Med, utan och riktigt hårfint

Så här på våren.. med sommaren som står för dörren… så kommer det där att vi ska visa mer av vår hud… Det ska vara romantiskt.. och då får det inte finnas några saker som kan störa…

Så som håriga ben

Det är nu vi flickor ska få panik… för vi måste ju.. och vi ska ha de rätta verktygen…
Tur att Sofis mode finns då och kan hjälpa oss att ta oss fram i djungeln av hyvlar, vax och luktegott

Dessutom är det så att alla fabrikanter, skribenter och andra som tror att de är något tror att alla kvinnor har håriga ben… och att vi äger en mikrovågsugn..

Jag har inget hår på mina ben.. har aldrig haft.. och kommer nog aldrig heller att få… om det är en lycka eller vad vet jag inte.. för jag vet inte om något annat… men lena ben har jag alltid haft…
Armhålorna då.. jodå.. en armhåla som måste trimmas ibland… jag har inte så mycket hår där… och det är en trimning när jag kommer ihåg det… och i den andra armhålan växer det inget hår… för de få hårsäckarna jag hade där försvann i samband med min operation.. när de tog mina lymfkörtlar… jag har inte heller någon mikro.. vad ska jag med den till?

Det jag vill veta är om det finns något om gör att jag kan lukta gott på flinten.. något som gör att det blir silkeslent där högst upp på huvudet.. för jag vill ju att skallen ska vara lika silkeslen som mina ben…

Jag vill ha ett bra tips på något som jag kan smörja in eller på annat sätt använda för att jag ska bli mjuk och fin på skullten.. och gärna också så att jag blir lite mer brun där.. för som det är nu sen håret föll så syns det att jag har fått sol..

Fram för mode för enbröstade.. hårlösa kvinnor… jag ställer gärna upp om ni vill göra ett reprtage… med snygga BHar.. och hur man kan göra skullten vackrare…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

7 svar

  1. Hej Pys.

    Ja du ,det är inte så lite vi skall fixa till oss inför sommaren.Visst vill man vara så fin det går men nog har det gått troll i det hela.

    Det är tur att det finns bantningskurer, bli smal på 2 veckor.Det är nog inte så lätt för alla osäkra tonåringar. Det rakas ju hej vilt både här och där.

    Någon finare kräm att rekommendera har jag inte, kör med Apotekets hudsalva från topp till tå.Har provat många under årets lopp men kommer tillbaka till den .

    Reportage du efterlyser skulle inte skada.Men det är ju så att man skall drabbas för att förstå att det finns så mycket annat att sätta värde på.

    Likadant med rökningen, har haft i min närmaste omgivning som har drabbats av cancer.Då har dom slutat och ångrar sig.

    Det bästa är om ungdomen inte börjar röka.Men vi är funtade så ,att först skall det hända något så vi vaknar upp.

    Varma tankar
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor

    Jag vet hur det var när jag tappade håret där nere första gången.. och hur jätteledsen jag blev.. för det var inte mitt eget VAL.. jag hade inte valt att raka av det.. utan det föll.. allt på en gång inne på toaletten…

    Vi är så pass luttrade numera att vi inte reagerar.. se bara inlägget om dagens artiklar… och de där som kör ihjäl folk.. det är skrivet bara så där.. men hallå.. bry er!!!

    Bantat har jag aldrig gjort.. varför skulle jag göra det..

    Jag har Nivea Milk.. och det har jag alltid kört med.. men ändå.. det blir inte så där lent… och mjukt… som mina ben är….

    Kram Pys

  2. Hej Pysan.

    Tack för kommentar på min blogg.

    Jag har röstat på dig idag.

    Krjamar från en som också har hårlösa ben.

    essge

    Det var så lite så.. du kommenterar mig och jag kommenterar dig..
    Tack för rösten…

    Vi får bilda parti.. ”De hårlösabenens parti”

    Kram Pys

  3. hahaha…ja alla dessa sommarens måste poppar upp igen…allt för att vara smal och sexig . ..men dom har inte haft något specialinlägg i blaskorna om vad man ska göra när man har en rulle på magen…ja jag kallar det så😉 Den där rullen ligger så snyggt över byxresåren (linning var det länge sedan jag kunde ha)..den putar också fram så vackert under linnet..man anar dom fina vackra linjerna på rosenkroppen😉

    Jag är så trött på alla bantningstips att jag går upp i vikt bara av att läsa skiten😉

    när det gäller krämer för fin feeling så sa en läkare att vanlig Nivea på burk är så bra att den borde vara på recept🙂

    Kram

    Ja.. nu är det ju bara 8 veckor innan vi ska ligga på stranden och vända oss som i en stor grill.. och hoppas att vi inte ska få cancern.. nä just det.. så var det ju inte.. vi skulle bli av med bilringen på de där 8 veckorna..

    Bulle på magen får man om man lever som man vill leva.. och gör just som man själv vill.. och av detta mår man bäst…

    Kram Pys

  4. Va glad att du slipper håriga ben! det är en pina!
    Har inga tips på mjuk-skalle-produkter, men massa för vårt krylliga hår. Men det får vi ta sen.

    Hoppas du haft en bra lördag
    kram från mig som jobbar hela helgen

    Ja.. kryllpåburk vill jag gärna veta mer av sen.. just nu är det änglamark som smörjes över huvudet… och jag dricker fruktsoda och litet är underbart…

    Jag har haft en förträfflig lördag.. och hoppas att din har varit lika bra.. bland patienter och psykofarmaka..
    Kram Pys

  5. Men jag får minsann raka mina ben😦 det skulle jag göra även på en öde ö! Om jag kunde😉

    Ja.. det finns ju såna där små resekitt.. du får ha med ett sånt så fort du går utanför dörren.. för man vet aldrig när man hamnar på en öde ö…🙂

    Kram Pys

  6. När jag tappade mitt hår försvann det överallt utom på benen!! Undrar varför? Antagligen för det var enda stället jag verkligen ville vara hårlös på. Kanske kan du använda Dove brun utan sol så ser du solbränd ut också?
    Kram Ewa

    Dove är en produkt som faktisk är banlyst från den här lägenheten.. för deras reklam är så vedervärdig…
    Fast jag ska se om de har provförpackning på affären.. så man kanske skulle pröva.. 🙂
    Kram Pys

  7. Hej Pys,
    Jag är väl inte direkt något mode- eller hudvårdsorakel varken för två- eller enbröstade kvinnor men jag tänkte direkt på samma sak som Ewa tipsat om ovanför.
    Dove kom ju ut med en hudkräm men en grutta brun-utan-sol i för några år sedan.
    Den är nog perfekt att smörja in skulten med.

    Jo.. jag vill att du ska vara ett hudvårdsorakel (vilket ord alltså)..
    Ska se om Dove finns dårå… för som det är nu så är jag ju som ett ljushuvud..😉
    För jag behöver något så det blir mjukt, glänsande och svagt brunt…

    Och jag är ju sån att jag inte direkt lever bland sminkhyllorna..
    Kram Pys

Kommentera

