Cancer, klimakterie och Rosa Bandet

Jag kan bara hålla med.. för om det blir så som de tror så blir det inte kul om man inte tänker på att bredda insatserna och ser till det som kan vara bra för alla.. och inte bara en liten del…

En dramatisk ökning av andelen cancerfall i Sverige förutspås – en fördubbling av antal insjuknanden fram till år 2030 enligt ett betänkande om en nationell cancerstrategi för framtiden.

En sådan här sak är inte fel.. så det är bara att beställa flickor.. vi som svettas och är i den där perioden..

Årets Rosa Bandet gala kommer i år att vara i Malmö.. närmare bestämt på Malmö Arena.. och det sänds som vanligt i TV3.. och datumet i år är den 29 oktober.. Läs mer här

Kerstin Hultén vill göra följande:

Informera och öka människors kunskap om sambandet mellan livsstil och risken att utveckla olika former av cancer, samt informera redan drabbade människor om forskning som stöder livsstilsförändringar som möjligen minskar risken för återfall i sjukdomen.

Forskarna menar att ca en tredjedel av all cancer kan förhindras genom ändrad livsstil. Nu går Kerstin vidare och blir företagare genom att starta företaget cancerskydd.nu.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

3 svar

  1. Malmö Arena är bara ett stenkast från mig….

    Orkar du gå då??
    Kram Pys

  2. Tack för den, ska genast titta in på den och se vad det är, säkert bra eftersom du skickat den till mig!
    Det här med ”gloende” människor är mycket irriterande, varje gång jag är ute med min ”Lilla Fru” och rör mig i staden så är det ibland som om cirkusen kommit till stan! Hur mår du för övrigt, har du lust så skriv gärna lite ”lättsammare” på min andra blogg http://www.oumberligating.blogspot.com eller mail jernsaxen@live.se
    Ha en fin Fredag kväll!
    kram ifrån peter!

    Jag mår bra… jag tar mig fram.. och jag har fått mina hjälpmedel som gör att jag fixar vardagen.. jag har min cykel.. min älskade trehjuling..
    Länken jag gav till dig kan nog bli någonting med tiden..

    Kram Pys

  3. Hej Pys
    Det var synd att det inte fanns ett sådant linne när jag svettades som f…n.Det rann ner i skorna och jag hade ombyte med till jobbet.Men nu är det ett minne blott.
    Ja Rosa bandet måste man stödja och även Barncancerfonden.
    Bra kväll önskar Lillemor
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor
    Ja, men allt nytt som kommer inom ämnet skriver jag om.. och det där linnet sägs vara jättebra… finns en hel pyjamas.. och tydligen behöver man inte gå upp och byta lakan.. om man har den…
    Jag köper alltid själva bandet.. sen brukar jag köpa pinsen som Guldfynd brukar ha… och jag köpte sist deras klocka… Så det börja bli en liten samling med rosa band här hemma…
    Barncancerfonden är också otroligt viktig.. och så hjärtebarnen
    Kram Pys

Kommentera

