Dagens sanna övningar

Idag var en konstig dag.. van att få cyto klockan 09.30 och då premedicinera 06.30.. fick idag premedicinera 11.00.. och sätta på emlaplåstret klockan 12.30.. och ta taxi 14.00… de känner igen mig i luckan på kirurgmottagningen och det är glada heja rop.. vilket gör en jätteglad… och så går jag igenom mottagningen till hissen.. för det är närmare än om jag skulle gå tillbaka.. ta hissen ner och gå en lång väg för att ta en annan hiss upp till 7:de våningen.. så jag går den vägen… och så går man bakom kulisserna.. förbi fikarum och sekreterare.. alltid lika kul… hänger härligt läskiga bilder på väggarna..

Så väl på 73:an.. jag hade inte mer än hunnit in och så kom Ali.. mannen med de mycket håriga underarmarna.. han har mer hår där än vad han har på huvudet… han pratade smärta med mig och jag fick som jag ville.. jag fick utskrivet 10mg med långtidsverkande morfin.. för 30mg hjälper.. men inte helt.. så nu ska jag gå upp till 40mg…
Jag fick ett mycket bra beröm av Ali.. för han sa att jag var en mycket bra patient.. som tänker till när det gäller min medicinering.. och det är inte alla som gör det.. och det värmde det också i hjärteroten..

Så fick jag cyton.. och så fick jag den där sprutan i magen.. och jag är lite.. men bara lite orolig över mina vita… för de har legat bra innan.. över 3 och hållit sig någorlunda stabilt.. men idag.. var de 2,7… så nu tog hon två rör till.. för att kolla upp dem ordentligt… ett grönt rör.. och ett lila… och hon tog blod från porten… och det är rätt så häftigt.. synd att jag inte hade kameran med mig.. för då skulle detta givet viss ha fotograferats… för det ser häftigt ut..med blod som rinner ut i en genomskinlig smal slang…

Och så kom min älskade kurator… det diskuterades lite allt möjligt.. jag har nu lämnat in den sista av fyra fonder… och de andra skickade hon i fredags.. så håll nu tummarna att jag får några tusen.. så jag kan köpa den där laptopen som jag så gärna vill ha… den där rosa.. fina saken…

Så har jag satt henne på att leta efter det där smink kursen..för den förra jag var på var under all kritik.. fast det var en lokal sminkaffär.. och jag fick knappt någonting.. blev så jättebesviken när man har hört om allt som alla andra som går på smink kurs får… för jag fick fyra små engångskrämer.. inget mer.. bläää.. så nu har jag satt henne på att leta upp de där som faktiskt har hand om smik kurser för cancerkvinnor.. för jag ser inte bra ut nu.. inga ögonfransar och inga ögonbryn.. och inget hår på huvudet.. och inget på bröstet och inget där jag vill ha hår..

Till sist vill jag gratulera ”gubbarna” som gått från Ystad till Haparanda.. och fått in över 8 miljoner till cancerfonden och prostatacancern.. Ett stort jättegrattis!!!.. vill ni hjälpa till att bidra så finns min insamling till vänster.. och Davids till barncancerfonden också till vänster.. för cancern ska besegras..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

5 svar

  1. Det här gäller min kommentar igår. Försökte skicka den på gårdagens men”det har du sagt förut” sa datorn och vägrade skicka, så jag försöker här.

    Angående blåmärken, så menade jag att jag tror iINTE att det behövs några krämer, utan att det är massagen som är grejen, att det går bort fortare. Kan ju vara värt att pröva.

    Krjamar

    essge

    Hej vännen.. den har kommit.. så den har jag svarat på.. med en kommentar.. 🙂
    Kram i massor

    Pys

  2. Du är verkligen värd den lilla rosa laptopen… såg ut att vara gjord för dig!
    Och det där med hår ”inga ögonfransar och inga ögonbryn.. och inget hår på huvudet.. och inget på bröstet och inget där jag vill ha hår.. ” … vad jag kan förstå är du så inne… det ska vara hårlöst överallt utom på kvinnliga huvuden…

    Ja.. håret på tårna har också ramlat.. det märkte jag idag, när jag satte på mig mina stödstumpor.. så nu är man inte ens en hob… *surar*
    Fast inne är jag.. och laptopen vill jag bara ha…

    Kram Pys

  3. Jaa! Cancern SKA besegras! Och jag tycker du ska ha den rosa underbart fina laptopen! Så nu håller ja både tummar o tår för att du får igenom dina fonder!

    KRAM

    Ja.. Cancern är ett otyg.. och otyg gillar vi inte… Förutom rumpnissar då.. men de kommer ju bara att fråga vafför då då när jag säger att jag vill ha en laptop…
    Kram Pys

  4. Tack för dina gulliga ord på min blogg!
    Änglar finns överallt så även i din närhet. Jag hoppas du snart får din rosa laptop! Den är du värd min vän!
    Skickar änglakramar till dig…
    Och vill du så var gärna med i min tävling. Sätt in en änglabild här bara och länka sen är det klart…..

    Kram och godnatt Gunilla

    Jag ska se om jag har en ängel någonstans.. jag har för mig att jag har fått en en gång..
    Tackar så mycket för dina fina ord om mig Gunilla.. de värmer ska du veta.. i hjärteroten..
    Kram Pys

  5. Du är ju go du!! Fast du har haft en späckad dag med tuff uppgift, så orkar du ändå gå in och fnittra på min blogg! 🙂 Jag började fnittra jag med!
    Nu måste vi sova! Så att vi orkar med morgondagen!
    Kram kära Pysan!

    Livet är inte bara tuffa uppgifter.. vi måste leva också.. och fnittra och bete oss som om vi var småbarn igen… *stort fnitter*
    Gonatt med dig.. natti natti..
    GonattKram Pys

Kommentera

