Hjälpmedel

I fredags hade jag besök.. av arbetsterapin… så nu är sängen så mycket högre… 13 cm tror jag att det blev..

Dessutom har jag fått en toaletthöjare också… för det är inte svårt att sätta sig varken på toan eller på sängen.. det är när jag ska resa mig som det är så svårt… och speciellt på morgonen.. då jag även är kissnödig….

Och snart kommer jag också att få ”min” cykel.. för jag har fixat en trehjuling nu.. färg och dylikt vet jag inte.. det lär visa sig….

Så nu börjar jag få ett litet lager av hjälpmedel…

Fast det här har jag inte fått bukt med än.. och han fortsätter… så kommer det inget inlägg från mig så vet ni varför…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 svar

  1. Det är bra att det finns så många olika hjälpmedel. Tyvärr kan det väll ta lite tid att få dem ibland bara.

    Jag skriver för att säga att du har blivit nominerad till Månadens blogg för Maj.

    Omröstningen pågår fram till sista maj. Du kan rösta en gång varje dag. Vinnarna kommer att får 150 kr att skänka till valfri hjälporganisation.

    Den blogg som vinner ”Månadens Blogg” går till ”Enbarts årsfinal” 2009 och vinnaren där kommer jag att bjuda på en middag på en restaurang i Stockholm. (På så viss blir ju jag också en vinnare😉 Kan vinnaren och jag inte ses ger jag 1.000 kr till valfri hjälporganisation i vinnarens namn.

    Se till att rösta på Enbart månadens blogg. Länka till http://enbart.blogg.se och uppmana dina vänner att rösta på dig. Livet går inte bara ut på att kämpa väl, ibland också på att vinna.🙂

    Det är enbart bloggar med ett innehåll som på ett eller annat sätt manar oss till eftertanke som kan vara med i tävlingen.

    Nu vet jag hur jag ska göra för att få tag på hjälpmedel.. och det gäller att ringa och så skrika så högt man bara kan..🙂

    Oj.. nu blev jag så där jättegenerad.. Ja, jag vill vinna. inte bara ha en massa skitsjukdomar…

    Kram Pys

  2. Åh, en trehjuling? Jag och min pappa har diskuterat såna. Han kanske ska få köpa en sån rabatterat som hjälpmedel. Själv har jag ju inga problem med att gå långt, men jag har också tänkt tanken på att det vore smidigt att kunna cykla. Men jag får nog betala hela cykeln själv då.

    Ja.. och såna cyklar är inte så billiga…

    Nu får jag ju hyra min.. den kommer med illtransport från Uddevalla till Skövde.. och sen vidare till mig….

    Det ska bli så skönt så….
    Kram Pys

  3. Åh om jag känner igen det där med Svårigheter att resa sig. Precis som du säger, plus nackdelen av att kroppen inte är sitt allra smidigaste direkt efter en natts sömn, plus fördelen av att den är utvilad.

    Skulle för något år se få hjälp i form av handtag och sånt i väggarna, men det satte hyresvärden stopp för genom att gnälla om att de skulle få renovera sen. Ha, Huset jag bor i är byggt sent 70-tal, och med tanke på att 70-talsfärger fortfarande dominerar i lägenheten har det sannolikt inte renoverats på 30 år. Gissa om de får helrenovera ändå?

    Saksamma, jag har löst situationen på mitt sätt ändå. Vill inte flytta, kan ju den här lägenheten in i minsta detalj. Plus att utsikten att få leva rövare med den dumsnåle hyresvärden är oemotståndlig.

    Underbara ataxia som inte ger sig.. och som måste leva rövare med hyresvärden.. I love it… Jag behöver mina hjälpmedel.. för att klara en normal dag… och utan dem hade jag inte fixat mycket alls..
    Då hade jag i princip legat i sängen och det hade inte jag mått bra av.. jag måste upp.. och röra på mig….

    Så nu fixar jag livet.. fast det går inte i 100 knyck.. utan mer i 85.. och man får ta det lugnare och verkligen lära sig att sakta ner… för det mår både jag själv och min kropp bra av….

    Kram Pys

  4. Du måste ju visa upp rock n roll cykeln för oss när du får den 😉
    vråååååålåket vill vi se.

    Så underbart att det finns alla dessa hjälpmedel..vi lever i en bra tidsålder…där utvecklingen fort går framåt

    Kram

    Klart jag ska visa upp min rock n roll cykeln när jag har fått den…. Rollatorn hittar du i ett annat inlägg.. längre ner.. jag orkar inte leta upp det just nu… för här var så många underbara kommentarer som jag måste svara på…

    Kram Pys

Kommentera

