Dagens nyheter

För det första så går B******B**** ut och talar om att hon har så svår ACNE.. Men detta döljer hon med en massa smink.. för att se bra ut…

När Alla vet att smink är det som är det som är värst för acnen.. vill man ha finnar så ska man sminka sig

Som om jag skulle dölja mina borttappade hårstrån med en peruk…

Ett tips till alla tjejer…
Vill ni ha finnarsminka er…
Vill ni ha cancerrök eller gå upp i vikt

Det är bara att välja…

Den andra artikeln som jag tycker är små skum är den här

I några fall har dessa personer kört ihjäl andra människor – och sedan smitit.
– Det handlar om att vara på dem hela tiden, beslagta deras bilar och se till så att de ledsnar, säger han.

Jag bara undrar.. om de har kört ihjäl en massa människor så ska man väl inte vara ute och köra bil..då ska man sitta inlåst.. Och hur gör man för att en person som älskar att köra fort ska ledsna.. för de ledsnar inte… de tar bara en ny bil.. och kör ihjäl en del människor igen.. för det verkar så att det är vad de gör mer eller mindre dagligen om man läser artikeln..

Sen tycker jag alla ska kolla på det här inlägget igen..

Glöm inte heller att rösta på mig här..

Nu ska jag gå och köpa fruktsoda.. för jag har blivit akut sugen på detta…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

5 svar

  1. Vad menar du? ”om du vill ha cancer, rök eller gå upp i vikt?

    Att man kan få cancer av att röka vet väl de flesta.. rent av alla men många får de utan att ens ha rökt en enda cigg. Men vikten… den fattar jag inte.

    Ursäkta om ja missförstått alltihop😀

    Det finns vetenskapliga belägg att man har lättare för att få cancer om man är överviktig…

    Det är inget att be om ursäkt för.. och bättre att fråga än att stå och inte förstå.. och jag svarar så gärna så fort jag kan.. Du gör ju det som är bäst.. du frågar…

    Det där med rökning och cancer.. är faktiskt att man kan göra en del för att slippa få cancer i framtiden.. och då bland annat att inte röka.. att helst inte vara för ”fet” och så finns det vissa saker man kan äta för att slippa få cancer.. eller rättare sagt.. äter du normalt med grönsaker och bär.. och gärna då lite bär med antioxidanter så kan man kanske hålla cancer borta.. hoppas jag har förklarat så att människor förstår vad jag menar nu..

    Kram Pys

  2. Tack för förklaringen🙂 Jo de har du rätt i, bättre att försöka att minska risken. Själv är jag rökare men har nu börjat att dra ner på de för att sluta helt så fort min limpa här hemma är slut.
    Det är nu när man blitt äldre (snart 40) som amn börjar och tänka mer allvarligt på hälsan.. när man var yngre trodde man att man skulle leva för evigt.. typ😀
    kram
    ps.. de där med vikten var intressant.. visste jag inte.

    Ja.. fast vissa cancerformer kvittar det hur mycket man anstränger sig.. man kan ändå få det…
    Jag kollade en gång en sida.. och risken för att jag skulle få cancer var 3% tror jag… och det vet vi ju hur det slutade…🙂
    Bra att du slutar röka.. jag slutade snusa för över ett år sedan.. och jag håller på att försöka få den älskade maken att sluta han också.. men det går inte så bra..
    Kram Pys

  3. Statistik kan man ju dribbla med lite hur man vill. Min väninna och jag pratade om % som blir fria från cancer.
    Har nu sett, att en del som blivit friskskrivna en gång, får cancer igen efter ett antal år.
    Vi funderade då så här: Då stämmer kanske ej de där siffrorna på hur många ,som blir friska ,eftersom de insjuknar igen,men först när de kommit med i gruppen som en gång blivit friska.
    Bara lite svammel . Det visar väl ,att man ska ta siffror med en nypa salt. Man kan väl bara hoppas på det bästa.
    Du är nog mer insatt i problematiken.Förstår du hur vi resonerade? Ja, inget vi hänger upp oss på.

    Nu läste jag att jordärtskocka också var så bra mot cancer och annat med för den delen. Har en del i landet ,som aldrig används.Får se till att stoppa dem i mig i sinom tid.

    Har läst lite om Trollhare på din rek. Orkar dock ej med för tung och svår text att sätta mig in i.Känner ej till ngt om den problematiken. Men vilken utrycksförmåga! Mitt minne och koncentration är inte mkt att hurra för.Kroppen behöver väl krafterna till att bara existera.
    Ska läsa färdigt dina inlägg nu, ej gjort det än.

    Visst kan man få fram exakt vad man vill med statistik…

    För att ta lite siffror:
    86% lever 5 år efter konstaterad bröstcancer*
    75% lever efter 10 år.. däremot så vet man då inte om de har metastaser och hur många av dem som har det….
    Du har stor chans att bli helt frisk från bröstcancern om du inte märkt något av sjukdomen på de första 5 åren.. för de två första åren är återfallsrisken som störst…
    Även om du har klarat dina 10 år så kan du få metastaser efter 15 år…

    Sen så samtidigt så vet man inte vad de där första 14%* har dött av.. de kan lika gärna ha varit hjärtat som lagt av…

    Kram Pys

  4. Jag slutade röka för 13 år sedan…när jag fick min tungcancerdom…
    Nu är jag BARA överviktig😉

    Kram

    Du har inte övervikt.. du lider av underlängd… för det säger Katten Gustav.. och det tycker jag är så bra sagt…

    Kram Pys

  5. Bortsett från att katten Gustav är så odräglig och dryg så är han helt underbar. Trotts mina närmare två meter i längd så säger vågen att jag lider av underlängd🙂

    Undra hur lång man kan bli innan det blir rätt BMI ?

    Ja.. katten Gustav är bra…

    Ja, det kan man undra.. men varför räkna BMI.. varför inte njuta av livet?
    Kram Pys

Kommentera

