En promenad till systemet

Jag har inte mycket till frisyr just nu.. eller rättare sagt.. jag har ont om hår..

Man märker då att det finns folk som reagerar på de mest olika sätt…

Här följer en liten lista på vad jag har varit med om i reaktionsväg när jag gick till systemet och tillbaka igen..

  • Kvinnan i bil som tappar hakan och inte kan sluta glo..
  • De två unga killarna som tittar och frågar om mitt hår och jag säger som det är..
  • Gammal tant som går på andra sidan och håller på att gå in i en stolpe för att hon inte kan ta ögonen ifrån mig..
  • De som känner mig och som kommer fram och frågar hur jag mår…
  • De som känner mig och inte vågar komma fram och fråga utan hoppas att deras sällskap vet vad jag har råkat ut för.. för man vågar inte fråga rakt på sak..
  • De som känner mig och som vågar fråga vad jag gjort…
  • Ungdomarna som tittar och sen inte vet hur de ska göra.. killarna tuffar till sig.. och tjejerna drar upp handen framför munnen och fnittrar lite så där nervöst..
  • och så har vi gubbarna som tittar förbi en.. och som inte vet vart de ska titta på.. och fokuserar helt och hållet på något som är mycket långt bort… varvid de inte ser ett dugg..

Det är alltid lika kul att gå och handla eller bara gå en runda i byn…

För alltid chockerar jag någon.. för jag måste ju ibland ta av mig min lilla hätta och klia sig… eller så måste jag torka av svetten eller något annat.. allt för att chockera tillbaka…

För det finns inget värre än folk som glor.. som inte vet var de ska sätta blicken.. kom fram och fråga istället för att stå och GLO….

För det är inte jag som gör bort mig.. det är ni!Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

7 svar

  1. ”För det är inte jag som gör bort mig.. det är ni!”

    Word! Själv blir jag utstirrad ibland för mina spasmer, men jag är lite inne på samma spår: Det är inte jag som gör bort mig, utan de.

    Om människor tycker att det är så spännande att de stirrar ögonen ur sig när de ser en kvinna utan hår kan de inte ha mycket av vare sig vett i skallen, livsvisdom eller mer intressanta sysselsättningar att ägna sig åt…

    Ja.. och det är rätt så kul.. faktiskt.. att se folks reaktion om jag tar av mig min lilla hätta jag har på mig.. för då blir det ännu mer naturligt…
    Jag blir faktiskt glad för de där unga killarna som frågade.. istället för att gå och undra.. att de yngre tittar är väl ok.. men när äldre människor tittar som om de aldrig hade sett folk förr kan få mig till att garva..
    Dessutom kan man tänka sig vad det är de tänker på…

    Kram Pys

  2. Hej Pys.

    Det finns så mycket dumt folk så hälften vore nog.Barn är iallafall ärlig i sitt uppsåt.Men hos en del vuxna personer finns det inte något innanför pannbenet.

    Ja det är rätt ,garva åt dom bara. Jag ser dig framför mig lyftande på hättan och klia lite extra.(Garvar.)

    Ha en bra fredagskväll.
    Varma tankar
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor

    Klart jag lyfter en extra gång på hättan.. det bara måste man…
    Barnen vågar och det är så bra.. än att gå i ovisshet.. heja ungarna…
    Här dricks det lite vin.. och välbefinnandet är på topp…

    Kram Pys

  3. Hej Pys,
    kom ihåg kvinnor är vackra med eller utan hår.

    Man kan ju alltid skylla på att man är så ung så man är nästan som nyfödd. Håret har inte vuxit ut riktigt än.

    Ibland när jag ser unga tjejer stå och röka medans de väntar på bussen, så kan jag ställa mig bredvid dem, ta av mig kepsen och säga att efter att du köpt tillräckligt många paket cigaretter så vinner man en sån här frisyr helt gratis.

    Eller så njuter man bara av uppmärksamheten. Fast det är ju klart läggar för oss gubbar som ändå är rätt tunnhåriga från början.

    kram David

    Ja.. vi är väl det…

    Håret som växer ut sen är desto vackrare… faktiskt…

    Jag har dragit av mig peruken inför folk.. för att visa att så här kan det bli för dig också..
    Heja David.. jag gillar din humor… så ska de tas…. för som tur är så är cyton gratis för oss…🙂

    Tunnhåriga män med överkammningar är ju så gulliga.. titta på Adaktusson..

    Kram Pys

  4. Man får försöka hålla i tanken att människan är lite komplicerad. Sådant man inte känner till känner man lite rädsla och skräck inför. Blickar fastnar av ren automatik – fastän man inte hade tänkt att det skulle bli så. Du får ha ett milt överseende med dem. Jag tror nog ändå att du – utan att du vet om det – gör ett visst intryck på dessa människor, och att deras blickar på dig får deras små huvuden att gå igång med olika tankar. Kanske kommer något gott ut av dessa tankar!
    Nu önskar jag dig en skön fredagkväll och utbrister i vårt vanliga: SKÅL TA MIG FAAN!!!🙂
    Kram!

    SKÅL ta mig FAN… (ber den älskade maken hämta lite mer.. )!!!

    Jag har viss förståelse.. men ibland så flyger fan i mig.. och då blir det som det blir…🙂

    Men jag har en sak som vi håller på att planera… maken och jag…

    Kram Pys

  5. Jag har alltid irriterat mig på dom som glor….
    i mitt fall har det varit min 70 tals frilla…dom kan inte fatta att den lever kvar..hehe.
    Det finns de som rent ut sagt att frillan är hemsk…..jag svarade att den kommer tillbaka såsmåningom och då är jag först med modet😉

    Kram

    Heja.. så kan man också se det.. och jag tycker att du är jättefin i din frilla…

    Kram Pys

  6. Mmmm…vet nog oxå hur det är!
    Min sjukdom är inte omedelbart dödlig, men kan vara det på sikt…och nog syns det att jag har den alltid.
    Folk har visst ätit ”glosoppa” för de stirrar på mina händer och underben (som är allt som syns)…är mkt värre på andra ställen…men de visar jag inte för främmande…haha….
    Fast ibland drar jag upp kläderna och visar vissa personer…och tja…de säger ”usch vad hemskt”…eller kanske ”stackars dig”…men faktiskt tycker jag INTE så synd om mig själv!!!
    Jag deppade ca 10 min i morse, men sen hade jag inte tid till det mera….hade sååå mkt att göra…:)))
    Vill inte jämföra min sjukdom med er, men jag kan iaf förstå liiite av hur ni har det!
    kram ia

    Alla sjukdomar i sig är väl dödliga.. En förkylning är ju rena döden för oss som är infektionskänsliga… eller hur..
    Jag har lite svårt att sätta mig ner och tycka synd om mig.. det går liksom inte.. för de finns alltid dem som har det värre än vad jag har…
    Jag förstår precis hur du menar.. för har man något obotligt eller en sjukdom som syns så kan man förstå hur människor i samma situation har det…
    Kram Pys

  7. Jag tror Tizzel har rätt… ett kalt kvinnohuvud skrämmer och väcker den egna ångesten… inför livets oförutsägbarhet… och vi vet inte hur vi ska hantera situationen.

    Just ikväll stängs respiratorn av för en nybliven pensionär som betecknas som hjärndöd efter ett hjärtstopp för mindre än en vecka sen… och h*n som om ett halvår skulle iväg på den förbokade och betalda resan till ”långt-bort-i-solen”…

    Så nyckfyllt är livet, men det vill vi inte bli påminda om!

    Jag kan inte hjälpa om någon får ångest för att den ser mig.. och jag blir ju då den som gör att den människans ångest förstärks och det vill jag inte ha på mina axlar… Den personen som har problem med att inte kunna se en kvinna utan hår.. får helt enkelt ta tag i sina problem.. jag ska inte bli uttittad för att den personen har problem och inte vet hur den ska tackla situationen..

    Jag vet inte om jag lever i kväll.. tänk om jag går ut och det kommer en galning och kör över mig…. eller något annat… se bara på den där som gick ut på balkongen och den ramlade ner.. Det visste den personen inte om..

    Kram Pys

    Kram Pys

Kommentera

