Höll på att slå ihjäl mig

Igår hände något som fick hjärtat att börja slå i halsgropen istället för på sin trygga plast till vänster i bröstkorgen…

Jag hade varit ute en sväng.. och när jag kom hem så stod katten där.. jag bara in mina grejer och sen… sen kom det… jag börjar gå mot vardagsrummet/mitt sovrum då katten går just framför mina fötter.. och hej och hå..

Jag flög.. nog en meter innan jag fick stopp på min kropp.. som tur var så var ju sängen där… så jag blev glad.. och hade jag ramlat ihop i en hög hade jag inte kommit upp.. vet inte ens om jag hade kommit upp med makens hjälp… och det hade inte varit kul att bli sittande på golvet….

Dessutom är det inte första gången katten ställer sig så… och jag vill inte ramla i en hög på golvet….

Så nu är djuret till salu…

Moder: renrasig norskskogkatt…
Fader: Misstänkt huskatt/perser…

Åke är långhårig.. snäll och matglad… 4 år och kastrerad.. han är innekatt… har aldrig varit ute…

Priset kan vi bestämma.. men jag vågar inte ha kvar honom.. ifall det händer igen.. och risken för frakturer finns hos mig…
Antagligen en kommentar… eller mail till vem_e_vimsig@yahoo.com

ake

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

6 svar

  1. Ajdå, trist att behöva göra sig av med katten….
    Önskar dig en riktigt go lördag nu.
    Kram i massor

    Ja..jag vågar liksom inte ha honom kvar.. för rätt som det är så ramlar jag ihop i en liten hög.. och tänk om jag bryter mig sönder och samman…

    Du ska också få en bra lördag.. och en jättebra lördagkväll..

    Kram Pys

  2. Hej Pys.
    Nej men så tråkigt att du måste sälja Åke.Men det är klart du måste tänka på dig själv.Jag vet hur det är när man kommer gående och plötsligt kommer det en katt från ingenstans och man står på näbben.
    Bryta lårbenet får verkligen inte hända mitt i allt du har att genomgå.

    Hoppas nu någon fin kattvän kan ta Åke till sig.Han är ju en sån fin liten rödtott.Ja det är säkert inte något lätt beslut att ta.

    Varma tankar
    Kram Lillemor

    Hej..
    Nä.. det är inte lätt.. men jag vågar ju inte.. för tänk om jag bryter mig…
    Han är fin.. och han är mysig.. men det går liksom inte…

    Kram Pys

  3. Finns det ingen i er omgivning som kan ta katten så länge som det är för riskabelt för dig? Så slipper ni göra er av med er familjemedlem och fortfarande kan besöka honom?

    Jag förstår dig men det är ju väldans trist att behöva göra sig av med en familjemedlem. Kanske finns det ett bättre alternativ. Eventuellt kan du kanske se ifall du kan hitta en kattvakt eller fodervärd under en tid tills du blir bättre, för bra ska du ju bli🙂

    Du kan söka via http://www.grannar.se kanske?

    Vi har försökt.. svärmor och svärfar kan inte ta honom.. eftersom svärfar inte gillar katter… och någon granne tror jag inte.. här finns en hel del katter…

    För det är ju min hälsa som går i första hand.. och nu hände det här och jag blev jätterädd…

    Länken ska jag kolla upp.. återkommer om den…

    Har nu kollat upp länken.. tyvärr så fanns det ingen kattvakt i min närhet… så nu står jag på samma plätt igen…

    Kram Pys.. som helt klart ska bli frisk… så frisk jag kan bli..

  4. Men herregud, jag har en likadan katt hemma!!!
    Jag har 3 katter själv, en kille på 6 år, norsk skogskatt och ser identisk ut som din katt!
    Sen har jag 2 killar till på 2 år som är beigefärgade, men det är ej raskatter.
    Skogskatter går juh alltid framför fötterna, de är så speciella, han pratar förmodligen lika högt som min skogskatt.
    Jag måste fundera lite till om det går med en till, misstänker att det blir lite många. jag återkommer om jag ändrar mig och kollar hur det gått för dig. Vill inte ge dig falska löften. Mina katter är inne/utekatter, dörren är öppen när jag är hemma, men de får inte vara ute på gården om jag är på jobbet och inte på nätterna! Kramar Jessica Väsby

    Åke pratar inte.. men han är en go katt ändå.. han sträcker fram tassen och tar tag i den när han vill att du ska kela med honom…
    Kastrerad och lite feg..🙂
    Han gör ingen ansats till att rymma om man inte stänger dörren… för allt utanför måste vara livsfarligt…🙂

    Någon kompis kanske…?
    Kram Pys

  5. Ajdå. Ja, katter är lätta att snubbla över, så jag förstår dig. Men om du egentligen gärna vill ha honom i din närhet kanske det går att inkvartera honom på ett katthem?

    De brukar mest vara till för djur som ska omplaceras, men jag vet att det händer att djur som har ”ägare” tas om hand på såna ställen under en period, för att ägaren tex. är sjuk och inte kan ta hand om den för tillfället. Sedan när du mår bättre kan ni ta hem honom igen.

    Kram

    De har fullt.. de har alltid fullt här.. och de vill att om man tar hand om en katt som man tror inte har någon ägare så frågar de om man kan ha hand om katten tills de har plats.. eller tills de får en köpare…
    För jag pratade med grannen som är volontär där.. och de har så många kissekatter….

    Jag vet inte hur länge jag måste vara utan honom.. och vi har faktiskt en katt till.. så katt abstinens lär jag inte få.. för det är Liza som bor uppe hos maken..

    Kram Pys

  6. Ja sånt här känner jag till…dotterns katter går alltid kring fötterna …det kan resultera i rena katastrofen…tur att det gick bra för dig

    Kram

    Ja.. jag är livrädd att jag ska bryta något…
    Eller att jag ska bli liggande…

    Kram Pys

Kommentera

