Man Vs. Kvinna

25 män varje dag.
18 kvinnor varje dag.

Kvinnor får ärr.. de blir amputerade…
Män får ärr.. de får bröst (en del inte alla)…

Kvinnor öppnar munnen..
Männen håller tyst..

Mannens sexualitet påverkas.. (impotens)
Kvinnans sexualitet påverkas.. (hur kvinnlig och sexig är man med ett bröst? och cyton gör att man får ömtåliga slemhinnor.. och varför detta skulle vara jobbigt rent sexuellt får ni fråga någon om ifall ni inte förstår)

Mannen tar ett blodprov – PSA.. klart..
Kvinnan genomgår mammografi, ultraljud och biopsi (det sista är när de tar en bit av knölen, vilket gör ont)..

Själv kände jag mig bara skönt avslappnad. Varför? Jo, det droppade morfin från en flaska på vänstersidan. Den fick droppa i tre dagar och resultatet var klart positivt – inga smärtor alls.

Fusk.. jag fick skrika mig till panodil… inget annat.. och ändå hade de tagit bort en hel kroppsdel… (ja, ett bröst är faktiskt en kroppsdel.. och det är en amputation man gör när man tar bort ett bröst..

Men, käre läsare. Har du läst så här långt kanske det här gäller dig också. Kolla ditt PSA och stöd Cancerfonden. Här behövs massor av forskning

Jag säger samma sak.. kära läsare.. kolla dina bröst, gäller även ni män.. och är ni oroliga för någon liten knuta ni inte känt innan.. ring vårdcentralen på måndag… och be att få komma dit…
Dessutom kan ni skänka pengar till min insamling som hittas på vänster sida… Den heter ”Pysans insamling”.. och går direkt till cancerfonden.. varken mustasch kampen (blåa bandet) eller rosa bandet.. utan till all cancer… eller så kan ni ta Davids insamling till barncancerfonden… för den är också viktig…

Genom att jag fick veta så där lagom till mustasch kampen drog igång att jag fått metastaser… så har jag ingen sån insamling i år.. annars brukar jag ha en… och jag vet inte om jag ska ha någon rosa insamling.. jag har min stående.. och den slutar den 12 februari 2012.. det datumet då jag skulle ha slutat med mina hormonmediciner… och fått känna mig frisk…

Nu blev det inte så… men man ska inte hänga läpp utan leva livet…
Så just nu sitter jag och dreglar över det här..

Och så surar jag lite för att alla de där ”kändisbloggarna” som får så mycket.. utan att direkt göra så mycket… och jag kämpar mot döden varje dag.. och får inte ett skit….

Fast om jag tänker efter… maken är uppe och hämtar kräftor… svenska.. frysta… och det är snart tid att ta spöt och gå iväg… och jag lever faktiskt… men jag ska få sura ibland om jag vill…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

2 svar

  1. Hej!
    Hur är det med dig?
    Jag har funderat lite på din lilla söta katt, i dagsläget kan jag inte ta den tyvärr. Jag råkade komma på att jag ska byta lägenhet och då ska även mina bli innekatter. Jag kommer inte att kunna ta med mig alla 3 tyvärr, då den ena aldrig kommer att kunna bli innekatt.
    Men jag kanske frågar dig igen när allt är klart.
    Hursomhelst, så har jag kolla mig för ang min ena katt. Det finns ett katthem i Vallentuna som just nu inte har några katter och dom har många som kommer dit och vill ta hand om dom. Dom har lovat att hjälpa mig när min dag kommer. Kan det vara något för dig kanske,
    Hoppas du få en trevlig kväll!
    Kram Jessica

    Vill du tar reda på telefonnummer dit.. och maila det till mig på vem_e_vimsig@yahoo.com
    Så kan jag ta kontakt med dem…

    Kram Pys

  2. Hej Pysan, låter som om du är i gång igen, skönt. Jag har fått veta att jag måste operera mina händer p.g.a. biverkningar från Arimidexen (karpaltunnelsyndrom). Är det inte det ena så är det det andra… Synd på katten, jag har en likadan, som lägger sig mitt på golvet, och när man ska gå förbi, precis då ska han också gå…

    kramar Effie

    Åke är en trevlig katt.. men han går alltså just framför fötterna på mig.. annars är det inget ”fel” på honom…
    Jag är ju rädd att jag ska trilla över honom.. bryta mig och bli liggande..
    Och det är inte kul… jag försöker att få honom att gå vid sidan.. men det är stört omöjligt.. verkar som om han också går på cyto.. för ena dagen så går han jättefint.. sen är det som bortblåst.. och jag får börja om igen att lära att han ska gå vid sidan.. och det går mycket kattgodis just nu… *grrrrrr*

    Kram Pys

Kommentera

