Man ska tydligen träna

Man ska visst träna 1 timme i veckan för att minska risken för bröstcancer..
Det som Expressen har missat är hur och på vilket sätt man ska träna.. dessutom hade jag velat ha en länk till studien.. så man kunde läsa hur de har lagt upp den..
För det står inte hur många av dem som var med som fick bröstcancer…
och sen undrar jag också om det bara är bröstcancer.. eller om det gäller andra cancrar också??

Fast att skriva ”Så minskar du bröstcancerrisken” blir jag less över…

Det ska minska att amma länge..
Det ska minska att få barn tidigt..
Längden på personen är visst också av intresse..
Man ska inte bara ha ett barn..

Hm… ?
Jo, just det ja.. vi skulle städa också… om vi skulle slippa risken för att få bröstcancer…

Gäller det för män också?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 svar

  1. Jag går massvis dagligen = träning
    Jag ammade länge
    Jag är rätt lång
    Jag fick barn rätt tidigt med dagens mått mätt
    Men jag får (bör inte) skaffa fler barn…för då kan ja bli sjuk igen….
    Hur man än gör har man häcken bak

    GRATTIS på nationaldagen🙂
    KRAM

    Jag ammade första i 3 månader, tvåan i 10 månader.. och sonen ammade jag i 3,5 år..
    Jag är kort 159 cm över marken
    Jag fick barn när jag var 27 år..
    och jag har alltså tre barn
    Jag har aldrig rökt.. jag snusade istället..
    Ändå.. får jag den där knölen..

    Grattis själv på nationaldagen..
    Kram Pysis..

  2. Jag är 1.65 och städar hemma…hmm, andra kriterier uppfyller jag dock inte. Jo, fick barn tidigt! Men det är nog mest genetiskt iaf, tror jag. Ha en bra nationaldag…(har inte kommit på varför vi firar den.)

    Mina kriterier hittar du på svarskommentaren vid Soulsister..
    Jag vet inte heller.. men det var väl någon kung eller så som gjorde något eller skrev något.. jag vet inte..
    Kram Pysis

  3. Usch det är så mycket man ska göra eller inte ska göra så…..hoppas det är något så när med dig….
    Styrkekram från mig

    Ja.. jag mår rätt så bra.. faktiskt…lite ont i svanken.. fast en moffe så blir allt bra..🙂

    Kram Pysis

  4. Jag går så mycket jag orkar, vilket är väldigt lite.
    Ammade 6 mån.
    1.60 lång/kort.
    Hade fyllt 30 när jag fick barn.
    Fick 2 missfall först, så frågan är om der räknas som 3 graviditeter.
    Jag slutade röka 1970.

    Jag tror att luftföroreningar och kemikalier via det vi äter/dricker är MYCKET farligare.

    Gott att höra att du mår ok.

    Krjamar

    essge

    Håller tummen för både älgen och musen, att dom får fortsätta leva. OCH för alla människor med cancer också naturligtvis.

    Ja.. det är ju så kul att man kan få fram exakt det man vill med hjälp av statistik..
    Och vår utemiljö och även innemiljö gör nog sitt till.. liksom vad vi får i oss i mat och dryck…

    Och jag mår så mycket bättre… fast så fort jag säger något om att jag har ont där och där så går nästan maken i taket.. men det börjar bli bättre…

    Kram Pys

  5. Och jag som inte orkar träna…då lär det väl gå utför framöver om man nu inte gör en rivstart och byter livsstil😉

    Kram

    Jag har inte heller tränat.. är det därför tro…
    Det gällde bröstcancer vännen.. och jag tror inte på att man får den ena cancern efter den andra..

    Kram Pys

  6. peppar peppar…man vet aldrig…

    Kram

    Nä.. det förstås.. så sätt igång..
    *faller i trance och säger träna, träna.. och håller på så i en kvart*
    Bra.. då har jag 45 minuter till att träna till nästa lördag.. tar en kvart i möra också..🙂

    Kram Pys

Kommentera

