Får lov att gratulera forskarna till Tasigna

Personer med KML är bara att gratulera… de har hittat Tasigna som visar sig vara 20-30 gånger så kraftigfull som Glivec.. så det är bara att gratulera dem..
Läs själv här:

Cancercellerna försvann helt hos nästan alla patienter med nydiagnostiserad KML, en form av leukemi, efter ett års behandling med läkemedlet Tasigna. Hos åtta av tio hittades heller inga spår av det protein som ligger bakom den sjukliga processen. Det visar en studie som presenteras i dag vid det europeiska hematologmötet (EHA) i Berlin. Tasigna är en vidareutveckling av cancerläkemedlet Glivec.

Detta låter som att det är en bra bit närmare att utrota cancern från jordens yta..

Eller rättare sagt.. utrota den kan man nog inte.. men man kan göra all cancer behandlingsbar… och den dagen som alla blir friska i cancer.. även de som har metastaser.. den dagen kommer det att bli fest..

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

6 svar

  1. Det gäller att stötta och ge bidrag efter förmåga till cancerforskningen och hoppas att de förvaltar pengarna väl!

    Bra att du fortsätter informera oss, Pys!

    Nu finns det färska bilder på min blogg….. om du vågar titta!!!!
    *ler*

    KRAM
    Knytet

    Ja.. och jag har min insamling.. och så har David sin till Barncancerfonden.. båda insamlingarna finns till vänster här på bloggen..

    Hon är min… Fy så söt man kan vara..

    Kram Pys

  2. Och den dagen ska vi festa järnet, men vi kan kanske börja lite smått redan nu?
    Du é bäst!

    Pöss!

    Ja.. då ska vi festa…
    Får jag bjuda på ett glas vit.. skål!!

    Du är också bäst..
    Pöss Pysis

  3. Skål min kära bloggvän, du betyder så mycket och gör skillnad.

    🙂

    Ja.. jag hoppas att jag gör någon nytta…
    Kram Pys

  4. Min läkare har varit i Berlin hela veckan. Jag hoppas hon kommer hem med en massa nya idéer och mediciner.
    Kram
    David

    Det hoppas jag också David..
    För det händer ju saker hela tiden.. bara på sista veckan har det kommit jättemycket positivt om olika behandlingar för olika cancrar… den enda som inte var så kul var väl den om prostatacancern.. men nu har de upptäckt det och kan göra något åt det..
    Kram Pys

  5. Nu har jag satt in pengar i ditt namn. Än har du inte kommit upp på listan men det gör det säkert om några minuter. En insamling jag gärna stödjer.

    Jag tackar så mycket för detta..
    Dessutom tycker jag att du gör ett bra och roligt sätt att ge pengar till olika ställen…

    Kram Pys

  6. Det går verkligen framåt……skulle vara roligt att få uppleva ett medel som fixade all form av cancer.

    Kram

    Ja.. en liten sak som man får i en liten spruta… så det går fort.. och som man kan få på Vårdcentralen..

    Kram Pys

Kommentera

