Måndag morgon

Måndag morgon…

Jag måste känna efter hur jag mår…
Och jag mår bra…

Fast jag har mina nervstickningar i fingrarna och i halva fötterna.. och det är som det är… det känns och det är jobbigt… för mycket av min kraft försvinner när det börjar sticka… sticker det inte så har jag full styrka.. men sticker det så avtar min styrka och det är inte kul när det gäller fingrarna… försökte knyta ballonger här för någon dag sedan.. och himmel vad ont det gjorde i fingrarna… och så det här himla stickandet… det bara kommer.. och då är det skitsvårt att även försöka att skriva på tangentbordet.. för ibland är styrkan sådan att jag har svårt att trycka ner tangenterna.. och så kommer kliet/sticket som på beställning.. och då kan man lika bra vänta ett tag…

Så är de det där med smaken… jag har någon konstig bismak som ligger bak i halsen… den kommer ibland och den är inge kul alls.. det är den som gör att jag inte kan dricka öl… för det blir den här konstiga smaken då… en konstgjort, metallisk smak som inte smakar gott alls… viss läsk triggar också igång den här smaken.. och så köttfärssås… jag kan inte äta det.. för det smakar den här konstiga smaken i munnen.. känns artificiell… och så lite metallisk.. svårt att förklara.. för den som inta har känt den själv… och denna gången har jag mer med smak att göra.. för förra gången kunde jag faktiskt äta allt.. det var efter som jag inte kan äta Marianne och använda pepsodent tandkräm.. fast dessa två saker kan jag fortfarande inte med.. för då kommer illamåendet.. direkt….
bara nu när jag ser på produkterna så mår jag illa… och detta är hjärnan som ställer till det för mig… fast det är ju bara att vänta sig…

Så istället för att kanske aldrig mer kunna dricka öl och äta köttfärssås så hoppar jag hellre över detta och tar något annat i stället… och så får det andra helt enkelt vänta på sin tur….

Bättre att äta det jag kan.. och må bra.. och kunna äta det andra sen när jag är färdigbehandlad… än att äta det.. må dåligt och aldrig mer kunna äta det….

Denna vecka är dessutom vilovecka.. och det ska bli så skönt så… får se vad vi hittar på…
Jag ska i alla fall försöka få tag på Vaktmästaren…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

7 svar

  1. Nämen, jag tycker också köttfärssås och öl smakar ”metalliskt” fast jag inte tar några mediciner…hoppas du hittar nåt som inte smakar så konstigt…kram.

    Fast här är det inte som någon vanlig metallisk smak.. den är konstgjord.. och viss läsk smakar sån också…
    Jag letar.. vitt vin funkar än så länge.. men man vet aldrig…
    Kram Pys

  2. Hejsan!
    Jag håller mig också till vitt vin. Ett glas kallt vitt vin är inte dumt när det är varmt. I vanliga fäll är jag inte speciellt förtjust i vitt utan brukar hålla mig till rött. Så skönt för dig med en vilovecka! Hoppas du kan hitta på något skoj!
    Kram Barbro

    På fredag får jag min cykel… och helgen ska vi nog iväg och se om vi kan få fisk…
    Jag brukar hålla mig till öl..men nu kan jag inte dricka öl.. så då får jag ta det jag kan dricka.. för rött vin får jag så himla ont i huvudet av…

    Kram Pys

  3. skönt med vilivecka för dig :)))

    Inte kul med nervstickningar….

    Jag fick nervskador som gör att min ena arm bara försvinner…domnar bort…svårt att vrida på huvudet åt ena sidan..då får jag våldsam yrsel som gör att jag måste hålla fast mig….jag har slutat köra bil på grund av det…man måste ju vrida på huvudet och se åt båda hållen när man kör 😉

    Jag har en fråga: Min dotter såg att TENS är bra för olika sjukdomar.bl.a.för nervsmärtor som hon lider av i sin sjukdom MS. Tycker du att den fungerar bra? Och hur fungerar den? Hur känns det? För det är väl elstimulering, eller?

    Kram

    Kram

    Nervstickningen är inte kul alls… det är jobbigt när det sätter igång och jag håller på med något…
    Det finns ett blodkärl som går upp till hjärnan.. och vissa personer kan svimma om de vrider huvudet.. för då stryps blodflödet upp till hjärnan.. och det verkar vara något åt det hållet du har…

    TENSen är ju elektriska impulser.. och det är som små nålar som sticker en.. nu kör ju jag på illamåendepunkten.. men jag kan tänka mig att det finns andra ställen man kan köra på också.. och olika program.. jag kör ju P6..

    Kram Pysis

  4. Jag som är totalöverkänslig både för lukt och smak känner de kemiska tillsatserna i allt jag äter.Läsk är bara kemikalier. Dricker jag vattten på plastflaska känner jag plastlukten.Glass smakar kemikalier, kakor – i allt likadant. Bara lukten av pillren i mina piller burkar stinker lång väg- kemikalier. Det man får i sig kan ju lukta genom huden oxå. Min armsvett luktar vidrigt, ej svett utan kemikalier typ surt rävskinn brukar jag säga t.o.m. i handflatorna ja, bara vänster. Mkt konstigt!

    Jag förstår precis, hur du känner dessa smaker. Det är klart att kemikalierna smakar. Det är bara det, att de flesta människor har ej så känsligt smak och luktsinne. Något är fel, när man blivit så luktkänslig som en hundnos.Vore bättre va utan smak och luktsinne, än att hålla på att frätas upp av varje lukt i sina slemhinnor. Ingen kan fatta, inte en läkare, men kanske cancerläkare då. Du blir ju sån här p.g.a. din medicinering, jag p.g.a. min förgiftning av tungmetaller och sånt som ej ska va i en människokropp. Allergi och överkänslighet är ett ökande gissel, som den som ej är drabbad visar lite hänsyn till.
    Min svenska är tokig,orkar ej rätta till den.Funderar på att radera, men vill visa att jag läser det du skriver.Jag skriver tokigt med orkar ej förklara helt rätt.
    Akleja rosa har jag snott av grannen, men orkar ej med våra rabatter längre. Kommer nog lite vilt nu bara.Här är ett hem i färdärv och förfall efter jag blivit sjuk. Radera inlägget om du tycker, jag bara skriver elände.

    Nä.. du skriver inte bara elände.. man kan ana en människa där bakom.. som vill fram…
    Svenskan får leva som alla språk.. och ett språk lever om man stavar åt skogen ibland… 🙂
    Att rabatterna blir vildvuxna tycker jag bara är vackert…
    Har Du ingen som kan hjälpa dig… ???
    Det där med lukterna förstår du ju… och jag tror inte att en person som inte har känt detta kan förstå hur det känns.. och luktar och smakar..
    Man måste har varit här själv.. den där kemiska smaken av saker och ting.. och hur äckligt det faktiskt smakar….
    Jag får testa mig fram när det gäller mat… idag var det något som vi inte testat innan.. och det gick bra.. och då är det uppe på bra listan.. sen har vi en dålig lista också… och där är just nu köttfärssås.. hemmagjord.. smakar ändå inte bra…

    Trist men så är det…

    Tror du att du kan sno lite akleja frön åt mig.. eller att jag kunde få av dig… i ett kuvert…
    Kram Pys

  5. Emaila din adress.
    Hittade en blek buske gömd under forsythian.Har varit rosa, nu svagt rosa- vit. Skriver ett brev och samlar frö åt dig . Guben hjälper mig med allt. Utan honom inget liv.

    Mailar min adress nu.
    Så kommer det aklejfrön.. så underbart…

    Har du trevliga grannar som också har så tar jag emot.. va det lider…

    Kram Pysis…

  6. Jag har också aklejor som ger många frön… Blå/vita, gammaldags blå och så en ljusblå dubbel… den rosa verkar vara trött i år…
    Samlar alltid frön av allting… är lite hejdlös där faktiskt… kan behöva dela med mig!

    Ja..jag vill ha.. många många.. fast de lär inte blomma i år.. utan nästa år..

    Jag mailar dig min adress..

    Kram Pys

  7. Har inget speciellt att skriva, bara berätta att jag hälsat på dig. Är det några andra frön du vill ha så har jag en hel del. (Har haft fröfirma på nätet innan jag blev sjuk)

    kramar Effie

    Nä.. inte just nu..
    Annars säger jag tilll

    Kram Pys

Kommentera

