Så var vi där igen…

Det börja bli lite tjatigt känner jag.. men jag ska fortsätta om jag så ska hålla på hela livet….

Det heter CYTOSTATIKA eller CELLHÄMMARE

Jag blir så trött.. varför envisas med att skriva Cell**** för… Det är fortfarande behandling.. och jag undrar hur många som faktiskt har avsagt sig sin behandling eftersom de inte vill ha detta otyg in i sin kropp…

Det är tufft..
Just nu har jag ödem i mina ben.. så jag måste ta urindrivande… jag har konstant näsblod (inte så att det rinner, men det blir rött när jag snyter mig).. jag har inget hår kvar på huvudet.. ögonbryn och ögonfransar börjar också trilla…. jag har inte mycket hår kvar på det där heliga berget heller…
Jag har smaksensationer.. så vissa saker smakar inte alls så som de ska göra… coka-cola smakar inte cola… och öl smakar inte öl.. *snyft*..
Viss mat smakar konstigt…
Jag är trött….

Men ändå kan jag inte ta det som gift… det går inte.. för det är ju min livräddare… och när kan man säga att en livräddare är giftig…

Så snälla media… skriv inte ut det där förhatliga ordet…

Man måste börja någonstans för att förändra samhället.. och deras attityd till olika saker.. jag strider för det här och det kommer jag att fortsätta med.. tills ni i media har lärt er…

Till Lotta vill jag bara säga: Heja tjejen.. och grattis…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Jag ville bara titta in och säga att jag tänker på dig, kämpa på Pysan!!! Kram Åsa

    Ja.. jag har inte så mycket annat att göra… 🙂

    Kram Pys

  2. Åh nej, hade hoppats att skiten var borta vid det här laget. Tror jag kommenterade på din blogg i samband med att du fick diagnosen, känns som väldigt längesen.

    Har inte läst så långt tillbaka, men kan i alla fall konstatera att ditt sinne för humor har nått nya höjder sen sist. Kram på dig.

    Ja.. vi kommenterade varandra rätt bra när jag var på AB.. men så gick jag över här och du slutade på AB och så rann allt ut i sanden…
    Fick tillbaka skiten.. den 20 mars så fick jag reda på småttingarna.. och jag måste ju skämta om det.. annars så vinner ju sjukdomen.. och det vill jag inte.. inte för allt smör i småland….

    Kram Pys

  3. cellhämmare, cellhämmare, cellhämmare…seså nu börjar det sjunka in i rosenknoppen 😉

    Jag tappade smaken totalt när jag fick tungcancer…kan inte heller äta stark mat (het)…det funkar inte alls. trist när smaken försvinner…
    tänderna far en efter en..så snart kan jag se fram emot lösgaddar…det går inte att fästa några tänder på mig eftersom käkbenet luckras upp…vete tusan vad som ska bli kvar…

    Kramisar

    Ja.. vad du är duktig…
    Jag hoppas att min smak kommer tillbaka.. för jag saknar ölen…

    Ja.. det är inte kul.. men se det från den ljusa sidan.. du behöver inte gå till tandläkaren och laga dina tänder om du får lösgom.. 🙂

    Det blir nog inte mycket kvar av oss.. de tar en bit i taget…

    Kram Pys

  4. Äh, Pysan vad spelar det för roll vad man kallar det? Vi vet ju vad det är iaf liksom. Jag säger cyto ibland, cellgifter ibland och det tycker jag är ok. Det är ju en sammansättning av läkemedel som dödar tumörcellerna och tidigare kallades de helt enkelt cellgifter, inte konstigt att ett gammalt uttryck hänger kvar. Var och en får väl välja. Inget att bli arg eller ens det minsta irriterad över, tycker jag.

    Hoppas du mår så bra som möjligt!
    Malin

    Jag tycker att det är fel att säga så.. Det som gör att jag blir arg är att det finns människor som mår dåligt av att få cyto.. just för att man säger g*ft.. och det är inte meningen… eller hur….
    Jag vet människor som ligger och mår så dåligt för varje droppe g*ft som de säger kommer in i deras kroppar.. och hur stor är då chansen att de ska må bra under sjukdomstiden… Deras välbefinnande försvinner och de mår dåligt..

    Ska man få till en förändring så måste man börja någonstans.. och då är media ett bra ställe att börja på…

    Dessutom är detta min blogg.. och här bestämmer jag.. vill jag hata det ordet så får jag det.. och vill jag att det inte ska nämnas då ska det inte det… punkt slut….

    Kram Pys

Kommentera

