Tisdagens övningar så här på morgonkvisten

Var och tog två rör igår.. ett grönt och ett lila..
För det ska göras dagen innan behandling..

Jag vet inte riktigt hur hon gjorde när hon stack första gången.. men något blod kom inte… och hon grävde lite.. och ju mer hon ruckade på nålen.. desto ondare gjorde det…
Så hon fick sticka om.. jag har ett ställe till i armvecket nämligen.. som är lite ”hemligt” eftersom det går jättebra att sticka i det.. men det finns en nerv precis vid kärlet.. så det gör ont när de sticker… och det kvittar hur de gör.. för det gör ont… så därför talar jag helst inte om det..
Fast nu var hon ju tvungen att sticka där… och idag har jag två små fina blåmärken i armvecket… så trist så…
Fast de försvinner med tiden.. det som är trist är att den yttre av dem.. gör ont… alltså den som är till vänster för mig..

Nu ska maken och jag ut.. jag vet inte riktigt vad vi ska göra…
11.00 ska jag premedicinera.. 18 tabletter…
12.30 ska jag sätta på emlan.. så det inte gör ont när hon sticker…
12.50 kommer taxin..
14.00 ska jag vara på avd.74 och få cytostatika.. det är nummer 7 av 9..
15.10 ca.. kommer jag att vara klar.. och gå ner och ringa efter en taxi så jag kommer hem..
Som tur är så har jag tidigare tider de andra gångerna.. då är det 10.30 och 09.30.. fast då är det tidigt med premedicineringen.. men det får man ta…

Sen är jag helt klart intresserad av den här.. jag vill ha den!! Nu!!!

Snackar om galen barndom.. Fast det har vi väl alla haft.. lite till mans.. kanske inte med kvinnor som flyttar in.. men med så mycket annat…

För att ha varit utan hår för inte så längesen så har det vuxit ut bra

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

6 svar

  1. Lycka till idag! att vara svårstucken är inget kul! Mig får de alltid sticka i fotryggen…o DET gör ont!

    KRAM

    Jag är inte svårstucken.. det är det att det är alltid samma som inte kan sticka mig… för de brukar bara behöva sticka mig en gång.. och sen kommer blodet så fint så.. igår stack hon fel.. hon stack igenom.. och så när hon drog ut nålen så kom det.. men då var hon redan på väg ut…
    Fotryggen har jag aldrig blivit stucken.. jag har blivit stucken på sidan av armen.. och det är inte kul det heller..
    Kram Pys

  2. Hej Pysan.

    Har varit och lämnat blodprover idag. Ser ut som om hon stack på 5 ställen, men jag vet att hon bara stack en gång. Ibland kan jag ha stora blåmärken. Men där jag lättast får blåmärken är på ovansidan underarmen och framsidan underbenet.
    .
    Hade flera STORA blåmärken på armen i 1½ månad, när jag började att smörja in mig igen, gned extra på blåmärkena, plus att jag klappade lätt på blåmärkena. Det dröjde inte länge innan dom var borta. Det finns ju kräm att köpa om man vill bli av med blåmärken, men det kanske är ”gniinga” som gör att kroppen lättare kan ta hand om blodet.

    Ska få min cyto på torsdag.

    Krjamar

    essge

    Jag har en blödningssjukdom som gör att jag har lättare att få blåmärken.. men jag får nästan aldrig blåmärken när de sticker mig…
    Någon smörja för att ta bort blåmärken gör ju att då blir det en sak till och det orkar jag inte.. jag har så jag klarar mig.. så nu har jag fått morgondagens blogginlägg..

    Önskar dig lycka till på torsdag.. och det kommer att gå bra..
    Kram Pys

  3. Det är knepigt det där med att ta prover, jag har alltid varit jätterädd, men är väldigt lättstucken (ej snarstucken 😉 Nu behöver jag ju inte ta prover så ofta (är inte sjuk), men det händer ju. Och då ”måste” jag oja mig och ha mig…för om jag inte gör det och tänker att ”det här gör inte ont” så kanske det gör det. Fast ont gör det ju inte…

    Ha det så gott det går! 🙂

    Jag har inga problem med smärta.. ända stället som gör ont är i fingrarna.. och speciellt nu när jag har nervsmärtan dessutom..
    Jag tror att man kan ställa sig någon typ av trans att det gör inte ont.. se på dem som går på kol..
    Det som däremot gör ont är nålen som går in i port-a-cathen.. och därför emlar jag alltid.. minst 1½ timme innan…
    Kram Pys

  4. En del är dåliga på att sticka…dom karvar fast ådrorna är stora och fina…det är märkligt.
    Det är hemskt när karvarna ska sticka en…jag brukar säga ifrån och be om en ny som tar…förmodligen säger dom:surkärring när jag vänder ryggen till..hehe

    Kram

    Ja.. karvar är inga roliga…
    Men det är ofta hon som tar stick i fingret.. och det går jättebra.. men inte rör..
    Hon får inte till det.. och så undrar hon varför.. 🙂

    Kram Pys

  5. Jag menade att jag tror det räcker att massera och klappa lite lätt på blåmärket UTAN smörja. Att det är masserandet som är grejen och inte den dyra krämen.

    Krjamar

    essge

    Sorry.. jag missade det där med massagen.. Ja.. det har du nog rätt i.. för jag kan massera mina blåmärken.. för de gör inte om.. mer en där till vänster för mig.. eftersom den ligger vid en nerv..
    Men det är mycket som är kvacksalveri.. och det är trist.. att man ska dricka nässelavkok.. så blir man botad från bröstcancer.. *idioti*

    Kram Pys

  6. Varför tar de inte prover i port-a-chathen? Jag blev tokig när de inte använde den utan stack om och om igen i min enda arm. Dessutom är jag rätt bra själv på att stick och sätta nål så någon karvare undanber jag mig. Erbjöd mig att själv sätta nål i P-A-C;en men det fick jag aldrig………. bara dra den.
    Godnatt kram från Ewa

    De säger att de inte kan.. och jag blir vansinnig.. för jag har EN arm… och den är snart sönderstucken.. vad ska de då sticka i? Jag är rädd om den armen.. för sen måste de kanske sticka i foten.. eller i ovansidan på handen.. och det gör ONT…
    Kram Pys som ska tänka ut något bra..

Kommentera

