Solen lyser

Och idag mår jag lite bättre…

Fast jag är sur att solen lyser och det blir en fin dag.. för nu ska jag till sjukhuset och då är man instängd.. och så skulle det enligt maken regna i eftermiddag.. lagom tills jag kommer hem.. hur kul är det på en skala???

Jag har tryckt i mig alla tabletterna… och jag hör svalorna som cirkulerar utanför fönstret… jag ser ungarna som släpar fötterna på väg till skolan…
Och det är ju livet… jag hör hur det skvalar inne på toa.. den rinner.. så den älskade maken får idag tillkalla vaktmästaren.. så han får fixa den.. jag är inte hemma…

Jag återkommer när jag kommer hem från sjukhuset… och då ska vi se om jag har något vettigt att blogga om… som det verkar nu så är jag rätt så bloggkörd.. har inga idéer alls… för de idéer jag har måste jag ha Den älskade makens hjälp med.. och han är som han är…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

9 svar

  1. Hoppas du trots sjukhusbesök får en skaplig dag (skriver inte bra för jag vet hur man mår efter sjukhusbesök…). Ibland måste man få gråta och vara liten och sjåpig, livet har stjälpt över så mycket på dig. Inte bara en gång utan flera. Men låt det pysa ut här vi lyssnar och förstår (åtminstone de flesta).
    många kramar till dig
    //Effie

    Ja.. jag har ju bloggen som en sån där soptunna.. där jag kan vräka ur mig.. men också komma med roliga saker.. och jag gläds åt den.. för den hjälper mig…
    Och jag är så tacksam för alla som orkar läsa och kommentera.. ni är guld värda…

    Kram Pys

  2. Skönt att du mår bättre idag!
    Tänker på dig!
    Kram
    Barbro

    Ja.. man måste ju få vara en liten skit ibland..
    Igår var jag det.. och idag är en ny dag..
    Kram Pys som tänker på dig också..

  3. Tänker på dig……

    Tack
    Kram Pys

  4. Idag hittade jag din blogg ….läste starten och lite i slutet!

    Styrkekramar till dig och samla kraft av våren och alla dess energi!

    Styrkekramar!

    Hej.. va kul med en ny läsare…
    Ska du läsa hela bloggen får du hålla på länge..
    Jag håller på att försöka lägga in viktiga inlägg.. men så kom det lite metastaser i vägen..
    Så det kommer väl så sakteliga…

    Kram Pys

  5. Här regnade det från 02,15 (för då vaknade jag) och sen började det åska nått så in i norden! Det slutade inte förrän 05,27 (det var sista gången ja kollade på klockan innan ja kunde somna om) så nu ser det ut att bli en fin dag här i Malmö.
    Lycka till på sjukan, vi finns här när du orkar!
    Många kramisar från mig till dig

    Jag vill också ha åska… så där så det mullrar och man känner det långt ner i benen.. att det tar sats från marken.. och så luften börjar lukta så starkt av ozon… Jag vill sitta och se på skådespelet… med en filt omkring mig och sonen halvt sovande i knät…

    Sjukan gick bra… jag kommer snart med en rapport…
    Kram i massor tillbaka
    Pys

  6. Skönt att du må bättre .. ja lite i alla fall… idag.

    Massor med varma tankar och kramar till dig!

    *Kramar om* länge… länge…

    Tack för det Puff…

    Kram Pys

  7. Hej Pys.
    Tänker på dig och skönt att det känns lite bättre.

    Många varma tankar
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor (varje gång jag skriver det så hör jag Jan-E i öronen.. har sett filmen om Pistvakt grabbarna… och bebisen döper de till Lillemor.. ) Det var bara en parentes..🙂

    Ja.. det känns bättre… och idag så regnar det men det finns någonstans.. en sol… dessutom blommar syrenerna.. så jag får hålla mig långt ifrån dem.. så jag inte nyser sönder näsan helt och hållet…
    Kram Pys

  8. Skönt att det känns bättre idag🙂 Tänker på dig

    Själv orkar jag inte vistas i solen….mår inte bra av värmen…

    Kramisar

    Ja.. fast det regnar så känns det bättre… det rinner av.. min deppighet…

    Jag är gift med en man som är rödhårig.. och nu snackar vi rödhårig… så varken han eller jag är såna som ligger och pressar i solen.. skugga.. och så t-shirt och halvlånga shorts… jag går gärna i klänning.. med ett par bra saker som min mamma sydde åt mig innan jag åkte till Sri Lanka… men idag är det ingen sol.. fast inte kallt…

    Kram Pys

  9. Jag tål inte solljuset.
    Jag som lögat mig i solen och blivit brun som choklad.Men det var i ungdomen,då man ej visste bättre. Nu vet vi ju att lagom är bäst. Att ljuset är för skarpt och gör ont i ögonen kan jag förstå, men att solstrålarna på huden håller på att bränna upp mig.Det är värre att fatta. Mina 80-åriga släktingar sitter och får D-vitamin. Jag är påpälsad ,kritvit och inomhus.Hemska sjukdom som gör på ”dette viset”.

    Du är så duktig Pysan, som ger oss av din dag, trots allt du tvingas genomgå.Blir så glad av dina kommentarer.Hur orkar du?
    Att komma in här hjälper mig att stå ut,( har jag nog sagt innan). Vill bara du ska veta det igen!

    Oj.. hur är din vardag då?? Hel mörk eller?

    Hur jag orkar.. Det bara blir så.. ni ger mig respons och jag svarar på responsen.. jag tycker att har man kommentarerna på och offentliga så ska blogginnehavaren svara på allihop också.. annars kan man stänga av kommentatorsfunktionen så att det bara är blogginnehavaren som ser dem.. eller så får man bita i det sura äpplet och svara på alla sina kommentarer…
    Jag har tagit mig tid att skriva ett inlägg.. du har tagit dig tid att skriva en kommentar till mig.. självklart jag måste svara… något annat existerar inte i min värld…

    Tack för fina ord…
    Kram i massor Pysis

Kommentera

