Vandring och solsting

Snart har Robert och Gert gått klart.. jag undrar hur många kilo som de har gått ner under sin tripp…
Det som är bra är att de har satt fokus på ”pittcancer” och att de faktiskt fått in 4 miljoner till cancerfonden…
Själv skulle jag kunna tänka mig att göra något för bröstcancern.. och inte bara den där tråkiga galan som är i oktober varje år.. det börjar bli ut tjatat.. och det behövs förändringar… för att något ska fungera…
Och för att få in pengar…
Jag skulle vilja göra något.. fast gå från Haparanda till Ystad orkar jag inte… och jag har inga direkta idéer…

Det jag undrar över är att faktiskt folk inte lär sig… Man ska inte sola.. man ska inte vara i solen utan kläder… jag kan inte förstå att människor tycker att en kropp som är solbränd (och då betoning på bränd) är vackert.. det är inte fräscht med en rygg som fjällar… för man vet vad som kan komma… en liten fläck.. och den där fläcken är allt annat än snäll..
Jag sitter i skuggan.. och jag har kläder på mig… för man blir brun ändå.. även om man sitter i skuggan så blir man brun.. de uv strålarna kommer åt dig även om du sitter under en ek och luktar på blommorna.. och vilket är bäst.. att man får behålla luktsinnet hela tiden och slippa känna lukten av cytostatika.. och att ha en kropp som är frisk… Det är ju bara att gå in på närmsta badplast så ser man att folk inte tänker…
om 10-15 år så lär de komma.. en del betydligt tidigare.. och så får de ett besked av doktorn.. och då kan de stå där med sina men…
Att solarier överhuvudtaget får finnas kvar är för mig en gåta…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

3 svar

  1. Robban och Gert har ju varit i stan under helgen…..hur mycket dom gått ner vete tusan…tror nog att dom ätit gott under vägen 😉

    Ja det skulle behövas något nytt när det gäller insamling till bröstcancer..galorna är lite trista tyvärr…men å andra sidan få dom ju in pengar.

    Solen ja…jag sitter alltid i skuggan numera…jag orkar inte sitta i solen..blir helt utmattad..pulsen stiger o tryckkokaren är nära att gå i luften 😉

    Kram

    Ja… det är fan att jag inte orkar gå.. då hade jag också gett mig ut på en vandring… eller om jag hade tagit cykeln.. fast jag får nog bekosta allt själv..

    För jag är ju en ”vanlig”..

    Fram för något annat än den där bröstcancergalan i oktober….

    Kram Pys

  2. Det verkar som om folk glömt bort ”larmen” på 90-talet och börjat sola igen. Fast numera är man iaf bättre på att skydda barnen, tror jag. Det är de vuxna och ungdomarna som slarvar.

    Ja.. man kanske ska ta fram de där äckliga märken som visar hur cancer ser ut… för att avskräcka… tyvärr är det så att de får inte cancer nästa vecka.. de får om 10 år… och då kan de ju tycka att helvete att jag solade den där juni dan 2009…. och så är de fulla av stora äckliga cancerknölar…

    Nä.. för vi har ju smort in oss säger de.. med solskydd det och det.. men det är lika cancerframkallande som att inte smörja sig…

    håll er i skuggan och slipp cancer…
    Kram Pys

  3. Alltså.. i många av dina inlägg får du det till att låta: Det är bara jag som har rätt att beklaga mig och sörja för min cancer(förutom dina cancerkompisar) Alla andra får skylla sig själv!
    Och sen får man inte folk att lyssna på en genom att fördömma, förlöjliga och idiotförklara människor som ev enligt dig lever och handlar fel. Respekt, en stor skopa ödmjukhet får människor att lyssna och ta till sig det du vill säga. Då skulle kanske också insamlingen du har öka.

    För att inte tala om alla dessa människor som kommer in på din sida och läser det du skriver med den tonen du ibland använder .. människor som kanske fått cancer av solning, rökning osv. och får de kastat i ansiktet: -skyll dig själv! Som om de inte redan vet om de!

    Upplys men gör det med ödmjukhet.

    Förlåt mig så mycket att jag har sårat dit ego

Kommentera

