Ingen bra dag

Idag är en sån där dag då jag bara har lust att krypa ner under täcket och stanna där.. och inte bry mig om vad som händer i världen utanför min lilla bubbla..

Har tappat saker och sätter då igång att bara stortjuta.. som tur var så gjorde jag inte det när jag var på affären och tappade mitt Medmera kort… för självklart så ramlade det ut ur plånboken när jag tog ut mitt ICA kort… Ja, jag har båda korten..

Vet inte hur många gånger som jag har gråtit idag…Utan det är som att trycka på en knapp och så sätter det igång… tårarna bara sprutar….

Naturligtvis så jobbar maken hela jävla dan.. och jag har varit uppe och tagit stick i fingret inför morgondagen…
Jag har också beställt taxin för resan till sjukhuset och jag åker 08.10.. och det är så kul när de nämner att jag får välja mellan 08.10 och 09.15.. och jag ska vara på sjukhuset 09.30 och det är 4 mil dit… de vet att det hinner man inte på en kvart.. Vad tänker de med.. så nu får jag resa 08.10 och så ta det lugnt och fint.. jag behöver inte stressa direkt… inte på sjukhuset heller…

Naturligtvis så har jag handlat lite.. och i affären träffade jag både den ena och den andra.. och jag fick berätta om att sjukdomen kommit tillbaka igen.. för de visste inte.. och det är väl en sak när folk kommer fram och frågar hur det är med mig..

Men när främmande människor bara ställer sig och glor på mig.. och de skäms inte för det heller.. gärna i kön vid kassan.. i de andra köerna.. de bara glor… och jag känner mig uttittad… undrar om de ätit glosoppa till middag…

Glöm nu inte att rösta.. och det gör ni här

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

7 svar

  1. Röstar varje dag.
    Du är för bra,som orkar kämpa. Men har insett att det går ej att bara lägga sig ner och vänta på döden. Hur djäkligt det än är, får man gå upp och göra det bästa av det.
    Jag tar det i etapper, först på med morgonrocken i ett antal timmar, sen hänga kläderna på värmeslingan i badrummet nån timme, sen på med de varma kläderna och därefter stå ut resten av dan tills det är tid för förhoppningvis nån timmes sömn.Efter den sömnen gäller det att uthärda alla plågorna och börja på ny kula.Här går det tack vare en hjälpsam sambo.Att det finns så mkt skit,som vi blir sjuka av!

    Det blir inte bättre för att jag ligger i sängen och tycker synd om mig själv…
    Maken hjälper till jättemycket.. fast han inte förstår…

    En sak i taget.. så ska det gå bra…

    Kram Pys

  2. Men Pysan, du kanske behövde gråta idag…man måste lätta på trycket ibland!
    Jag har varit i stan och träffade oxå på folk som ätit
    ”glosoppa”…:))
    Klart jag har röstat.
    Kram Ia

    Ja.. det var nog en sån dag.. för nu har jag sovit en sväng och vi ska äta god mat och så… och jag har faktiskt inte haft någon dålig dag alls sen jag blev sjuk… faktiskt.. jag har aldrig gråtit heller.. så det kanske är på tiden att jag gör det…

    Tack för rösten..
    Kram Pys

  3. Hej Pys.
    Det gör mig så ledsen att du skall må så förbålt dåligt.Ja och så stå ut med dumt folk, det finns så många som inte fattar ett jäkla dugg.Bara deras eget Ego lyser.

    Var i affären och där retade jag upp mig på att dom hostar rakt ut.
    Du är en kämpe och har glimten i ögat ,jag tänker många varma goa tankar till dig. Jag har röstat.
    Kram Lillemor.

    Folk som hostar rakt ut brukar jag ställa mig och fråga om de har någon näsduk..annars brukar jag räcka fram en servett eller dylikt som jag ”lånat” någonstans… För det är skillnaden mellan livet och döden för mig.. och kanske för så många andra runtomkring mig…

    Ja.. Egon är fruktansvärt… de finns så många såna….
    Kram Pys

  4. Gullunge där, gråt och skrik hur mycket du kan, och givetvis röstade jag.På din blogg!

    Mår inte heller topp, men jag tänker mycket på dig,

    Pössar och värme

    Vb vännen.. du vet att jag inte skriker och gråter så mycket.. men nu blev det för möe…
    Du är ju också en sån som man tänker på jämnt…

    Pöss på dig…
    Kram Pys

  5. Hej Pys!
    Ibland kan man behöva gråta!
    Har röstat på dig!
    Håll ut! Efter regn kommer solsken brukar ju folk kläcka ur sig…..
    Styrkekramar!
    Barbro

    Klart man måste gråta ibland..
    Det där ska sägas av Roland i Torsk på Tallin…

    Kram Pys

  6. Det är bra att skvala och skölja ur tårkanalerna 😉
    Man måste få gråta ordentligt.

    Jag har klimakterieskvalperioder numera….gråter såfort jag ser hur folk har det på tv …eller när jag ser hur barnen kämpar sig fram fast det blir två steg tillbaka mellan varven.
    Jag sa åt maken att jag behöver ett stort lakan för att torka tårarna.

    Jag hoppas verkligen du vinner med din blogg..den klarar vi oss inte utan Pys…..

    Kramisar

    Ja.. jag får skylla på att tårkanalerna behöver en rejäl rengöring.. 🙂

    Jag är inte så gråtmild.. inte direkt.. ser jag på tv så är det inte mycket som kan få mig att gråta… i alla fall inga direkta filmer.. bara när ET lämnar Elliot… då tjuter jag…
    Men jag har aldrig gråtit till Lassie.. och aldrig till ränstensungar heller…

    Så då får jag gråta till annat….

    Kram Pys

  7. Tårar är renande och klargörande… rena hälsokuren… Vi gråter alldeles för lite äkta sorgetårar!
    Din blogg vinner nog… röstar flitigt! Natti!

    Glad blir jag åt att ni röstar…

    Ja, vi behöver visst rensa systemet ibland.. defragmera… och så gå vidare… och fylla på lite annan skit igen…

    Kram i massor
    Pysis

Kommentera

