycket av det som vi går igenom är ju lika för alla de olika cancrarna som finns… vi får cytostatika och mår skit.. risken för metastaser sitter där i bakhuvudet hela tiden.. etc… Ja, du förstår…

    Stödstrumpstekniken ska vi börja försöka köra i morgon.. maken får komma ner och hjälpa mig.. då jag har svårt att böja ryggen…

    Klart du får länka till min blogg.. jag kommer ju att länka till din så fort jag har fått adressen…
    Så är det bara.. och snart har man en hel länksamling…

    En bra sida är: http://cancertjejer.forum24.se/
    Där hittar du mycket matnyttigt..

    Kram Pys

  5. Jag tycker det är lättare att sätta på sig stödstrumpor på sig själv än på någon annan. Det gäller att dra redan längst ner på vägen.
    Du får berätta sen hur det har gått för dig.
    Hoppas du kissat ut en del nu!!!
    Kram Jessica Väsby

    Det ska bli intressant och se om jag fixar det i morgon.. ni lär ju få höra om min första stödstrumpspådragning….

    Resultatet av urindrivningen kommer i morgondagens första inlägg…

    Kram Pys

  6. Hejsan tjejen!

    Vill bara tala om att jag haft stödstrumpor i flera år! Är sååå glad för denna uppfinning…tack vare den så har jag kunnat jobbat som uska utan att få ”asont” i mina sjuka ben 🙂

    Ha det så bra nu m,ed dina fina stödstrumpor!

    *miljoner kramar*
    //Anki

    Jag jobbar ju också som USKa.. och inte har jag haft ont i benen.. fast jag har åderbråck och dylikt…
    Så nu blir det stödstrumpor för jag har fått ödem i mina ben av cyton.. och bara därför får jag nu försöka nässla mig in i detta ”otyg”…. 🙂

    Kram Pys

Kommentera

