Bot är på väg

De som har drabbats av malignt melanom (hudcancer) kan nu se framåt på ett helt annat sätt än de kunde innan…
För forskarna har hittat ett läkemedel, PLX4032, som gör att inte cellerna delar sig.. utan istället så dör de… och detta gör att cancern blir mindre och till slut dör…
Även om det är en pina att få cancer så måste ändå det kännas bra att läkarna har forskat fram den här medicinen.. fast problemet är att de ej har börjat använda den på patienter än.. fast den visar fina resultat…

Hade jag haft hudcancer hade jag blivit vansinnig.. för att media går ut och talar om såna här saker… för den typen av medicin vill man ju ha direkt.. man vill bara bli frisk…

Nu när forskarna har hittat detta ämne.. så är det ändå så att man måste tänka om man solar… man måste sola med måtta.. det är liksom inte fritt fram att värka sig i solen och säga att: – Nu har forskarna hittat ett medel som gör att om jag får cancer så överlever jag.. och jag kan sola hur mycket jag vill… för bot finns ju…

Vet själv hur det var när det pratades om zometa.. och tänk om jag fått det i tid… då kanske jag inte hade suttit sjukskriven idag… men det vet man aldrig…
Men jag sitter ju bara här och tycker synd om mig själv… 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Tänkte på medicinen. Är det bara i Sverige som den ännu inte används på patienter?

    Vet faktiskt inte…
    Jag hittade lite här: Roche AB

    Kram Pys

  2. Vi är lite sena här i landet på att få nya preparat…det tar ganska lång tid…innan det når den svenska marknanden.

    Kram

    Ja.. och så ska den testas av friska först.. för ev. biverkningar.. och så ska den testas i en liten grupp med sjuka.. och sen.. kanske..

    Kram Pys

  3. Hej!
    Jag har fått Zometa mot min ledvärk (biverkan av Arimidex) vilket var en ”nära döden” upplevelse för mig. Mådde inte alls bra de första dygnen efter. Men lederna är bättre, om det nu beror på Zometa eller att jag slutade med Arimidex.

    Kram Ewa

    Jag får något annat.. det är inte zometa jag får.. och jag har frost brytningar på första kvällen.. och jag går och lägger mig tidigt då.. för jag fryser så…
    Det är nog en kombination av medicin och att du slutade med Arimidexen…
    Kram Pys

  4. Tjohoo ! Det var ju goda nyheter för oss med MM. Det hade jag dessutom helt missat, tur att jag har dig 🙂

    Ja.. jag hittar det mesta..
    Och jag läger ut så fort jag får nys om något…

    Kram i massor
    Pysis

Kommentera

