Den naturliga kvinnan, hur ser hon ut?

Jag läser idag det Annika Marklund har skrivit på Sofis mode..

Den osexigaste kvinnan i världen är följande: Charlotte Roche

När den tyska utgåvan av runkmagasinet FHM nyligen listade årets 100 osexigaste kvinnor knep hon förstaplatsen, före medelålders politiker, överviktiga komiker och Donatella Versace.

För tydligen innehöll hennes debutroman ”Våtmarker” följande ingredienser onani, knull , bajs, blod, ohygien, analsex, hemorrojder, intimrakning och bakterier. Allt sett ur en artonårig tjejs ögon.. dessutom gillar hon sig själv..

Annika skriver:

Här ser vi ett hot mot hela idén om Den Naturliga Kvinnan. En Naturlig Kvinna har nämligen ingenting med naturlighet att göra. En ”naturlig kvinnokropp” skapas, och måste fortsätta att skapas under resten av livet. Det börjar tidigt. Vi får veta att den naturliga kvinnokroppen trollas fram med hjälp av vax, hårborttagningskräm, rakhyvlar och lödder, av foundation, puder, rouge, ögonskugga, mascara och läppglans, av bantning och träning och brun-utan-sol.

Jag kan bara hålla med.. vad är det som är så farligt med att vara naturlig.. för inget av det som Annika skriver ovan är väl naturligt.. eller är de det??

Annika skriver vidare:

Hon har krossat bilden som kvinnan som en av naturen ren, lukt- och hårlös varelse som går på toaletten och släpper ut rosa moln som doftar rosor. I ett desperat försök att återställa ordningen förkunnar FHM blixtsnabbt att Charlotte är osexigast i världen. Budskapet är tydligt – våga inte ta efter den där äckliga subban!

Jag ska nu tala om hur jag är.. för jag är den där subban..
Jag är hårlös.. överallt..
Jag går och skiter.. jag skriver när jag har förstoppning och tar mina droppar och att det blir resultat..
Jag fiser.. för luften måste ut.. annars får man ont i magen.. och det är inte bra för kroppen.. och då blir man sur och grinig..
Jag har aldrig bantat..
Jag har skrivit om mina hemorrojder.. och operationen av dessa..
Jag sminkar mig inte.. bara vid mycket festliga tillfällen..
Jag använder rakhyvlar och lödder.. när jag ska ta bort fjunen som kommer uppe på skallen.. för tappar jag det blir det som nålar.. och det är inte kul att ha hela kudden i sängen..
Jag har ärr lite överallt..
Jag har bara ett bröst.. och på höger sida ett långt ärr som är som en ishockeyklubba…
Jag har en liten hård sak som är inopererad under huden vid nyckelbenet..
Jag har ödem i mina ben.. vilket gör att jag går med stödstrumpor..
Jag klarar mig inte ute utan min rollator.. för jag går som en anka..
Jag är totalt ovig just nu..
Jag har ont.. och vilken smärta sen.. som gör att jag inte kan göra vissa saker…

jag om någon är väl osexig
Eller är jag inte det…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,

7 svar

  1. Haha Pysan…jag är inte så fin i kanten jag heller…:))
    Orkar inte med sånt tjafs….jag har viktigare saker för mig…och att bekymra mig över…just nu har jag så fruktansvärt mkt psoriasisutslag över HELA kroppen, att jag ser ut som ett monster!
    Sån skit får vi sätta oss över eler hur??
    har förresten just kommit hem från en helg hos dottern och hennes tre småtöser…underbart!
    Kramar

    Hej..
    Nä.. jag har aldrig varit sån.. jag sminkade mig aldrig..
    Då vet jag hur det kan se ut.. mamma min har psoriasis.. och hennes satt på armar och ben.. och dessutom i hårbotten..
    Japp.. här är vi starka..

    Vad skönt att du har haft en bra helg…
    Kram Pys

  2. Frågan är inte vad alla andra tycker, frågan är vad DU och din älskade make tycker! Allt annat är irrelevant!

    KRAM

    Jag skrev det där mest för att få människor till att tänka till.. det var inte en fråga som ni skulle svara på..

    Kram Pys

  3. Hej Pys.
    Med stigande ålder inser man att det som betyder något är inte ytan utan hur personen är.Någon man tycker om blir snygg i betraktarens ögon.
    Men jag ljuger om jag säger att jag inte skulle vilja vara lite snygg.
    Men det jag värdesätter är att man har sina kära imorgon också.
    Men så kan det bli för mycket också,du har en hel del att slåss med,men du har ett jävla anamma det kommer man långt med
    .Bilden med dig på cykeln var så härlig du utstrålade en härlig känsla, här kommer jag.
    Varma tankar
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor

    Jag har aldrig sminkat mig..inte ens mascara under högstadiet.. jag har alltid varit sån.. för varför ska jag…
    Det blir så mycket roligare den dagen jag faktisk sminkar mig.. och klär upp mig.. för det är människor inte van vid..
    Det här är jag just nu.. utan bröst, utan hår lite överallt.. jag orkar inte lägga en massa energi på att göra mig ”vacker” nu.. för det hade tagit sån tid…
    med lösögonfransar.. peruken.. måla ögonbryn.. etc..

    Kram Pys

  4. DU ÄR VACKER!
    (skönheten sitter i betraktarens ögon…)
    Må bäst!

    *rodnar*
    Tack för dessa ord.. de värmer otroligt mycket..
    Kram Pys

  5. Du är så sexig…på ett helt normalt sätt 🙂

    Kram

    Utan smink??
    Utan hår??

    Måste vara något fel?? eller..
    Nä.. sorry.. jag bara skojade..
    Ja.. jag blir så förbannad.. att man inte kan få vara sig själv.. för då är man osexig..
    De säger så mycket.. utan att ha träffat personen.. och utifrån en bild tala om hur jag är som person.. gisses.. tänk på att jag prata skånska också..
    Kram Pys

  6. Känner igen mycket av det du skriver på mig själv. Plus att jag går omkring i rejält bekväma men ytterligt fula kläder hemma. Håret är inte heller stajlat, sätter upp det i en tofs för att det ska vara ur vägen. Funderar på sin frilla, vad har du för frisör?

    Min frisör heter ”Den älskade maken”.. och jag hyr ut honom för att göra ”Pysan frillor”..
    Jag har svärfars gamla urtvättade skjortor.. För de är så mjuka och sköna..
    Kram Pys

  7. Allt ligger i betraktarens öga…. *ler*.

    Vissa dagar känner man sig mer osexig och vissa dagar hur sexig som helst men inget vetttigt händer för det *asg*…

    Ja.. idag kände jag mig jättesexig.. jag hade en ursnygg läkare framför mig till hissen.. men han såg inte mig.. fast vi tog samma hiss.. att jag sen åkte ner med sjukhusprästen kändes lite halvskumt.. vi åkte 6 våningar NER
    Kramar pys

Kommentera

