Glädjande besked, Norska Hober och Saker som fungerar och inte fungerar

Jag börjar att skriva om den Norska hoben.. För plötsligt har Markus Larsson blivit den stora svarta Sauron som är på hobjakt… eller Gargamel som letar efter de små blå
Det har visst stigit honom åt huvudet..

Alexander ”fiolhoben” Rybak tror inte att Larsson kommer att få recensera skivor efter sin sågning av hans album ”Fairytales”.

Han behöver hjälp.. detta låter inte bra alls..

var de det där med saker som fungerar och inte riktigt fungerar…
Läser på DN om cancer och cytostatika som ges som tabletter dagligen till barn med svår cancer och i slutskedet av livet.. och det verkar som att det fungerar.. för en del barn överlevde.. och detta är så glädjande så.. man blir glad ända in i hjärteroten.. Det behövs mer forskning.. och till vänster hittar ni Davids insamling till barncancerfonden.. stöd den och gör David glad.. för som det är nu har David en mycket tuff tid framför sig… och jag vill inte tänka på hur det blir.. han testar nämligen den sista utvägen… och därför så tycker jag att vill ni hjälpa någon som är i Davids situation så stöd min insamling till cancerfonden.. så de kan forska fram glädjande saker åt både David och mig och alla andra som har kronisk cancer… så vi kan få leva några år till… snälla snälla…

För det finns ju klåpare också.. som försöker sko sig på andra människor som har testat allt.. och när det inte finns någon annan behandling utan det går bara åt ett håll.. så kommer de här in i bilden.. För hur fan kan man få för sig att bota cancer med vitkål???

Sen det där glädjande beskedet…
Jag har bara smärta i vänstra delen av bäckenet.. om det är så att metastasjävlarna har krympt eller rymt eller helt enkelt försvunnit från min kropp vet jag inte.. men sen cytostatika omgång fem så har jag märkt en klar skillnad från dag till dag.. och idag är det jättebra…
Vet inte varför.. om det är för det mysiga samtalet igår som ledde till något som gjorde mig mycket glad och lycklig…

Lyckan ler lite mot mig.. och det kanske jag ska ha…

Och idag ska jag försöka få till mitt lilla växtinlägg.. där det blir en liten tävling… på vad för växter det är…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 svar

  1. Vad glad jag blir att du får må bra. Det är det är du väl värd. Önskar dig en riktigt skön helg.
    kram
    David

    Önskar dig också en skön helg.. för det är du om något värd..
    För jag hade varit ännu gladare om du hade fått bra besked igår.. fast samtidigt så är det beskedet du fick rätt så bra ändå…

    Kram i massor
    Pysis

  2. Jag lovar att inte svara på tävlingen😉 om det är de där konstiga du menar…så skönt att du mår bättre! Kram.

    Nä.. inte ananasen.. den ser man vad det är….
    Jag har så många andra konstiga växter i mitt lilla hem…

    Kram Pys

  3. Hittar den här länken till dig via Svenska Dagbladet. Har för ett halvår sedan startat upp en blogg om fysisk smärta (min fru är kronisk smärtpatient sedan 15 år tillbaka efter en svår fölossningsskada, så det är ambulans och inneliggande 3-4 gånger årligen) jag får inte så mycket kommentarer under inläggen men desto fler mail i allehanda ärendet och då bl a om cancerbehandling och smärta vid cancersjukdom, sista tiden en hel del mail angående ”psykiskt” välbefinnande eller rättare sagt icke psykiskt välbefinnande. Letar bra och informativa länkar, har du något förslag så skriv gärna dem på Jernsaxenbloggen om du har tid och ork och lust!
    Mail på jernsaxen@live.se
    Ha det så bra som det bara går och samtidigt så önskar jag en trevlig och fin helg!
    Mvh ifrån Peter Olofsson
    PS: Fin och trevlig blogg du har!
    Allt hör ju ihop här i livet glädje och sorg, så på kul har jag också en annan blogg som heter http://www.oumberligating.blogspot.com men du titta på Jernsaxen Bloggen först så du inte blir avskräckt (ler)

    Hej
    Jag lägger upp den här länken på min blogg..
    Jag gör en ny rubrik som handlar om forskning.. jag tycker att den kan höra dig…
    Kram Pys

  4. Hej Pys.

    Vad härligt att du mår bättre.Så skönt det är med sol idag.
    Sol inne och sol i sinne.

    Varma tankar
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor

    Ja.. jag mår så mycket bättre.. knappt ont idag.. men sen vet jag inte om jag kommer upp ur sängen i morgon bitti…
    Solen lyser även på en röd liten stuga…

    Kram Pys

  5. *försöker mig på att glatt säga* Skål ta mig……. Näääääääääääää!!!!
    Nääää Pys!! Jag orkar faktiskt inte skåla ikväll! Jag har feber!!!
    Och jag orkar inte vara med i din tävling heller!
    Ikväll är jag ingen party-Tizzel!
    Det blir bara en säng-liggar-Tizzel istället!
    Men jag är glad att DU fått ha en bra dag!!!!
    Förresten… Du vet väl varför bladlössen är så små?
    De har stannat i växten!! *fnissar lite*
    Kram!

    *tar tempen på Tizzel*
    Oj.. den går i topp..
    *stoppar om dig*
    Krya på dig vännen.. och jag fnittrar hejdlöst åt ditt bladlusskämt.. måste jag berätta för Den älskade maken..
    Kram i massor
    Pysis.. som tog lite vin men det smakade inte så gott idag.. så jag håller mig till läsk..

  6. Skönt att du känner skillnad🙂

    Dom har säkert börjat fly hals över huvud dom små inneboende som du har eller har haft…om inte annat så har dom nog börjat packa😉

    Ja är det något som gör mig förbannad så är det såna där charlataner som lurar männiksor som griper efter halmstrån…för det förstår jag att man kan göra. Hur fan kan dom sova gott om natten när dom lurat någon…måste vara totalt hjärtlösa.

    Kram

    Ja.. idag är en mycket mycket bra dag…

    Mina små vänner mår nog inte alls lika bra som jag mår.. iaf hoppas jag att det är så.. Jag hoppas att de har hunnit packa ihop sitt skräp.. och att det inte syns så mycket på nästa röntgen..

    Ja.. de där charlataner blir man så arg på.. det var, om jag inte minns helt fel, en tjej som dog av bröstcancer för att en ”doktor” gav henne nässelavkok och tog hutlösa priser för detta avkok.. och hon dog.. för hon litade på honom och enligt honom så var det farligt med cytostatika…

    Kram Pysis

Kommentera

