Idag är det

Idag är det exakt 3 år sedan jag fick veta att knölen jag hade var en cancertumör..
Jag hade cancer… Det var svårt att riktigt förstå.. att min kropp bråkade med mig på detta sättet… jag som var livrädd..

Rädslan kommer fortfarande.. men inte på samma sätt.. det är inte så mycket ångest längre…
Min kropp fungerar fortfarande…
Men jag fick inte fira… istället går jag med min kallelse bort till vårdcentralen och tar rör.. idag blir det ett grönt och ett lila… för att veta att jag är ok inför morgondagens övningar…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 svar

  1. Jaha, va säger man till detta liksom? Tänk vad tiden går, tänk så mkt vi lärt oss. Tänk va mkt vi varit med om.
    Jag är glad du varit med mig under min resa, tillsammans är vi starkare!
    KRAM

    Ja.. men det är tre år.. i höst är det tre år sedan vi började vår vänskap.. och vi har inte sett varandra än…
    Jag är så glad att du går vid sidan om mej.. mot vårt gemensamma mål.. att få bli friska…
    Kram Pys

  2. Det är ju ändå bra att du inte har lika mycket ångest…..för det räcker ju gott och väl att kämpa för övrigt 😉

    Jag får panikångest mellan varven..det är rena mardrömmen…

    Kram

    Ångest hade jag mest innan jag visste vad jag hade i bröstet..
    Men ibland så kommer det.. en mörk skygga i min ögonvrå.. och så ibland hoppar den på mig.. men idag är jag beredd.. det var jag inte innan jag visste vad det var..

    Panikångest har inte jag.. det är Maken som får stå för den.. 🙂

    Kram Pys

  3. Ja, det är en jävla sjukdom! Det är tur att man har ”träffat” en del andra med samma skitsjukdom. Det känns lite lättare när man vet att man inte är ensam! Kram på dig – jag hejar på dig!

    Ja.. vi vet vad vi pratar om.. vi behöver inte säga så mycket.. för ni förstår..

    Och jag hejar på dig.. vet du..
    Kram Pys

  4. Ja, det var ju inte ett så trevligt ”firande”. Hoppas du ska slippa den här skiten snart, Pys! Kram!

    Nä.. men jag firar ändå.. för jag tror att man ska invagga dem i falsk trygghet.. de där små som sitter där bak..
    Tre veckor.. cyto.. sen är det röntgen.. och utifrån den…

    Kram Pys

Kommentera

