Nu börjar barnen drabbas

Idag läser jag om Hannah som har drabbats av bröstcancer.. det är väl inte så konstigt att en kvinna får bröstcancer tycker ni.. men till saken hör att Hannah bara är 10 år och är därmed den yngsta i USA att ha fått bröstcancer.. (som om det skulle vara något att vara stolt över)…

Hannah opererades den 7 maj och de har en blogg där det står att läsa om Hannahs kamp mot sjukdomen.. för som Hannah själv säger:

– Jag sa till min mamma att jag vill bara vara ett normalt barn. Jag vill gå tillbaka till skolan, sporta, vara med mina vänner.

– Jag visste inte riktigt vad cancer var. Jag bara grät och grät och kunde inte sluta

Här kan ni läsa om Hannah

Hannahs bröstcancer är den vanligaste formen och kallas för carcinom bröstcancer fast just hennes form är extremt ovanlig..
Fast tumören växer långsamt och prognosen är mycket god..

Här finner ni Davids länk till barncancerfonden..

Så kommer då meningen som jag förstår att inte Aftonbladet har fattat riktigt för då hade de skrivit på annat sätt..

Nu ska hon förmodligen genomgå kemoterapi för att minska risken att cancern återkommer.

Kemoterapi är alltså cytostatika..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

2 svar

  1. Hejsan!
    Har just varit inne och röstat …det ser bra ut…:))
    Läste oxå om lilla Hannah, så sorgligt!
    Hoppas verkligen att hon blir frisk.
    Ha en så bra dag du kan…kram

    Tack för rösten..

    Jag hoppas att hon fixar detta..men modet och styrkan verkar hon ha..

    Jag har varit och handlat och faktiskt gör det inte lika ont i kroppen längre.. varken i rygg eller bäcken.. men jag vågar inte hoppas..
    Kram Pys

  2. Så himla tragiskt att dom små också drabbas av denna sjukdom…
    Måtte din dag fyllas av kärlek….här kommer en stor portion..ta emot…..:)

    Kram

    Tack.. det var den största portion jag någonsin sett… gigantisk ju…

    Ja.. jag vill så gärna skriva något till henne.. men jag är så urdålig på engelska att jag inte vet vart jag ska skriva…

    Kram Pys

Kommentera

