Så har jag fått CYTOSTATIKA igen

Då har man legat i den där sjukhussängen igen..

Och fått sina påsar..
bilder 006

Och droppräknaren räknar sakta ner från 270…

bilder 004

Det sitter ett filter på droppslangen som hör till cytostatikumet.. och jag vet inte riktigt varför det är där..
bilder 001

jag fick förklarat förra gången.. men det är ju en vecka sedan.. jag måste komma ihåg att jag ska fråga nästa gång..

bilder 002

för då ligger jag lite längre också.. för då ska jag ha benförstärkningen också…

Jag har tv på rummet..

bilder 008

men idag hann jag inte titta på den.. för det första hade jag en ny cytosköterska och för det andra så kom U från smärtenheten upp och pratade om min smärtlindring… så nu har jag beställt lite mer morfin…

Jag har också en skön fåtölj för mina gäster.. eller närstående om de följer med och vill sitta och koppla av…
bilder 009

Till saken hör att sjukhuskonsten här är nästan vacker.. man ser i alla fall vad det föreställer….

bilder 007
Denna tavla tror jag heter ”Rådjur bland lupiner”.. och den är skön att vila ögonen på under det att cytostatikan rinner in i kroppen… och ger sig på de där oinbjudna som har fått för sig att min kropp är en allmän boplats…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

6 svar

  1. Ja, se nu till att de flyttar åt helvete! …gästerna då….å inte visste jag att sådana lyxfåtöljer fanns att tillgå…

    De har fått vräkningslappen.. den gula.. och i morgon får de den blå.. och än har jag inte hört att de har flyttat ut… *muttrar*
    Jo då.. och platt tv på väggen… och det är inte lyxigaste rummet.. det finns ett som har två mysfåtöjer.. med bord emellan så man kan dricka kaffe och sitta och prata om livet..

    Kram Pys

  2. Börjar min kur om en timme.

    Jag tror nästan jag slagit svenskt rekord i kortison.
    96 stycken betapred-tabletter i ett svep. Tack o lov för att de är vattenlösliga.🙂
    Nu lär jag väl blogga hela natten.
    Hoppas din kur gör susen och efterverkningarna små.
    kram
    David

    Håller tummen för dig..
    Här gnäller jag om 16 betapred…
    Ja.. det lär vara ett tiotal inlägg av dig när man vaknar i morgon.. men då har man något att läsa…
    Jag vet ju om två månader ca.. om det har gjort nytta eller inte…
    Kram Pys

  3. Jag förstorade bilden, men hittade inte ett enda rådjur! Den kanske heter ”rådjursunge som gömt sig bland lupiner…” Fast lupinerna var fina! Hoppas du får må okej sen..
    Kram

    Det finns inget rådjur.. jag var tvungen att ge den ett namn.. och jag är så trött och så fnittrig.. att jag kommer på såna här saker..

    Än så länge mår jag ok..
    Kram Pys som nu ska lägga sig…

  4. Hej Pys.
    Vad skönt att det är över för denna gången.Det måste bli jobbigt att bara åka när det är så tidigt på morgonen.Man blir väl nervös kan jag tänka mig ,att missa något.

    Vet med mig själv ,när jag skall iväg till doktorn är jag som en vimsig höna.Och då är det en bagatell jämfört med vad du går igenom.

    Hoppas nu att du inte skall må allt för illa.

    Skrattade högt för mig själv när du associerade till Lillemor.

    Varma tankar
    Kram Lillemor

    Jag får alltid 09.30 och det betyder att jag måste vakna 06.20 för att ta medicinen som jag ska ta 3 timmar innan…
    Jag packar dagen innan det jag ska ha med mig…
    Inget illamående än.. och det kommer säkert inte att bli så heller…
    Jo.. men det är ju så Lillemor..

    Kram Pys

  5. vad bra att du lägger ut dina bilder…så att vi får ta del av din dag…nu vore det väl tusan om inte dom där inneboende flyr ……….hals över huvud😉

    Kram

    Det är lättare med att visa bilder.. så förstår alla… (är väl så när man har barn med syndrom, att det sitter i ryggmärgen)..
    Var som jag skrev i en annan kommentar att jag har inte lika ont i rygg och bäcken idag… och jag undrar om jag ska ta det positivt.. eller om det är lugnet före stormen..

    Kram Pys

  6. Läste din blogg på aftonbladet förut om din bröstcancer.. läser nu att den är tillbaks😦 Vet inte riktigt vad ja ska skriva.. alla ord känns för lama:/ … men ledsamt att första gången inte fick vara tillräckligt.
    men de är sällan man stötter på så modiga människor som du.. som man kan läsa om i din blogg🙂
    Stor kram🙂

    Jag flyttade -07 från Aftonbladet sen de betett sig illa mot mig… och jag bara flytta hit.. och här fortsatte jag glatt…

    Ord är inte lama.. en kram.. en tanke.. bara gå in och skriva kram kan vara tillräckligt för att jag blir jätteglad.. för någon av mina läsare vill skriva något till mig..
    Modig? *rodnar*
    Ja.. man måste nog vara modig och våga släppa taget…
    Cancern är inte direkt tillbaka.. den har legat på lur.. och bara väntat på att få ge sig på mig igen… och nu tyckte den väl att det var dags.. så då kom de här små busarna…

    Kram I massor
    Pys

Kommentera

